|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۹
کد خبر: ۲۸۹۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
استفانی کاروین، یک استادیار امور بین‌الملل در دانشگاه کارتون شهر اتاوا گفت: به سادگی باید گفت بخشی از دلیل این که کانادا هنوز به شورای امنیت برنگشته به خاطر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا است.
نخست وزیر کانادا به منظور جلب نظر کشورهای آفریقایی به نامزدی به مشکل برخورده کشورش برای یک کرسی دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل، به این قاره سفر کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، شکست در کسب این کرسی می‌تواند برای جاستین ترودو، رهبر حزب لیبرال کانادا مایه شرمندگی شود.

او در نوامبر ۲۰۱۵ در حالی در کانادا به قدرت رسید که وعده داده بود بعد از ۹ سال حاکمیت محافظه کاران در این کشور که همراه با سوظن نسبت به شورای امنیت و شکست در کسب کرسی در سال ۲۰۱۰ در این شورا بود، مجددا کانادا را به این نهاد برگرداند.

یک منبع دیپلماتیک که به جزئیات این طرح کانادا آگاهی داشته، گفت: مسئله این کاندیداتوری به خوبی به پیش نمی‌رود.

کانادا، ایرلند و نروژ چشم به کسب دو کرسی در شورای امنیت سازمان ملل که در سال‌های ۲۰۲۱-۲۰۲۲ گشایش خواهد یافت، دارند. رای گیری بر سر این کرسی‌ها قرار است در تاریخ ۱۷ ژوئن صورت بگیرد.

یک منبع دوم نیز که در دولت کانادا بوده، اظهار کرد: این رقابت یک رقابت سخت است و ما باید کارهای زیادی انجام دهیم.

جاستین ترودو به دیدار رهبران آفریقا در شهر آدیس‌آبابا و در جریان نشست سالانه اتحادیه آفریقا رفت و بعد از این دیدارهایش نیز عازم سنگال می‌شود.

آفریقا در سازمان ملل دارای ۵۴ رای از مجموع ۱۹۳ رای بوده اما معمولا دولت کانادا از زمانی که ترودو در سال ۲۰۱۵ به قدرت رسید عمدتا قاره آفریقا را نادیده گرفته است.

استفانی کاروین، یک استادیار امور بین‌الملل در دانشگاه کارتون شهر اتاوا گفت: به سادگی باید گفت بخشی از دلیل این که کانادا هنوز به شورای امنیت برنگشته به خاطر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا است.

ماه گذشته میلادی وزیر امور خارجه کانادا به کشورهای مراکش و مالی سفر کرد.

او در این سفر خود گفت: خوش بینی محتاطانه‌ای درباره کاندیداتوری کشورش برای شورای امنیت دارد.

چند منبع در اتاوا گفتند کانادا سوظن شدیدی دارد که عربستان برای ناکام گذاشتن این کاندیداتوری تلاش می‌کند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین