|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۲۸۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷
رشد صدور بیش از 2 برابری حواله ارزی؛ یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که از سوی صرافی بانک ملی برای شرکت «ایران‌دلکو» انجام شده است. این خبر را درحالی مدیرعامل صرافی ملی در بازدید رسانه‌ای از این شرکت بیان می‌کند که معاون اداره‌کل اعتبارات بانک ملی نیز از افزایش 40درصدی پرداخت تسهیلات این بانک به شرکت ایران‌دلکو خبر می‌دهد.

به گفته مقام‌های مسوول در بانک ملی تمامی این کمک‌ها و دستاوردها با هدف حمایت از تولید داخلی و رونق اقتصاد کشور صورت گرفته است.

بانک ملی ایران به منظور تحقق رونق تولید، سیاست کمک به کارخانه‌ها و ایجاد اشتغال پایدار با پرداخت هدفمند تسهیلات را در پیش گرفته درحالی که در چند سال اخیر این سیاست اعتباری مثمرثمر واقع شده و باعث رونق‌بخشی به تولید شده است. این بانک صبح سه‌شنبه با برگزاری تور رسانه‌ای و بازدید میدانی از شرکت ایران دلکو نشست خبری مشترکی را بین مدیران بانک ملی و شرکت ایران دلکو در محل کارخانه این شرکت برگزار کرد.



راس ساعت 10صبح اتوبوس حامل خبرنگاران به سرپرستی روابط عمومی بانک ملی ایران، تهران را به مقصد شهرک صنعتی شمس‌آباد، شرکت ایران‌دلکو ترک کرد. اعضای این شرکت در بدو ورود نمایندگان اصحاب رسانه‌های مختلف را به سمت سالن نشست خبری هدایت کردند. از نکات قابل‌توجه در این برنامه، حضور بانوان در بخش‌های مختلف مهندسی این شرکت برای ارایه توضیحات لازم درباره دستگاه‌ها و عملکرد آن‌ها بود. در همان ابتدای جلسه این مهندسان، به معرفی شرکت پرداختند.

دستیابی به تکنولوژی مبدل‌های کاتالیستی

به گفته این کارشناسان، شرکت ایران‌دلکو برای نخستین بار در سال 1383 استانداردهای مبدل‌ کاتالیستی به ریاست شرکت ایران‌دلکو در اداره استاندارد تعریف شد پس از خرید و انتقال ماشین‌آلات از کشور آلمان در سال 84 تولید انبوه مبدل‌های کاتالیستی با استاندارد یورو 2 آغاز شد. واحد تولید و توسعه محصول در سال 87 راه‌اندازی و سرانجام پس از سه سال هزینه و تلاش مضاعف در سال 90 موفق به دستیابی تکنولوژی تولید مبدل‌های کاتالیستی با استاندارد آلایندگی یورو 4 و 5 شد. امروز این شرکت به‌عنوان تنها تولیدکننده مبدل‌های کاتالیستی در ایران با ظرفیت تولید سالانه 12میلیون قطعه علاوه‌بر تامین نیاز صنعت خودروی کشور در حال رایزنی برای صادرات این محصول است. این شرکت در سال 97، 259 میلیارد تومان فروش داشته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 98، 418 میلیارد تومان نیز به فروش برساند.

این نشست با حضور جمال امین، مدیرعامل صرافی ملی، محسن مرادعلی، معاون اداره‌کل اعتبارات بانک ملی و عبدالله جلالی رییس بانک ملی شعبه مستقل فردوسی و اعضای هیات مدیره شرکت ایران‌دلکو برگزار شد.

پرداخت 500میلیون روبل حواله ارزی

در این جلسه، مدیرعامل صرافی ملی از رشد صدور بیش از 2 برابری حواله ارزی برای شرکت ایران‌دلکو خبر داد و گفت:‌ صرافی بانک ملی درحالی در سال 98 حدود 500میلیون روبل روسیه حواله ارزی پرداخت کرده که این رقم در سال 97 به میزان 250میلیون روبل روسیه بوده است.

«جمال امین» با تاکید بر اینکه اولویت اول ما واحدهای تولیدی است، افزود: « در مجموعه بانک ملی به این باور رسیده‌ایم که در مقابل خروج ارز باید کالاهای ارزشمندی وارد کشور شود.»

حمایت بانک ملی از کارآفرینی

در ادامه این جلسه، معاون اداره‌کل اعتبارات بانک ملی نیز حمایت از کارآفرینی و رونق تولید را سرلوحه برنامه‌های بانک ملی عنوان کرد و گفت:«در سال 96 به میزان 101 هزار و 343 فقره به ارزش 139 هزار و 310 میلیارد ریال در بخش تولید، تسهیلات پرداخت شده است.»

به گفته «محسن مرادعلی»، در سال 97 نیز 105 هزار و 316 فقره به ارزش 195 هزار و 615 میلیارد پرداخت شده که این رقم بیانگر رشد 40درصدی در این حوزه است.

او با اشاره به اینکه در 10ماهه سال جاری 950 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است، افزود:«از این میزان 28 هزار و 167 فقره به ارزش 158 هزار و 867 میلیارد ریال در بخش صنعت و معدن، 71 هزار و  366 فقره به ارزش 32 هزار و 618 میلیارد ریال در بخش کشاورزی، 35 هزار و 349 فقره به ارزش 18 هزار و 653 میلیارد ریال در بخش ساختمان و مسکن، 374 فقره به ارزش 2506 میلیارد ریال در بخش خدمات و یک میلیون و 268 هزار و 720 فقره به ارزش 944 هزار و 609 میلیارد ریال در بخش خدمات بوده است.»


توسعه اقتصاد؛ کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان

تاکید معاون اداره‌کل اعتبارات بانک ملی بر این است که کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک به توسعه اقتصاد است و این بانک تمام تلاش خود را برای تحقق این هدف انجام خواهد داد.

رییس بانک ملی شعبه مستقل فردوسی نیز در این جلسه با بیان اینکه این بانک حمایت از تولید را در دستورکار خود قرار داده و در این راه گام برمی‌دارد، گفت:‌«رضایت‌مندی شرکت ایران‌دلکو نشان از این دارد که بانک ملی در این مسیر موفق بوده است. این بانک همچنین در بخش توسعه ساختاری، ساختمانی و تولیدی پیشرفت خوبی داشته است.»

تلاش برای تعامل بیشتر در بخش حواله‌جات

«عبدالله جلالی» اظهارامیدواری کرد:«تعامل بیشتری در بخش حواله‌جات از طریق صرافی ملی بین این دو بخش انجام شود تا ثابت‌قدمی بیشتری را برای حمایت از تولید و توسعه هر چه بیشتر به منصه‌ظهور برسانیم.»

پس از جلالی، تریبون در اختیار محمد مولوی‌زاده، مدیرعامل شرکت ایران‌دلکو قرار گرفت. او با اشاره به انژکتوری شدن ماشین‌ها در سال 80 گفت:«این امر باعث توقف در تولید شد بنابراین برای خرید این تکنولوژی از آلمان از بانک ملی پنج میلیون یورو کمک گرفته شد. با خرید تکنولوژی یورو 2 خط تولید در سال 82 دوباره راه‌اندازی شد.»



بومی‌سازی فناوری یورو 5

به گفته مولوی‌زاده، آلمان در سال 90 از فروش تکنولوژی یورو 5 ممانعت کرد بنابراین تصمیم گرفتیم که R&D شرکت را قوی و آزمایشگاه مدرن خریداری کنیم. در سال 92 به بومی‌سازی این فناوری دست یافتیم بنابراین مراحل ساخت یورو 4 انجام شد.

او با اشاره به دریافت کمک‌های بانک ملی در این بخش، افزود: موارد مورد نیاز تولید بسیار گران و 95درصد آن وارداتی است از این‌رو، شرکت به منابع مالی بسیار و حمایت بیشتر نیازمند است.

مدیرعامل شرکت ایران‌دلکو افزود: اگر مسایل انتقال ارزی انجام شود می‌توان خواسته خودروسازان را مرتفع کرد و این امر مانع از این ارزبری می‌شود در حال حاضر ما 25 درصد زیر قیمت وارداتی محصولات خود را به فروش می‌رسانیم.

مولوی‌زاده با اشاره به طلب‌های این شرکت از خودروسازان، توضیح داد: در حال حاضر 80 میلیارد تومان از شرکت مگاموتور، 70 میلیارد تومان از ساپکو و 10 میلیارد تومان از شرکت زامیاد طلب داریم.



محصولات ایران‌دلکو انتخاب اول خودروسازان

در ادامه جلسه، یک عضو هیات‌مدیره شرکت ایران‌دلکو نیز با بیان اینکه 7.5 میلیارد یورو حواله برای این شرکت صادر شده است، گفت: شرکت ایران‌دلکو برای واردات مواد از روسیه در تنگنا قرار دارد درحالی که تولیدات محصولات ایران‌دلکو جزو انتخاب اول خودروسازان است.

نوید مولوی‌زاده با بیان اینکه تولیدات این کارخانه برای خودروسازان مهم است، افزود: از محدودیت‌ها باخبر هستیم اما درحال حاضر تمام امکانات فراهم است بنابراین اگر مواد به‌موقع به دست این کارخانه برسد در شرایط تحریم می‌توانیم به جهش خوبی دست پیدا کنیم.

در پایان این نشست، خبرنگاران با بازدید از بخش‌های مختلف خط تولید شرکت ایران‌دلکو و با توضیحات کارشناسان هر قسمت، در جریان روند تولید مبدل‌های کاتالیستی با استاندارد آلایندگی یورو 4 و 5 قرار گرفتند.

منبع:فراز

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین