|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۲۸۹۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) اظهارات سفیر اسرائیل در سازمان ملل طی نشست شورای امنیت و دعوت وی به تغییر نظام در فلسطین را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت، دنی دانون، سفیر اسرائیل در سازمان ملل، نماینده رژیم اشغالگر است و کارنامه‌ای مملو از جنایت‌ها و تخلفات دارد، از شورای امنیت سوءاستفاده می‌کند تا از کشورهای جهان بخواهد قوانین بین‌المللی را زیر پا بگذارند و به صورت وقیحانه و بدون شرم و خجالت خواستار تغییر نظام در فلسطین است.

عریقات همچنین تصریح کرد: این یک طرز تفکر استعماری است.

پیشتر دنی دانون گفت: تحقق صلح تا زمانی که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سمتش باشد محقق نخواهد شد و تنها زمانی که کناره‌گیری کند فلسطینی‌ها می‌توانند پیشرفت کنند. عباس اگر در دعوتش به صلح صادق بود برای مذاکره به "اسرائیل" می‌آمد مثل همان کاری که انور سادات، رئیس جمهور فقید مصر کرد.

محمود عباس پیشتر طی نشست شورای امنیت مجددا بر مخالفت خود با طرح به اصطلاح صلح آمریکا موسوم به "معامله قرن" تاکید کرد و گفت که امکان ندارد این طرح صلح و امنیت را محقق کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا سه‌شنبه ۲۸ ژانویه، با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی طرح معامله قرن را اعلام کرد؛ طرحی که به گفته نتانیاهو پنج مورد از مطالبات اصلی این رژیم یعنی به "رسمیت شناخته شدن اسرائیل به عنوان کشور یهود" توسط فلسطینیان،‌ کنترل امنیتی بر رود اردن و ترسیم مرزها، خلع سلاح غزه و توقف عملیات حماس، حل مشکلات آوارگان خارج از اراضی اشغالی، "ابقای حاکمیت" رژیم صهیونیستی بر قدس اشغالی و تضمین گشودن اماکن مذهبی به روی همگان را محقق می‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین