|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۸۸۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
نیم فصل اول لیگ برتر والیبال بانوان با قهرمان تیم سایپا به پایان رسید. این تیم با هفت پیروزی، یک شکست و ۲۲ امتیاز صدرنشین مسابقات است. پس از آن تیم باریج اسانس کاشان با ۲۱ و ذوب آهن با ۲۰ امتیاز به ترتیب در جایگاه دوم و سوم جدول قرار دارند.
سرمربی تیم والیبال بانوان سایپا می‌گوید والیبال بانوان در حال حاضر ظرفیت فشردگی‌هایی که در نتیجه تعطیلی و حضور تیم ملی در مسابقات انتخابی المپیک به وجود آمده است را ندارد.

به گزارش ایسنا، نیم فصل اول لیگ برتر والیبال بانوان با قهرمان تیم سایپا به پایان رسید. این تیم با هفت پیروزی، یک شکست و  ۲۲ امتیاز صدرنشین مسابقات است. پس از آن تیم باریج اسانس کاشان با ۲۱ و ذوب آهن با ۲۰ امتیاز به ترتیب در جایگاه دوم و سوم جدول قرار دارند.

مریم هاشمی، سرمربی تیم سایپا در گفت‌وگو با ایسنا  به قهرمانی در نیم فصل اول اشاره کرد و گفت: ۹ تیم در لیگ امسال شرکت کرده‌اند که رقابت اصلی بین ۵ تیم اول است. تیم‌های خوبی حضور دارند و در دور برگشت هم مطمئن هستم با توجه به تمریناتی که انجام داده‌اند، سطح مسابقات بهتر خواهد شد. ما هم تمام تلاشمان را می‌کنیم که این مقام را در  دور برگشت نیز حفظ  و برنامه خوبی را در پلی‌آف اجرا کنیم.

او بازی با تیم ذوب آهن که با شکست دو بر سه سایپا به پایان رسید را سخت‌ترین دیدار نیم فصل اول دانست و گفت: چند نفر از بازیکنانم در این دیدار آسیب دیدگی داشتند و کار خودمان را انجام ندادیم. باید برنده می‌شدیم اما  ۴۰-۳۰ درصد توانایی‌مان را پیاده کردیم. به هر حال شرایط فشار بازی، آسیب بازیکنان و همینطور داوری کمک کرد تا این مسابقه دیدار دچار حواشی شود و مشکلات خاص خود را داشته باشد.

هاشمی در مورد وضعیت داوری در لیگ برتر بیان کرد: نمی‌گویم داوری‌ها بد است اما از داور، ناظر و داور دوم توقع دارم  که در شرایط بحرانی بازی را مدیریت کنند. وقتی نتیجه بازی ۲۲ بر ۱۲ است فشار خاصی به داور وادر نمی‌شود اما در شرایطی که بازی نزدیک است یک امتیاز اشتباه هم تیم‌ها را دچار مشکل می‌کند. ما در طول لیگ به گونه‌ای بازی نکردیم که امتیازهایمان نزدیک شود در نتیجه اتفاق خاصی نیفتاد اما نتیجه در گیم چهارم بازی با ذوب آهن  ۲۶ بر ۲۸ بود.  

سرمربی والیبال بانوان سایپا با اشاره به فشردگی لیگ در نتیجه حضور تیم ملی در مسابقات انتخابی المپیک گفت: فدراسیون هنگام قرعه کشی به ما گفت که در لیگ یک هفته تا ۱۰ روز تعطیلی داریم نه یک ماه! با توجه به اینکه شرایط تغییرکرد، انتظار داشتم پلی‌آف را حذف کنند چون ما باید تا ۱۵ اسفند تمام دوشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها بازی کنیم و بعد از آن هم تا شب عید در مرحله پلی‌آف مسابقه بدهیم. پلی آف خیلی خوب است و جز کسانی هستم که معتقدم باید این مرحله برگزار شود اما در لیگ فعلی با توجه به اینکه ۹ تیم حضور دارند، وفقه طولانی مدت داشتیم و فشردگی به جود آمده بهتر است که برگزار نشود.

او در این مورد افزود: باتوجه به این شرایط والیبال بانوان ما ظرفیت این فشردگی را ندارد. در سالی باید پلی آف برگزار شود که روند مسابقات به شکل معمول باشد. به نظرم بانوان ما به غیر از برخی ملی پوشان ظرفیتی این فشردگی را ندارند. بازیکنی که ملی‌پوش نبوده و صبح و بعد از ظهر تمرین نکرده است، می‌تواند هفته‌ای دو بازی داشته باشد، هر روز تمرین کند، وزنه بزند و کار توپی انجام بدهد؟ البته باید از جایی والیبال را تغیر دهیم اما این به بازیکنان فشار می‌آورد.

هاشمی در مورد نیم فصل دوم لیگ بیان کرد: قطعا در نیم فصل دوم تیمی موفق می‌شود که بازیکنانش را در شرایط تاکیتکی و بدنی خوبی حفظ کند. البته برخی از بازیکنان به انتخابی المپیک رفته و شاید آماده‌تر شده‌اند و تیم‌های دیگر نیز تمرین کرده‌اند. در کل فکر می‌کنم سطح بازی‌های دور برگشت خیلی بهتر از دور رفت باشد. تیم باریج اسانس کاشان مقابل ذوب آهن به پیروزی رسید و اکنون در رتبه دوم جدول قرا دارد در نتیجه اگر شرایط به این شکل حفظ شود رقابت برای حضور در پلی‌آف بیشتر می‌شود.

سرمربی تیم بانوان سایپا در مورد ورود خانواده‌ها به ورزشگاه‌های محل بازی بانوان گفت: از وزارت ورزش و دست اندرکاران ورزش خواهش می‌کنم در شرایطی که بازیکنان با حجاب کامل بازی می‌کنند حداقل به خانواده‌های آنها اجازه ورود به ورزشگاه را بدهند. اگر شرایطی به وجود بیاید که خانواده‌ درجه یک بازیکنان بتوانند در ورزشگاه حضور داشته باشد در روحیه و حتی سطح بازی‌ها اثر مثبت دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین