|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۲۸۹۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
حجت‌الاسلام عالی با بیان اینکه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در سال ۹۴ در جمع مردم نجف‌آباد فرمودند: «هر جور انتخاب کنید، بد یا خوب، به خودتان بازمی‌گردد»، افزود: انتخاب بدی نکنیم که تاوانش را مقام معظم رهبری بدهند.
 خطیب برجسته کشور با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی نه‌تنها باید متدین، حزب الهی و متعهد باشد بلکه باید قوی باشد، گفت: مجلس قوی هم می‌تواند امنیت کشور را حفظ کرده و هم فشار اقتصادی را کم کند.

خطیب برجسته کشور و مدرس حوزه در مراسم سوگواری وفات حضرت ام‌البنین (س) و تجلیل از مقام مادران شهدا که ۲۰ بهمن‌ماه به همت هیئت رزمندگان اسلام استان هرمزگان در حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه در زمانی زندگی می‌کنیم که فرهنگی مهاجم و مادی حتی عنوان‌ها و واژه‌های مقدس را نیز برنمی‌تابد و به آن‌ها حمله کرده است.

یونسکو واژه‌های مقدس پدر و مادر را برنمی‌تابد

حجت‌الاسلام مسعود عالی افزود: واژه مادر، پدر کلمه‌هایی هستند که احترام و تقدس دارند و به آن‌ها حمله می‌شود، زمانی در کتب ابتدایی «بابا آب داد. بابا نان داد» بود اما امروز یونسکو همین را هم برنمی‌تابد.

این خطیب برجسته کشور تصریح کرد: در این فرهنگ مادی و مهاجم هر چیز که ارزشی دارد قرار نیست باقی بماند و کاملاً حساب‌شده پیش می‌رود. به‌گونه‌ای با واژه‌های پدر، مادر، معلم و کارگر که در فرهنگ دینی ما ارزشمند هستند، برخورد می‌شود که غفلت همه‌جا را می‌گیرد و ما مجبور می‌شویم یک روز در سال را به گرامیداشت مادر، پدر، معلم و کارگر اختصاص دهیم.

وی افزود: ما در فرهنگ دینی خود روزی به نام مادر و پدر نداریم چراکه همه روزها روز پدر و مادر است، خاک غفلت به روی همه ما ریخته و پدر و مادر خود و تجلیل و احترام به آن‌ها را فراموش می‌کنیم.

این مدرس حوزه تصریح کرد: وقتی فردی زندگی مستقلی تشکیل می‌دهد دیگر حواسش به پدر و مادرش نیست و آن‌وقت مجبور می‌شویم به‌زور تبلیغات روزی را مشخص کنیم و بگوییم ایهاالناس مادر و پدری هم دارید، حواستان به آن‌ها باشد.

حجت‌الاسلام عالی گفت: روزی به نام اسکناس نداریم، چراکه نسبت به آن غفلتی وجود ندارد و همه اهمیت آن را می‌دانند، اما پدر و مادر و معلم می‌توانند مورد غفلت واقع شوند و این در حالی است که مقامشان در فرهنگ دینی ما بسیار بالا است.

اجر خانواده‌های شهدا کم از شهدا نیست

وی ادامه داد: مقام مادر بسیار پرعظمت بوده و بهشت زیر پای اوست و حال اگر کسی عنوان مادر شهید را داشته باشد این عظمت صدچندان می‌شود.

حجت‌الاسلام عالی با اشاره به اینکه به فرموده مقام معظم رهبری اجر خانواده‌های شهدا کم از شهدا نیست، بیان کرد: وقتی خانواده‌ای فرزند خود را راهی جبهه می‌کند دائم به یادش است، وقتی رزمنده به شهادت می‌رسد خداوند میزبان او می‌شود اما خانواده‌اش در غم او می‌مانند و سختی‌های نبودنش را تحمل می‌کنند.

وی بیان کرد: نقش مادر در تربیت فرزندان بسیار پراهمیت است و با نگاهی به ادب و فضایل حضرت ابوالفضل (ع) به نوع تربیت حضرت ام‌البنین (س) پی می‌بریم.

این مدرس حوزه تصریح کرد: آن حضرت حامل اسرار امیرالمؤمنین بود، کسی که در کنار امیرالمؤمنین طاقت آورده و کم نیاورد مقام بسیار بالایی دارد؛ امیرالمؤمنین (ع) ۳۴ سال قبل از کربلا شهادت حضرت عباس (ع) را به او اطلاع داد و تحمل این امر عظمتش را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: شهدای بزرگوار ما همه با این نیت درراه شهادت قدم گذاشتند که زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) بوده و تردیدی در راه خود نداشتند، نایب امام زمان (عج) در بینمان هست، زمانی امام راحل (ره) بودند و امروز رهبر عظیم‌الشأنمان هستند و این راه تا ظهور ادامه دارد.

مجلس قوی فشار اقتصادی را کم می‌کند

خطیب برجسته کشور با اشاره به اینکه امروز فتنه‌ها، شبهه‌ها و بحران‌ها امتحان‌های آخرالزمان هستند و برخی در این امتحانات غربال می‌شوند، گفت: در آستانه چهل سال دوم و گام دوم انقلاب اسلامی هستیم، در مقطع بسیار حساسی هستیم و مسئله انتخابات در پیش است.

حجت‌الاسلام عالی با تأکید بر اینکه رهبر عظیم‌الشأن انقلاب از ما بیش از این توقع دارند، افزود: مجلس شورای اسلامی نه‌تنها باید متدین، حزب الهی و متعهد باشد بلکه باید قوی باشد؛ مجلس قوی هم می‌تواند امنیت کشور حفظ کرده و هم فشار اقتصادی را کم کند.

وی با بیان اینکه پیامد مجلس ضعیف با آرای کم این است که دشمن خیال می‌کند فشارهایش بر ما تأثیر گذاشته و فشار را بیشتر می‌کند، تصریح کرد: اگر مجلسی قوی باشد می‌تواند دولت را کارآمد کند، تنبلی‌ها و بی‌عرضگی‌ها رفع کند، یقه کسانی که کوتاهی می‌کنند را بگیرد و آنان را به راه بیندازد.

این مدرس حوزه بیان کرد: مجلس قوی در آستانه گام دوم انقلاب اسلامی می‌تواند زمینه‌ای برای انتخابات ریاست جمهوری بعدی برای انتخاب نیروهای حزب الهی متدین ایجاد کند.

انتخابی نکنیم که تاوانش را مقام معظم رهبری بدهند

حجت‌الاسلام عالی با بیان اینکه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در سال ۹۴ در جمع مردم نجف‌آباد فرمودند: «هر جور انتخاب کنید، بد یا خوب، به خودتان بازمی‌گردد»، افزود: انتخاب بدی نکنیم که تاوانش را مقام معظم رهبری بدهند.

این خطیب برجسته کشور با تأکید بر اینکه وظیفه ما رأی دادن است و وظیفه مقام معظم رهبری این است که از رأی مردم و قانون حمایت کند، تصریح کرد: مراقب باشیم مجلسی متدین، حزب الهی انقلابی، مردم‌دار، ولایی پاک دست انتخاب کنیم.

حجت‌الاسلام عالی در پایان گفت: دیگر به دعوای اصلاح‌طلب و اصولگرا کاری نداریم و انقلابی ولایی بودن معیار ماست، ازاین‌رو باید مجلسی را انتخاب کنیم که موردنظر نایب امام زمان (عج) و خدمتگزار به مردم باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین