|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۸۹۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳
نخست وزیر لبنان بر ضرورت مبارزه با فساد مالی و اداری در کشورش تاکید و اظهار کرد: یک برنامه مهم دولت جدید برقراری شبکه امنیتی - اجتماعی برای خانواده های فقیر با هدف حفظ ثبات اجتماعی لبنان است.
 «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان پنجشنبه شب از اتحادیه اروپا خواست برای پشت سر گذاشتن و حل بحران اقتصادی و مالی و تامین نیازهای معیشتی مردم، سیستم ارتباطی برای کمک ضروری به این کشور برقرار کند.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان وی در دیدار با «رالف طراف» نماینده اتحادیه اروپا در لبنان و سفیران کشورهای اروپایی در بیروت تاکید کرد: لبنان نیازمند کمک رسانی سریع در همه زمینه ها، از جمله برق، دارو، مواد غذایی و مواد اولیه است.

حسان دیاب افزود: دولت لبنان منتظر آغاز اجرای نتایج نشست «سیدر» است و برنامه ریزی لازم را برای اجرای اصلاحات مورد نظر اتحادیه اروپا انجام داده و در این ارتباط کمیته مشترک میان وزارتخانه ها برای پیگیری پیشرفت های حاصل شده، تشکیل شده است.

«گروه بین المللی حامی لبنان» در نشست موسوم به «سیدر» در پاریس ماه گذشته تصویب کرد در صورت انجام اصلاحات اقتصادی و اجتمای در لبنان ۱۱ میلیارد دلار به این کشور کمک کند.

این گروه شامل نمایندگان سازمان ملل ، چین، فرانسه، آلمان، ایتالیا، روسیه، انگلیس ، آمریکا ، اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب بوده و درسال ۲۰۱۳ میلادی تشکیل شده و محل برگزاری نشست های آن در پاریس است.

پس از هشدارها در خصوص امکان فروپاشی اقتصاد لبنان، برخی مسوولان این کشور اعلام کردند که ۴ میلیارد دلار از ۱۱ میلیارد دلار را در قالب وام از بانک جهانی دریافت خواهند کرد.

نخست وزیر لبنان اعلام کرد: تدوین بیانیه رسمی دولت (نقشه راه) به اتمام رسیده و دولت آماده آغاز به کار پس از کسب رای اعتماد مجلس ملی در جلسات دوشنبه و سه شنبه آینده این مجلس است.

وی تاکید کرد: دولت جدید، فن سالار (تکنوکرات) و غیر حزبی است و وزیران تلاش خود را برای نجات لبنان از بحران های مالی، اجتماعی، اقتصادی و معیشتی که جزو مطالبات جنبش اصلاحی مردم است انجام خواهند داد.

حسان دیاب خاطرنشان کرد: این بحران ها چند دلیل دارد که مهم ترین آن فشارهای ناشی از ورود پناهجویان سوریه پس از جنگ داخلی به لبنان است که کشور ما قدرت تحمل آن را ندارد.

وی اضافه کرد: مساله مهاجران و پناهجویان برای امکانات، زیربناها و توانایی های اقتصادی لبنان به یک مساله فرسایشی تبدیل و موجب افزایش آمار بیکاری در میان شهروندان کشور ما شده است.

نخست وزیر لبنان بر ضرورت مبارزه با فساد مالی و اداری در کشورش تاکید و اظهار کرد: یک برنامه مهم دولت جدید برقراری شبکه امنیتی - اجتماعی برای خانواده های فقیر با هدف حفظ ثبات اجتماعی لبنان است.

«رالف طراف» نماینده اتحادیه اروپا در لبنان هم در این دیدار گفت: جدیت وزیران جدید برای انجام اصلاحات اجتماعی و اقتصادی در لبنان برای این اتحادیه آشکار شده است.

دیاب از شخصیت های اهل سنت، استاد دانشگاه آمریکایی بیروت و وزیر پیشین تربیت و آموزش عالی لبنان پایان آذر ماه گذشته با کسب ۶۹ رای، بیشترین آرای نمایندگان مجلس ملی این کشور را به دست آورد و موفق شد کابینه ۲۰ نفره تشکیل دهد و بیانیه رسمی آن را تهیه و تصویب کند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین