|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۲۸۹۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
به‌ نظر می‌رسد فدراسیون برای انتخاب اسکوچیچ دو فاکتور نهایی داشته است؛ قیمت پایین و گزینه دم دست بودن.

 روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «فدراسیون فوتبال عاقبت سرمربی تیم ملی را معرفی کرد تا بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی وضعیت این تیم روشن شود. بعد از ماه‌ها جست‌وجو برای پیدا کردن جانشین ویلموتس، ظهر پنج‌شنبه اعلام شد این مسئولیت بر عهده دراگان اسکوچیچ گذاشته شده تا او حالا جدیدترین مربی تیم ملی شود. فدراسیون در شرایطی به این انتخاب رسید که پیش از این انبوهی از مربی‌های داخلی و خارجی برای این منظور یا گزینه بودند و با آنها مذاکره شد یا طرح معرفی آنها تنها از سوی برخی رسانه‌ها انجام گرفته بود. حالا در حالی که تیم ملی باید خود را آماده چند بازی سخت در مرحله پیش مقدماتی مسابقات جام‌ جهانی فوتبال قطر کند، بزرگ‌ترین وظیفه اسکوچیچ عبور تیم ملی از این مرحله و رسیدن به جام‌ جهانی خواهد بود. اما به محض معرفی این مربی کروات جبهه موافقان و مخالفان او به‌ وجود آمد.

موافقان او را یک مربی برنامه‌محور می‌شناسند و مهم‌ترین فاکتور مثبت او را شناختش از فوتبال ایران می‌دانند. اما در مقابل مخالفان تاکید دارند اسکوچیچ انتخاب ضعیفی برای هدایت تیم ملی بوده؛ چراکه کارنامه او نشان می‌دهد موفقیتی با تیم‌های خود نداشته است. در حقیقت استدلال هر دو طرف درست و منطقی است. اما باید در نظر داشت که فدراسیون فوتبال در شرایطی به اسکوچیچ رسید که پیش از این بحث حضور هموطن او یعنی برانکو ایوانکوویچ مطرح بود اما به چند دلیل این اتفاق رخ نداد؛ از جمله این که قیمت برانکو بالاتر بود یا این که او شرط کرد در صورتی به تیم ملی ملحق خواهد شد که مطالباتش از پرسپولیس پرداخت شود. برانکو قرارداد کوتاه‌مدت هم نمی‌بست و سر آخر مجموع این عوامل باعث عدم تفاهم شد.

البته فدراسیون در این بین گزینه‌های دیگری مثل دایی و قلعه‌نویی هم داشت و گفته می‌شد قلعه‌نویی به عقد قرارداد بسیار نزدیک شد اما باشگاه سپاهان رضایت نداد. هرچند افکار عمومی هم نسبت به بازگشت مجدد قلعه‌نویی خوش‌بین نبودند و عدم‌ تمایل خود را بارها نشان دادند. در چنین فضایی فدراسیون که زمان را از دست رفته می‌دید ترجیح داد گزینه‌ای مثل اسکوچیچ را استخدام کند که هم ارزان‌تر بود و هم به فوتبال ایران اشراف داشت. در خصوص مبلغ دستمزد اسکوچیچ گفته می‌شود او با قراردادی سه ساله و دریافتی ۵میلیارد تومان در هر سال سرمربی تیم ملی شده است. قرارداد این مربی به صورت «ریالی» بسته شده است. اسکوچیچ بعد از انتخاب خود عنوان کرده که نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران مطمئنا افتخار بزرگی برای او خواهد بود. او که به خوبی می‌داند در بازی با بحرین و عراق در استادیوم آزادی کار بسیار سختی خواهد داشت از همین حالا سعی کرده تماشاگران را تشویق و تهییج کند تا استادیوم را پر کنند.

قبول هدایت تیم ملی توسط اسکوچیچ البته بازتاب گسترده‌ای هم در میان رسانه‌های مختلف دنیا داشته است. مثلا نشریه معتبر فرانس فوتبال نوشته ماموریت بزرگ اسکوچیچ، بازگرداندن تیم ملی ایران به نوار برد خواهد بود یا یک رسانه ایتالیایی از این که فدراسیون فوتبال ایران اسکوچیچ را به دی‌بیاسی ترجیح داده ابراز تعجب کرده است. به هر شکل به‌ نظر می‌رسد فدراسیون برای انتخاب اسکوچیچ دو فاکتور نهایی داشته است؛ قیمت پایین و گزینه دم دست بودن.»


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین