|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۲۸۹۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴
معاون رئیس‌جمهور عنوان کرد: ۸۵ درصد روستاها به آب شرب بهداشتی و ۹۰ درصد به گاز دسترسی دارند؛ بیش از ۹۸ درصد دانش آموزان تحت پوشش نظام آموزش پرورش قرار دارند؛ جهت‌گیری برای گسترش عدالت بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است.
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید در گزینش نیروی انسانی به عدالت توجه ویژه داشته باشیم، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم از امکانات موجود بهترین استفاده را ببریم باید شایسته‌ترین افراد را به خدمت بگیریم و شایسته‌سالاری در گزینش نیروها لقلقه زبان نیست.

جمشید انصاری، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در شورای اداری استان قزوین که عصر امروز بیست‌ویکم بهمن‌ماه در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان دستاوردهای انقلاب است، اظهار کرد: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و تشریح شرایط قبل و بعد از انقلاب و ترسیم آن برای جوانان بسیار مهم است چون آنان درکی از شرایط دوران پهلوی ندارند.

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم اهداف و آرمان‌های امام خمینی (ره) و انقلاب را برای جوانان مطرح و دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی را بازگو کنیم تا زمینه پیوند هر چه بیشتر آنان با انقلاب فراهم شود.

معاون رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه نمی‌توانیم نقش دولت را به‌عنوان نهاد اصلی برنامه‌های پیش برنده کشور و خدمات موردنیاز مردم نادیده بگیریم، عنوان کرد: دولت نهاد اصلی برنامه‌های پیش‌برنده توسعه کشور خواهد بود و شما مدیران باید خدمات را در بالاترین کیفیت به مردم ارائه دهید.

وی تأکید کرد: دولت مسئول تأمین خدمات و کالاهای عمومی مردم است و قابل‌واگذاری به بخش خصوصی نیست؛ امنیت کشور، نظم، محاکم دادگستری، تصدی‌های تکلیفی مانند آموزش به دانش آموزان، توسعه بهداشت و درمان، راه‌ها و تأمین انرژی ازجمله مواردی است که تأمین آن مانند دیگر کشورها بر عهده دولت قرار دارد.

انصاری با تأکید بر اینکه فراهم کردن خدمات و ارائه آن به مردم دو مقوله مهم به شمار می‌روند، اضافه کرد: دولت در تأمین زیرساخت‌ها و خدمات عمومی بیشتر از انتظار عمل کرده است و باید ببینیم که آیا به‌خوبی از آن‌ها بهره‌برداری شده است یا خیر؟ در حقیقت عدم بهره‌برداری درست یکی از مشکلات جدی دولت است.

وی با تأکید بر اینکه خدمات ارائه‌شده دولت باید از بهترین کیفیت و وضعیت برخوردار باشد، اشاره کرد: باید اهتمام و تلاش ما این باشد آنچه در اختیار ما قرارگرفته را به بالاترین خدمت تبدیل کنیم، البته باید بگویم که کارکنان دولت کیفیت خدمات را ارتقا داده‌اند ولی باید به بالاترین سطح برسد.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه باید در گزینش نیروی انسانی به عدالت توجه ویژه داشته باشیم، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم از امکانات موجود بهترین استفاده را ببریم باید شایسته‌ترین افراد را به خدمت بگیریم، شایسته‌سالاری در گزینش نیروها لقلقه زبان نیست بلکه حق مردم این است که برای دریافت خدمت از بهترین خدمتگزاران برخوردار باشند.

وی گفت: بسیاری از افراد به دلیل امنیت شغلی بالای نظام اداری برای ورود به این مشاغل علاقه دارند ولی ما باید به خاطر شایستگی آن‌ها را به کار بگیریم تا توسط آنان بهترین خدمت را به مردم ارائه دهیم.

گسترش عدالت بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است

انصاری با تأکید بر اینکه مدیران باید از تحمیل هزینه خدمت به مردم بکاهند، افزود: متوسط سرانه دانش‌آموز در مدارس غیرانتفاعی ۶۰ درصد هزینه‌ای است که در بخش دولتی صرف می‌کنیم. این نشان می‌دهد یک بخشی از کار مشکل دارد. در بخش دولتی در بسیاری از مواقع بی‌مهابا هزینه مردم را بالا می‌بریم، این هنر نیست که هزینه‌ها را برای مردم بالا ببریم باید در حقیقت این هزینه‌ها را در بخش دولتی بکاهیم.

وی گفت: طی چهل سال گذشته هر دولتی که روی کار آمده است بنا به شرایط موجود کشور بر ایجاد زیرساخت‌ها توجه کرده‌، یک دولت اولویت خود را بهبود راه‌های ارتباط روستایی، دولتی دیگر برق و آب‌رسانی و دولتی هم به گازرسانی توجه ویژه‌ای داشته است تا مردم دسترسی به امکانات و زیرساخت‌ها داشته باشند.

معاون رئیس‌جمهور عنوان کرد: ۸۵ درصد روستاها به آب شرب بهداشتی و ۹۰ درصد به گاز دسترسی دارند؛ بیش از ۹۸ درصد دانش آموزان تحت پوشش نظام آموزش پرورش قرار دارند؛ جهت‌گیری برای گسترش عدالت بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است.

انصاری یادآور شد: دولت به مشکلات کارمندان واقف است چون کشور در وضعیت اقتصادی نامطلوبی قرار دارد که باید شرایط کنونی را با مقاومت کنار بگذاریم بنابراین باید مشکلات را تحمل کنیم که تحمل دستگاه‌ها از چشم رهبری و دولت دور نیست و قدردان آن‌ها هستند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین