|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۲۸۹۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
فرماندار نمین گفت: کولاک شدید همراه با یخبندان تردد در جاده‌های نمین – آستارا را با سختی روبرو کرده و تردد در این مسیر با مشکل روبروست.


عاطف ناصری در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: هر چند باد شدید به صورت مقطعی سبب ایجاد کولاک و کاهش دید رانندگان می‌شود، اما با تلاش راهداران مسیر به شکل مداوم بازگشایی شده و نمک‌پاشی نیز به انجام می‌رسد.

وی از امدادرسانی به بیش از 40 دستگاه خودروی سبک و سنگین در 24 ساعت گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: این خودروها بدون تلفات جانی توسط راهداران و نیروهای امداد و نجات از کولاک و برف شدید نجات یافتند.

فرماندار نمین بیان کرد: راهداران و نیروهای امدادی در حال آماده‌باش کامل هستند و هم اکنون با ایمنی کامل ترددها انجام می‌شود اما با توجه به پیش‌بینی هواشناسی امکان یخبندان و کولاک در ساعات شبانگاهی و صبحگاهی وجود دارد که ضروری است مترددین با دقت بیشتر مسافرت کنند.
ناصری از هموطنان خواست؛ تا از مسافرت‌های غیرضرور طی چند روز آینده پرهیز کنند و در صورت ضرورت مسافرت از طریق سامانه راهداری در جریان وضعیت راه‌ها قرار گرفته و حتما زنجیر چرخ و سایر امکانات زمستانی را به همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: فرمانداری نمین نیز در کنار سایر دستگاه‌ها به در راه ماندگان امدادرسانی می‌کند و حتی تدارک سوخت‌رسانی به خودروهای در راه مانده را کرده‌ایم تا با همکاری عوامل پلیس، راهداری و امداد و نجات بتوانیم در خدمت باشیم.

فرماندار نمین گفت: با فروکش کردن کولاک دیشب در حال حاضر محور نمین – آستارا باز است و رفت و آمد در آن جریان دارد.

252 مسافر در راه مانده امدادرسانی شدند

مدیر کل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: طی دیروز و امروز به 252 نفر از مسافران در راه مانده امدادرسانی شده است.

فرهاد عبدالعلیپور در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: از دو روز گذشته شاهد بارش برف سنگین در اردبیل و شهرستان‌های استان بودیم به طوری که بعد از دو سال خشکسالی و کم‌آبی در اصلاندوز مردم این بخش با بارش برف سنگین مواجه شدند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای امدادی ما از ساعات اولیه بارش برف در حالت آماده باش کامل به سر می‌برند و تمام اقلام امدادی آماده اعزام به مناطق مورد نیاز است.

مدیر کل مدیریت بحران استان اردبیل با اشاره به اینکه در گردنه‌های حیران و محدوده مواصلاتی نیر و نمین با مشکل تردد و کاهش دید مواجه بودیم، افزود: 252 نفر از مسافرانی که در راه مانده بودند از خدمات امدادرسانی بهره‌مند شدند.

عبدالعلیپور ادامه داد: با تلاش اکیپ‌های راهداری و هلال احمر در محدوده شهرستان نمین، نیر و کوثر اقدامات امدادی مستمر حاکم بود به طوری که در شهرستان نیربه 80 نفر و در شهرستان نمین نیز به 172 نفر از این مسافران امدادرسانی شد.

استمرار بارش برف و کاهش محسوس دما تا آخر وقت امروز در اردبیل

هواشناسی اردبیل نیز اعلام کرد: تا آخر وقت روز سه‌شنبه 22 بهمن ماه بارش برف و کاهش محسوس دما در اردبیل مشهود خواهد بود.

سامانه بارشی و سردی از روز شنبه وارد استان شده و به دنبال آن کاهش محسوس دما و بارش قابل ملاحظه برف و باران در سطح استان را شاهد بودیم به طوری که طی ۷۲ ساعت گذشته بیشترین بارش برف از ایستگاه باران‌سنجی نیارق شهرستان نمین با ۴۳ سانتیمتر گزارش شده است.

همچنین طبق اطلاعیه سازمان هواشناسی در لنبر شهرستان خلخال ۳۸ سانتیمتر و شورگل شهرستان بیله‌سوار نیز بارش با ۳۳ سانتیمتر به ثبت رسید.

این سامانه تا اواسط روز سه شنبه ۲۲ بهمن ماه به ویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان به  فعالیت خود ادامه خواهد داد و موجب ابرناکی، کاهش
 محسوس دما، وزش بادهای تند، بارش باران و برف و مه  در این مناطق خواهد شد.
با توجه به شدت بارش‌ها و کاهش محسوس دما یخبندان، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی و برفگیر استان، کولاک برف و اختلال در تردد جاده‌ای پیش‌بینی می‌شود.
اوج بارش‌ها در مناطق مرکزی، جنوبی و شهرستان گرمی طی امروزخواهد بود و در این مدت از شدت ناپایداری در شمال استان اندکی کاسته خواهد شد.
هواشناسی اردبیل به همشهریان توصیه کرده در طی این مدت در مصرف حامل‌های انرژی به ویژه گاز صرفه‌جویی کرده و از سفرهای غیرضرور اجتناب گردد.
از حوالی ظهر روز سه‌شنبه از شدت ناپایداری و ابرناکی کاسته شده ولی همچنان یخبندان و هوای سرد زمستانی در اغلب ساعات تا روزهای پایانی هفته جاری تداوم خواهد یافت.
همچنین پیش‌بینی می‌شود حداقل دما فردا سه شنبه در مناطق مرکزی به ۱۲تا ۱۴ درجه زیر صفر، درمناطق جنوبی به ۱۴ تا۱۸درجه زیر صفر و در مناطق شمالی به ۳ تا ۵ درجه زیر صفر برسد.

در صبح امروز کمترین دما از ایستگاه نمین با ۱۴ درجه سانتیگراد زیر صفر گزارش شد و در اردبیل نیز دما به ۱۰ درجه سانتیگراد زیر صفر رسید.
از زمان شروع فعالیت این سامانه تا کنون بیشترین بارش برف از شهرستان خلخال با ارتفاع ۷۷ سانتیمتر گزارش شده است و با توجه به وزش باد و کولاک برف طی دیشب ارتفاع برف در برخی مناطق این شهرستان بیش از یک متر نیز گزارش شده است.
ارتفاع برف در آلوارس سرعین ۶۴ سانتیمتر، شهر سرعین ۲۸ سانتیمتر، نمین ۲۵ سانتیمتر و نیارق شهرستان نمین ۶۰ سانتیمتر، مشگین شهر ۳۰ سانتیمتر و باران‌سنجی موئیل مشگین شهر ۵۰ سانتیمتر، شورگل شهرستان بیله‌سوار ۳۳ سانتیمتر و ایستگاه بارانسنجی برزند گرمی به ۳۰ سانتیمتر رسید.
از حوالی ظهر امروز از شدت ناپایداری‌ها کاسته خواهد شد ولی از اوایل شب با توجه به وزش بادهای تند در سطح استان کولاک برف و یخبندان را در محورهای مواصلاتی استان شاهد خواهیم بود.
پیش‌بینی می‌شود طی امشب تا صبح فردا دمای هوا در مناطق جنوبی استان تا ۱۷ درجه سانتیگراد زیر صفر، در مناطق مرکزی تا ۱۴ درجه سانتیگراد زیر صفر و در مناطق شمال تا ۳ درجه سانتیگراد زیر صفر نیز برسد.

امدادرسانی به ۴۴۳ خودرو و ۸۱۰ نفر مسافر
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز به گفتگو با ایسنا، از امدادرسانی به ۴۴۳ دستگاه خودرو و ۸۱۰ نفر مسافر طی ۲۴ ساعت گذشته توسط عوامل این جمعیت خبر داد.
رامین معبودی اظهار کرد: عوامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل تاکنون ۳۷۴ نفر را اسکان اضطراری داده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان اردبیل برای امدادرسانی به این هموطنان ۱۶ دستگاه خودروی آمبولانس، ۱۳ خودروی ست نجات و ۹ خودروی پشتیبان به کار گرفته‌اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه ۲۶ تیم عملیاتی با ۹۹ نفر نجاتگر در محورهای مواصلاتی استان اردبیل به هموطنان امدادرسانی می‌کنند، تصریح کرد:علاوه بر پایگاه‌های ثابت، موقت و کوهستان، یک تیم سیار در شهرستان نیر، دو تیم سیار در شهرستان نمین و یک تیم سیار در خلخال و ۵ تیم نیز از معاونت امداد و نجات استان در نمین به هموطنان و مسافران ارائه خدمات می‌کردند.
معبودی ادامه داد: نیروهای امدادی این جمعیت در محورهای نمین – حیران و نیر – سراب، خلخال – اسالم و اردبیل – کوثر مشغول امدادرسانی بودند.
این مسئول اضافه کرد: عوامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل برای امدادرسانی در خدمت هموطنان هستند اما انتظار می‌رود که مردم از مسافرت‌های غیرضروری اجتناب کنند.
معبودی گفت: شماره تلفن ۱۱۲ ندای امداد این جمعیت در هر ساعت از شبانه‌روز پاسخگوی هموطنان است و تماس با این شماره رایگان بوده و حتی بدون سیمکارت هم می‌توان تماس گرفت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین