|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۲۸۸۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
برگزاری مسابقه هنری عکاسی و نقاشی و خاطره نویسی با محوریت قرآن، آزمون‌های قرآنی با محوریت سوره‌های منتخب و کتابخوانی نهج البلاغه، طراحی مسابقه ایده پردازی قرآنی، برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره آیات و برگزاری 149 برنامه در 117 شهرستان کشوررا نیز در دستور کار داریم.
مسئول کارگروه قرآن دهه فجر انقلاب اسلامی اهم برنامه‌های این سازمان در ایام الله دهه فجر را اعلام و بیان کرد: در تلاش هستیم که تبیین مبانی قرآن را همراه با بیانیه گام دوم انقلاب را در دستور کار قرار بدهیم و بر همین اساس جشنواره‌ها و پویش‌های قرآنی در سراسر کشور را با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌کنیم.

 حجت الاسلام والمسلمین مهدی اخوان امروز سه‌شنبه (15 بهمن ماه) در نشست اعلام برنامه‌های کارگروه قرآن دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه‌های این کارگروه در ایام الله دهه فجر گفت: تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام (ره)، راه اندازی کاروان قرآنی انقلاب ویژه گرامیداشت شهادت سردار شهید سلیمانی و حضور این کاروان‌ها در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان، پویش ملی ختم قرآن کریم با مشارکت دستگاه‌های عضو، برگزاری محافل قرآنی، برگزاری کرسی‌های تلاوت، دیدار با خانواده‌های شهدای قرآنی، تبیین مبانی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، استفاده از مفاهیم قرآنی برای گفتمان سازی فرهنگ جهاد و شهادت، گنجاندن نام قرآن در نامگذاری ایام الله دهه فجر، اعطای بسته‌های قرآنی و راه‌اندازی غرفه‌های قرآنی از جمله برنامه‌های ما در این ایام است.

او گفت: همچنین بناست با هماهنگی شورای عالی قرآن آلبوم فرازهایی از تلاوت قاریان برجسته مصری و ایرانی را  رونمایی کنیم. افتتاح شهر قرآنی از دیگر برنامه‌های ما در این ایام است. همچنین با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قصد داریم برپایی نمایشگاه‌های قرآنی را داشته باشیم. برگزاری مسابقه هنری عکاسی و نقاشی و خاطره نویسی با محوریت قرآن، آزمون‌های قرآنی با محوریت سوره‌های منتخب و کتابخوانی نهج البلاغه، طراحی مسابقه ایده پردازی قرآنی، برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره آیات و برگزاری 149 برنامه در 117 شهرستان کشوررا نیز در  دستور کار داریم.

وی ادامه داد: با همکاری اداره کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش در صدد هستیم محافل انس با قرآن در مناطق آموزش و پرورش در سراسر کشور و همچنین در سطح بین‌المللی را نیز داشته باشیم. بناست نمایشگاه قرآنی را نیز با عنوان منشور نورانی قرآن، عترت و نماز در مدارس برپا کنیم. برپایی ختم قرآن در آموزشگاه‌های سراسر کشور و مسابقات قرآن و عترت نماز فرهنگیان از دیگر برنامه‌های ما با این وزارتخانه است. با شبکه رادیویی قرآن نیز برنامه تسنیم، برنامه قرآن و زندگی ویژه مبانی قرآنی نظام جمهوری اسلامی 114 ثانیه خبر قرآنی، برنامه رویش‌ها با معرفی چهره‌های قرآنی، برنامه فجر نور ویژه پوشش زنده راهپیمایی 22 بهمن و محافل کاروان قرآنی انقلاب از دیگر برنامه‌های ما با این شبکه رادیویی قرآن است. همچنین بنا داریم با شبکه قرآن و معارف سیما و شهرداری تهران نیز برنامه‌های مشترکی را برپا کنیم. از جمله برنامه‌های ما با این دو ارگان برنامه مستند قریب غریب، برنامه فانوس در فرهنگسرای امام، زندگی به سبک قرآنی در فرهنگسرای ابن سینا، روخوانی قرآن کریم ویژه بانوان در خانه فرهنگ نیایش، تجلیل از پیشکسوتان قرآنی نجوا در مساجد استان تهران ویژه برگزاری مسابقه حفظ سوره واقعه و فجر از جمله برنامه‌های ما در این ایام است. در هر استان کارگروه قرآن بزرگداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین