|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۰
کد خبر: ۲۸۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
اوبراین روابط میان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و همتای روس وی را "متزلزل" خواند و گفت، واشنگتن تلاش دارد "صلح" را در سوریه برقرار کند!
در پی بروز تنش اخیر میان ارتش ترکیه و سوریه در ادلب، مشاور امنیت ملی آمریکا احتمال مداخله نظامی کشورش در ادلب را بعید دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیاالیوم، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا در کنفرانسی که در واشنگتن برگزار شد، گفت، کشورش همچنان بر ضرورت توقف هدف گیری غیرنظامیان در ادلب تأکید خواهد کرد.

وی ادامه داد: نظام اسد و حامیان او به نیروهای ترکیه‌ای و متحدانش حمله کردند اما آیا از ما انتظار می‌رود نقش پلیس اینترپل را بازی کرده و با چتر برای توقف حملات در ادلب فرود آییم؟!

اوبراین روابط میان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و همتای روس وی را "متزلزل" خواند و گفت، واشنگتن تلاش دارد "صلح" را در سوریه برقرار کند!

وی با بیان اینکه اوضاع ادلب "بسیار بد" است، مدعی شد،" بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه "بسیار بازیگر بدی است" و تدابیری که ترکیه و روسیه ارائه می‌کنند به بهبود اوضاع این منطقه کمکی نمی‌کند.

اوبراین گفت، واشنگتن در موقعیتی نیست که جلوی "اقدامات بد" رژیم سوریه و روسیه را بگیرد. هیچ عصای جادویی برای پایان دادن به وضعیت بد ادلب وجود ندارد.

مه ۲۰۱۷ ترکیه، روسیه و ایران از دستیابی خود به توافق منطقه کاهش تنش در ادلب در چارچوب نشست‌های آستانه پیرامون سوریه خبر دادند. با وجود تفاهم‌ها در این زمینه اما همچنان آتش‌بس در ادلب نقض می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین