|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۲۸۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
استاد دانشگاه مادرید خاطرنشان کرد: تصاویر و معنی فیلم مبنی بر اینکه فیلم در چه جهتی حرکت می کند، در سینمای ایران از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.
فرانسیسکو گارسیا گارسیا' استاد دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه «کمپلوتنسه» مادرید گفت: سینمای ایران از محتویات انسانی و ارزش های اخلاقی بسیار مهمی برخوردار است.
گارسیا گارسیا روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری سمینار فیلم و سینمای ایران در این دانشگاه  درمورد جایگاه سینمای ایران اظهار داشت: سینمای ایران به چند دلیل ارزشمند است؛ نخست ساخت آن و زبانی که در سینما دارد؛ دوم از سکوت یا فقدان موسیقی استفاده بسیار خوبی می کند و سوم؛ هنگام ظاهر شدن موسیقی دارای احساس بسیار جامعی است.

استاد دانشگاه مادرید خاطرنشان کرد: تصاویر و معنی فیلم مبنی بر اینکه فیلم در چه جهتی حرکت می کند، در سینمای ایران از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.
گارسیا در پاسخ به این پرسش که آیا مهم است سینمای ناشناسی همچون سینمای ایران را در غرب و در دانشگاه کمپلوتنسه به نمایش گذاشت؟ تصریح کرد: من معتقدم که باید چنین کاری را انجام داد زیرا سینمای ایران نه تنها در موضوعات بلکه در ساخت ارزش های اخلاقی و محتویات انسانی از اهمیت بسیاری برخوردار است و این چیزی است که دانشجویان باید آن را درک کنند.

وی ادامه داد: باید فرهنگ ها را درک کرد و سینما وسیله بسیار خوبی برای شناخت و درک اینکه بقیه چگونه هستند، چه آداب و رسومی دارند، آنچه که ما هستیم و روابط بین ما و آنها است.
استاد مذکور با مروری بر تاریخ سینمای ایران گفت: از زمانی که در سال 1969، فیلم 'گاو' به فستیوال ونیز رفت تاکنون پیشرفت و توسعه متعددی در سینمای قدرتمند ایران صورت گرفته است، به طوری که درس های بسیاری را به غرب بخصوص در زمینه های زیبایی و فرهنگ نشان دادند.

گارسیا افزود: سینمای ایران به ما اجازه دیدن و داشتن شناختی درمورد واقعیتی متفاوت با واقعیت های ما داده؛ اما همزمان، همه ما یک واقعیت را داریم، زیرا شخصیت ها رنج می برند ، احساس می کنند ، ذوق زده و خوشحال می شوند.

وی ادامه داد: هنگامی که نقش زن به نمایش در می آید، جنبه های بسیاری ظاهر می شوند که ما آنها را نمی شناسیم؛ اما ارزش بسیاری دارند. فرهنگ در حقیقت یک دیدار است و من معتقدم که سینمای ایران یک جهان دیدار است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین