|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۷
کد خبر: ۲۸۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
ضرورت حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن در ۱۴مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، حمایت از تصمیم های شورای نگهبان، نیاز به انتخاب شخص اصلح و مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس و گرامیداشت 19 بهمن، روز نیروی هوایی از جمله محورهایی بوده است که در خطبه‌های امامان جمعه در سراسر کشور به آن اشاره شده است.

 انتقاد امام جمعه مشهد از اعتراض نسبت به رد صلاحیت‌ها

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با انتقاد از مسئولانی که همصدا با دشمن انتخابات را تشریفاتی خوانده و به رد صلاحیت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی اعتراض کردند، گفت:در حال حاضر که صلاحیت برخی رد شده و برخی انصراف داده‌اند برای هر کرسی مجلس در مشهد که 5 نماینده دارد، 52 تا نامزد وجود دارد که بر سر یک کرسی رقابت می‌کنند. در مشهد در ابتدا برای هر کسی 100 نفر ثبت‌نام کرده بودند که با رد صلاحیت‌ها و برخی انصراف‌ها اکنون به 52 نفر رسیده است؛ آیا رد صلاحیت‌ها رقابت‌ها از بین می‌برد؟ در کجای دنیا یک کرسی پارلمان 52 نامزد دارد؟ رقابت از این بالاتر؟

وی افزود: دشمن می‌خواهد مسئله مشارکت در انتخابات را از بین ببرد و مسئله شورای نگهبان و ردصلاحیت‌ها را بهانه کرده است. آنچه مایه تأسف است این است که یک عده در داخل کشور از سمت‌های بالای مسئولین با دشمن همصدا شوند و حرفی که دشمن می‌خواهد را این‌ها بزنند که انتخابات، تشریفات است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه راهپیمایی 22 بهمن و شرکت در انتخابات دو مانورگاه حضور در صحنه است، گفت: همزمانی راهپیمایی روز 22 بهمن امسال با چهلم سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی امتیازی است  که راهپیمایی امسال بر همه راهپیمایی‌های سال‌های دیگر دارد، چراکه مردم می‌خواهند چهلم شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را در کف خیابان برگزار کنند و تاکنون سابقه نداشته که مردم چهلم یک شهید را در کف خیابان برگزار کنند، لذا با این امتیاز باید شرکت در راهپیایی 22 بهمن امسال قوی‌تر از همه سال‌ها باشد.

وی با بیان اینکه امسال دو دهه فجر داریم، ادامه داد: یک دهه فجر از 12 تا 22 بهمن است و دهه فجر دوم با راهپیمایی 22 بهمن آغاز شده و تا شرکت مردم در انتخابات ادامه می‌یابد، بر این اساس حضور و مشارکت مردم در انتخابات باید کپی دومی از راهپیمایی 22 بهمن باشد.

وی افزود: اولین مسئله دشمن، شورای نگهبان و رد صلاحیت‌های بعضی کاندیداهاست و می‌گویند انتخابات رقابتی نیست و انتصابات است و آن‌هایی که باید نیایند را از همان اول حذف کردند که آن‌هایی که می‌خواهند بیایند، پس انتخابات گزینشی است و این را تبلیغ و ترویج می‌کنند.

وی گفت: تضعیف مشارکت در انتخابات آرزو و ایده دشمن است.

امام جمعه موقت بیرجند: رفع مشکلات کشور در گرو مشارکت حداکثری در انتخابات است

حجت الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجند امروز ۱۸ بهمن، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند،  با بیان اینکه باید نماینده‌ای انتخاب کنیم که به دین و کشور ما متعهد بوده و متخصص و کارآمد و استکبار ستیز و مردمی باشد، افزود: شورای نگهبان باید بر اساس قانون بایستد و اجازه ندهد عده‌ای نااهل بر مردم مسلط شوند و از هیاهوها نترسد، چراکه این مردم نماینده‌ای شجاع و متخصص می‌خواهند که اعتمادش به داخل و نه به خارج باشد.

به گزارش ایسنا، امام جمعه موقت بیرجند با تبریک فرارسیدن دهه فجر، ادامه داد: مردم ما باید نسبت به فرهنگ اسلامی و رهبری خود به هوش باشند و در این چهل سال مردم حضور به موقع در صحنه‌های حساس داشته و در سال چندین بار در صحنه آمده و دشمن را ناامید می‌کنند.

مختاری با بیان اینکه این حضور به موقع در صحنه‌های مختلف فتنه‌های دشمن را دفع کرده است، تصریح کرد: حفظ ۴۱ ساله این انقلاب از معجزاتی است که خداوند توسط ملت ایران محقق کرد. بیشتر مردم قبل انقلاب از امکانات اساسی محروم بودند که امروز به برکت انقلاب بهره‌مند شده‌اند و امروز دشمنان اعتراف می‌کنند که ایران هفتمین قدرت جهان است.

امام جمعه شهرکرد:  آمریکایی‌ها با معامله قرن در پی سرپوش گذاشتن بر شکست‌هایشان هستند

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری،  ۱۸ بهمن‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد با بیان اینکه امسال ۲۲ بهمن را همزمان با مراسم چهلم شهید سلیمانی برگزار می‌کنیم، ادامه داد: راهپیمایی امسال متفاوت خواهد بود و بیعت مجدد با امام و رهبری و شهید سلیمانی و شهدا است، امسال ویژگی‌های انقلاب به فضل الهی بیشتر درک شده است.


نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه مردم ما صوری نیستند بلکه با صداقت در خدمت انقلابند، تأکید کرد: مردم انتخاب‌گر و اثرگذارند، جهت دهنده هستند و فتنه‌ها را خنثی می‌کنند، هدایتگران اصلی انقلاب مردم هستند، حال آنکه در هیچ حکومت و نظامی نظیر این مردم وجود ندارد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه پس از شهادت حاج قاسم انقلاب مسیر خود را با قدرت طی می‌کند، اضافه کرد: خیلی‌ها گمان می‌کردند با شهادت سردار سلیمانی برخی مسائل فروکش کند و از شتاب بیفتد حال آنکه پس از شهادت او حداقل سه حادثه  و پیروزی مهم اتفاق افتاد.


وی ادامه داد: در یمن شاهد موفقیت‌های مهم و تعجب‌آور جمع قلیل مردم این کشور هستیم، در شرق سوریه نیز ارتش این کشور با کمک مردم و هم‌پیمانانش توانست پیروزی‌های مهمی کسب کند، ضمن اینکه در عراق شاهد تشکیل دولت بودیم و در افغانستان نیز سقوط هواپیمای آمریکایی اتفاق افتاد.


حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه آمریکایی‌ها با معامله قرن در پی سرپوش گذاشتن بر شکست‌ها هستند، ادامه داد: همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند این معامله قبل از مرگ ترامپ می‌میرد.

حجت‌الاسلام نکونام افزود: شیطنت‌های دشمن و ناکارآمدی و سوءتدبیر برخی افراد باعث نشود که پای صندوق‌های رای حاضر نشویم بلکه باید صندوق‌ها را تقویت کنیم تا دین خدا و نظام اسلامی تقویت و شهدا نیز تکریم شوند.


امام جمعه شهرکرد در پایان گفت: مجلسی را انتخاب خواهیم کرد که راه حاج قاسم را ادامه دهد، انقلابی باشد، لذا باید افراد انقلابی شناسایی شوند و بر اساس خوشایند خدا و انقلاب و شهدا آن‌ها را انتخاب کنیم.

امام جمعه یزد: انتخاب نماینده در تراز انقلاب مهمترین وظیفه مردم در انتخابات مجلس است

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، امام جمعه یزد در خطبه‌های این هفته 18 بهمن ماه نماز جمعه یزد،  با اشاره به نزدیک شدن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: انتخاب فرد اصلح و تراز انقلاب اسلامی مهمترین وظیفه مردم در انتخابات مجلس است.

وی پیشرفت‌های هسته‌ای را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مسلمانان و مردم ایران دانست و بیان کرد: حراست از دستاوردهای نظام مهمترین رسالت مسئولان و دست‌اندرکاران است.

این مسئول با بیان این‌که شرایط فعلی ایران در منطقه خاورمیانه بارزترین نماد افتدار سیاسی و دینی انقلاب اسلامی، گفت: اتحاد داخلی نقش مهمی در افزایش اقتدار ملی و بین‌المللی ایران اسلامی ایفا می‌کند.

امام جمعه زاهدان: مردم در انتخابات به افراد شایسته رای دهند

آیت الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: مردم باید در انتخابات خصوصا انتخابات مجلس شورای اسلامی که در پیش رو قرار دارد، به افراد شایسته رای دهند.

وی ادامه داد: مردم ایران هرچه احساس کردند که انقلاب به حضورشان احتیاج دارد، از انقلاب اسلامی با شهامت دفاع کردند و نمونه آخر آن مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود و به زودی در راهپیمایی 22 بهمن نیز شاهد حضور میلیونی مردم خواهیم بود.

وی  با اشاره به سفر دو روزه خود به منطقه سیستان و گلایه مندی برخی از کمبود بودجه، اظهار کرد: با توجه به آنکه کل کشور با کمبود بودجه مواجه است، اما تاکنون بودجه قابل توجهی به استان وارد شده است.

امام جمعه کرمان: تضعیف شورای نگهبان، تضعیف مجلس است

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین "علیدادی سلیمانی"، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان امروز جمعه ۱۸ بهمن ماه در جمع نمازگزاران شهر کرمان در مصلی امام علی(ع) با تاکید بر اینکه تضعیف شورای نگهبان تضعیف مجلس است، گفت: شورای نگهبان محکم ایستاده است که ناصالحان وارد رکنی از نظام نشوند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه ارتش دینش را قبل از پیروزی به انقلاب و امام (ره) ادا کرد و بعد انقلاب نیز در همه صحنه های مهم و حیاتی حضور داشته است، ادامه داد: باید در ۲۲ بهمن همه حضور داشته باشند، چون راهپیمایی ۲۲ بهمن یک راهپیمایی وحدت بخش همراه با بازیافتن غرور ملی و در راستای پیشرفت و استقلال کشور بوده و هست.

امام جمعه شهر کرمان در ادامه به موضوع انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه سال جاری اشاره کرد و گفت: انتخاب شخص اصلح بر عهده مردم است و با توجه به انتخابات در پیش رو حضور گسترده پای صندوق‌های رای مورد توجه است. هرچه افراد بیشتری پای صندوق‌ها حضور داشته باشند مجلسی قدرتمندتر خواهیم داشت.

امام جمعه بجنورد: مردم برای شرکت در انتخابات احساس وظیفه کنند

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد تاکید کرد: مردم برای شرکت در انتخابات و انتخاب صحیح کاندیدا احساس وظیفه کنند. انتخابات بین خوب و بد نیست، بلکه بین خوب و خوب ترین است و مردم باید خوب ترین نماینده را انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه در عرصه انتخاباتی برخی از افراد گلایه‌هایی را به شورای نگهبان وارد می‌کنند، گفت: شورای نگهبان همچون دیده بان نظام اسلامی است و کدام عاقل دیده بان را به رگبار می‌گیرد.

وی افزود: از سوی دیگر بنا نیست برای حضور در انتخابات قهر کنیم چراکه خون ها برای این نظام داده شده است و علاوه بر آن دشمن دوباره در کمین نشسته و برنامه ریزی های خود را دارد، بنابراین تمامی مردم احساس وظیفه کنند.

خطیب جمعه اراک:  شهادت سردار سلیمانی انگیزه مردم را برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن دو چندان کرد

آیت الله دری نجف آبادی، خطیب جمعه اراک امروز جمعه هجدهم بهمن در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه اراک، گفت: خدا را شکر که دشمنان ما انسان های نادانی هستد و احمق ها نفهمیدند که با جنایاتی همچون ترور سردار سلیمانی تنها انگیزه مردم را برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن دو چندان می کنند. من اگر مشاور ترامپ بودم هیچ گاه به او اجازه چنین کاری را نمی دادم و نمی گذاشتم که او با این اقدامش خود را به منفورترین انسان روی زمین از دید مردم تبدیل کند.

وی ادامه داد: مرز بین حکومت علوی و اموی و همچنین شخصی چون امام راحل (ره) و محمدرضا پهلوی تنها تقواست و همین مهم است که انقلاب اسلامی ایران را با سایر نهضت های جهانی متفاوت کرده است.

آیت الله دری نجف آبادی به انتخابات مجلس یازدهم در دوم اسفند ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: ملت ایران باید در این روز از آرمان های انقلاب آسلامی دفاع کنند و بار دیگر اقتدار و عظمت خود را به رخ جهانیان بکشند. این انقلاب، انقلاب امام زمان و امام حسین(ع) و متعلق به اهل بیت است و به افرادی تعلق دارد که شیوه و منششان برگفته از عاشورا و کربلاست.

وی ادامه داد: استان مرکزی باید در راهپیمایی 22 بهمن ماه امسال که سه شنبه هفته آینده برگزار می شود در استان الگو و اول باشد و همه مردم اعم از پیر و جوان و زن و مرد در این انتخابات حضور به هم رسانند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین