کد خبر: ۲۸۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
پرونده سقوط «ايران 140 »پس از سه ماه بسته مي شود.رئيس سازمان بازرسي کل کشور از نهايي شدن گزارش بررسي علل سقوط ايران 140 خبر داده تا سرانجام پس از سه ماه از اين حادثه گزارش قطعي گروه بررسي اعلام شود.
در روزهاي پاياني مرداد 93 يک فروند آنتونوف 140 شرکت هسا در حوالي فرودگاه مهرآباد سقوط کرد و به دنبال آن سازمان هواپيمايي کشور يک کميسيون بررسي سانحه را مامور بازخواني اطلاعات جعبه سياه و مشخص کردن علت حادثه کرد.اين کميسيون که در طول ماه هاي گذشته گزارشات مقدماتي و ابتدايي را از علل حادثه اعلام کرده بود هر گونه اظهارنظر درباره علت دقيق سقوط را به نهايي شدن بررسي ها موکول کرد.

 طبق اعلام رئيس سازمان هواپيمايي کشوري سه عامل اصلي نقص فني در هواپيما، ايرادات و اشکالات انساني و همچنين شرايط جوي در اين سقوط دخيل بوده اند.البته در کنار آن اضافه بار هواپيما نيز ثبت شده و قطعي به نظر مي رسد.

در کنار آن بازخواني اطلاعات جعبه سياه نشان داد که سيستم آلارم رساني هواپيما به خلبان با تاخير عمل کرده و هواپيما پس از بلند شدن از روي زمين اخطار اوليه از دست رفتن موتور سمت راست را به خلبان گوشزد کرده است.

هر چند در طول ماه هاي گذشته در کنار اين اظهارنظرهاي رسمي گمانه زني هاي متفاوتي نيز درباره علل اين حادثه و يا ممنوعيت پروازي اين هواپيما در ساعت 9 صبح مرداد ماه مطرح شد اما هيچ يک از نهادهاي رسمي اجازه قطعي شدن اين موارد تا زمان جمع آوري تمامي اطلاعات را ندادند.

پس ازگذشت سه ماه از آغاز اين بررسي ها رئيس سازمان بازرسي کل کشور به ايسنا از نهايي شدن بررسي ها و گزارش علل سقوط هواپيما تا پايان هفته جاري خبر داده است.

 هر چند پس از اين سقوط پرواز آنتونوف 140 در آسمان ايران ممنوع شد اما اين حادثه حداقل براي 40 خانواده ايراني خاطره اي تلخ به جا گذاشت خاطره اي که شايد با مشخص شدن علت اصلي حادثه و مقصران آن و برخورد با آنها، بخشي از آن التيام يابد.
منبع: ایران
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین