|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۸
کد خبر: ۲۸۹۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: متاسفانه با وجود اینکه برای این انقلاب خون های زیادی ریخته شده است، عده ای با اقدامات خرابکارانه خود در مسیر تحقق اهداف این انقلاب سنگ اندازی می کنند که به اعتقاد من باید هرچه سریع تر از این مچ گیری های سیاسی دست برداشت.

نصرت الله لطفی صبح امروز پنج شنبه هفدهم دیماه در همایش انقلاب اسلامی در پرتو ولایت مداری، جهاد و مقاومت با بیان اینکه نظام سلطه امروز با تمام توان و شیطنت خود سعی دارد اذهان جوانان ایرانی را به انحراف بکشاند، اظهار کرد: دشمنان درصدد هستند با تطهیر نظام طاغوتی و القای ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران اهداف خود را پیاده سازی کنند و تمام اسناد و مدارک موجود هم از این نقشه شوم دشمنان گواهی می دهند.

وی تاکید کرد: بنابر فرموده مقام معظم رهبری، دشمن با تمام ظرفیت ها و سیاست های رسانه ای خود سعی دارد مردم کشور را از این نظام مأیوس کند و حس ناامیدی را به اقشار مختلف مردم القا کند. رهبری معظم انقلاب بر ایجاد حس امید و انگیزه کافی در میان جوانان، دانش آموزان و دانشجویان کشور تاکید دارند و جوانان ما نیز باید در شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن پیشگام باشند و نهال امید را در دورن خود و سایرین پرورش دهند.

وی امیدآفرینی را اصلی ترین و ریشه ای ترین وظیفه جوانان عنوان کرد و افزود: سوال اصلی در این میان چگونگی انجام این وظیفه خطیر و جهادی توسط جوانان ماست که به اعتقاد من وظیفه فرهنگیان و اساتید کشور در تحقق این مهم بسیار حائز اهمیت است. دانش آموزان امروز به عنوان سکانداران آینده این نظام باید در کلاس های درس و با بهره مندی از برنامه های تربیتی و فرهنگی به رشد و تعالی خود کمک کنند و با بینش عمیقی که از این نظام بدست می آورند، خود را در برابر تهدیدات دشمن ایمن کنند.

لطفی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بر مبنای ولایت پذیری و برپایه مبانی دینی و اسلامی شکل گرفته است، خاطر نشان کرد: با هر دیدی که به قضیه شکل گیری نظام اسلامی در ایران نگاه کنیم متوجه می شویم، به خطر افتادن دین مردم از سوی رژیم گذشته، اصلی ترین دلیل شکل گیری این نهضت بوده است و امام راحل (ره) سعی داشتند در مقابل این اقدامات و جنایاتی از قیبل کشف حجاب و تضعیف مبانی دینی مردم ایستادگی کنند که در این مسیر هم با قدرت عمل کردند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: آیا دانش آموزان ما امروزه می دانند که زمانی بیش از ۴۰ هزار مستشار آمریکایی همه مسائل کشور را به دست گرفته بودند و ایران به جز تبعیت محض از آنان هیچ اختیار دیگری از خود نداشت؟ فرهنگیان و جامعه آموزشی کشور آیا این مسائل را به درستی به آینده سازان این کشور آموزش می دهند و آنها را از تهدیدات دشمن آگاه می کنند؟

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران ثمره ریخته شدن خون های ده ها هزار نفری است که تا پای جان در راستای حراست از ارزش ها و آرمان های خود و این انقلاب ایستادگی کردند و سبب شدند تا نظامی اسلامی جایگزین رژیم دیکتاتوری شود. متاسفانه با وجود اینکه برای این انقلاب خون های زیادی ریخته شده است، عده ای با اقدامات خرابکارانه در مسیر تحقق اهداف این انقلاب سنگ اندازی می کنند که باید هرچه سریع تر از این مچ گیری های سیاسی دست برداشت.

وی با اشاره به پرونده شکل گرفته در زمینه تحلفات مالی و بانکی صندوق ذخیره فرهنگیان کشور اشاره کرد و گفت: در مدتی که روند رسیدگی به این پرونده ها جریان داشت، متاسفانه عده ای شروع به سیاه نمایی کردند و فضای جامعه را به سمتی بردند که اذهان بسیاری از فرهنگیان کشور از مسیر اصلی خود به انحراف کشیده شد. در آن روزها در حدود هزار میلیارد تومان از درآمد شرکت هایی که سودشان به فرهنگیان می رسید کاسته شد و سبب شد تا معلمان ما دچار ضرر بسیار زیادی شوند.

لطفی با تاکید بر اینکه مچ گیری های سیاسی مانع تبیین درست ارزش های انقلاب اسلامی می شود، بیان کرد: امروزه اگر بعد از ۴۱ سال تحریم های ظالمانه دشمنان، ایجاد انواع فتنه های گوناگون و کارشکنی برخی افراد، هنوز هم با قدرت و مصمم در برابر دشمن ایستاده ایم، همه به برکت این انقلاب و ناشی از کارآمدی و عظمت جمهوری اسلامی ایران است. کسی منکر وجود مشکلات اقتصادی و معشیتی مردم و سایر مشکلات نیست، اما در کنار همه این موارد نباید واقعیت ها نادیده گرفته شوند.

وی افزود: ایرانی که امروزه می بینید، همان کشوری است که زمانی حتی برای تعمیر سوزن تفنگ های خود هم اختیار کامل نداشت و باید ابزارآلات نظامی ای را که نیاز به تعمیر یا تعویض داشتند، کاملا در اختیار نیروهای آمریکایی قرار می داد. ما زمانی حتی برای تأمین سیم خاردار هم به دیگران وابسته بودیم، اما امروزه با قدرت و جسارت، با موشک هایی که تماما تولید کشورمان هستند، پایگاه های آمریکایی را هداف می گیریم که هیچ کشوری حتی جرأت نگاه چپ به آنها را هم نداشت.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور اظهار کرد: جوانان ما با تکیه بر قدرت الهی و با استفاده از موشک هایی که قادر هستند تا قلب فتنه را هدف بگیرند، هیبت پوشالی آمریکا را در هم شکستند و اقتدار و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران را به رخ همگان کشیدند. دانش آموزان و جوانان ما باید با امید به آینده به همه سیاه نمایی های دشمن پشت پا بزنند و این مهم، وظیفه فرهنگیان است و اهمیت فعالیت آنان را به خوبی روشن می کند.

لطفی خاطر نشان کرد: اگر ولایت مداری و رهبری مدبرانه امام راحل و مقام معظم رهبری نبود، این انقلاب هیچ گاه نمی توانست به عظمت کنونی خود برسد و احتمالا به مانند سایر نهضت های دیگر دنیا در رسیدن به اهداف اصلی خود ناکام می ماند. امروزه اگر گرانی داریم، باید بدانیم که در زمان های گذشته این اقلام حتی در درون کشور وجود نداشت و بسیاری از مردم برای تأمین حداقل های زندگی خود در مضیقه به سر می بردند.

وی گفت: ایران اسلامی بعد از ۲۰۰ سال، در جنگ تحمیلی حتی یک وجب از خاک خود را از دست نداد و با روحیه جهادی رزمندگان خود تا آخرین لحظه در برابر دشمنان ایستادگی کرد. این روزها نیز می بینیم آمریکایی که زمانی خیال می کرد با راه اندازی برجام می تواند هزینه های هنگفتی را به ایران تحمیل کند با این خفت از برجام خارج می شود، دلیل آن چیزی جز انگیزه، اراده و توان جمهوری اسلامی ایران نیست؛ آنها به خیال خودشان می خواستند با این اقدامات اقتصادی ایران را متزلزل کنند و از این طریقه زمینه ساز برچیده شدن انقلاب اسلامی ایران شوند.

رئیس ستاد دهه فجر کشور تصریح کرد: اگرچه برخی از مسئولین هم به دلایلی از جمله ترس از جنگ و تصور ناتوانی ایران در مقابله با فشارهای اقتصادی دشمن، از مذاکره با دشمن حمایت می کردند، اما مقام معظم رهبری هیچ گاه چنین اعتقادی نداشتند و معتقد بودند علاوه بر ایستادگی در برابر توطئه دشمنان، می توان آنها را هم دچار دردسر کرد.

وی با اشاره به توقیف نفت کش انگلیسی از سوی نیروهای جمهوری اسلامی ایران، گفت: این کشتی در حالی متوقف شد که با ناوها و کشتی های جنگی آمریکایی کمتر از ۲۰۰ مایل فاصله داشت و کسی تصورش را نداشت که ایران جسارت انجام چنین اقدامی را داشته باشد. این اقدام ایران علاوه بر اینکه انگلیس خبیث را به شدت تحقیر کرد، نشان داد که ایران توانایی مقابله در چندین جبهه را هم دارد.

لطفی به اتفاقات اواخر آبان و اوایل دی ماه سال جاری در کشور در پی افزایش قیمت بنزین اشاره کرد و افزود: در طول ۴۱ سال گذشته، این وسیع ترین و پیچیده ترین توطئه دشمن علیه کشور بود، چرا که در جریان این اتفاقات همه استان های کشور به نوعی درگیر شدند و بر خلاف فنته سال ۸۸، فقط تعدادی از استان ها با این توطئه مواجه نبودند. علیرغم شرایط حادی که آن زمان در کشور وجود داشت، رهبر انقلاب با یک سخنرانی ۷ یا ۸ دقیقه ای کل بساط فتنه را جمع کردند و باعث شدند آتش بیش از ۸۰ درصد برنامه های دشمن فرو بنشیند.

وی بر لزوم شرکت همه جانبه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات دوم اسفند ماه سال جاری تاکید کرد و گفت: شرکت در راهپیمایی و انتخابات، پشتوانه نظام و تأمین کننده امنیت کشور است و به عنوان امری واجب، شرکت همگان را می طلبد. نظام جمهوری اسلامی ایران با بهره بندی از نعمت ولایت و با اتکای به رأی مردم شکست ناپذیر است و تا زمانی که مردم در صحنه های مختلف آن حضور دارند، دشمن هیچ کاری از پیش نخواهد برد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اقدامات شورای نگهبان در آستانه انتخابات مجلس یازدهم، بیان کرد: عجیب است که عده ای به راحتی به خود اجازه می دهند شورای نگهبان را به انجام اقدامات غیرقانونی متهم کنند، درصورتیکه این شورا تمامی پرونده ها را با دقت و تماما بر اساس قانون جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار می دهد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام عباسی دانشی سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در این همایش با بیان تفاوت های اصلی شکل گیری انقلاب اسلامی ایران با سایر نهضت های دیگر جهان اسلام، گفت: برخورداری از نعمت ولایت و رهبری حکیم، اصلی ترین تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر جنبش ها و انقلاب های جهان اسلام است و از اینکه این انقلاب در مدت ۴۱ سال از عمر خود توانسته است به چنین افتخاراتی دست پیدا کند و در مسیر نحقق ارزش های خود گام بردارد، خرسندیم.

وی ادامه داد: ولایت پذیری وجه تمایز و امتیاز اصلی انقلاب اسلامی است و با تکیه بر همین اصل بود که تا امروز توانسته ایم بر بسیاری از مشکلات خود فائق بیاییم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین