|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۲۸۸۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
آیت‌الله مرتضی مطهری متفکر، فیلسوف و از شخصیت‌های فکری و سیاسی و از یاران مبارز امام خمینی(ره) بود که با سخنرانی‌ها و آثار علمی و اعتقادی که داشت از انحراف‌های عقیدتی جوانان هنگام مبارزه برای پیروزی انقلاب اسلامی جلوگیری کرد تا آنجا که به‌عنوان پشتوانه‌ای ارزشمند برای حوزه‌های دینی و علمی کشور شناخته‌ شد.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شهید مطهری، آیینه نور علم پیامبر و معصومین بود که علم آنها را در جهان امروز منعکس کرد و این علم در همه زمان‌ها ماندگار است.

آیت الله صادق آملی لاریجانی عصر یکشنبه در پیامی به «آیین گرامیداشت صدمین سالگرد ولادت شهید مرتضی مطهری» خاطرنشان کرد: دهه فجر یادآور رشادت های شهید مطهری است.

 رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عالم اگر خوب جهان را بشناسد، عالم را خوب اداره می کند، افزود: معلم اول، پیامبر (ص) و علی (ع) بودند که جهان و انسان و رابطه آن دو را خوب تفسیر کردند.

آیت الله آملی با تاکید بر این موضوع که علم نور است و از بین نمی‌رود، تصریح کرد: شهید مطهری، آیینه نور علم پیامبر و معصومین بود که علم آنها را در جهان منعکس کرد و این علم در همه زمان ها ماندگار است.

وی درباره ویژگی‌های خاص شهید مطهری گفت: مطهری شاگرد امام (ره) و علامه طباطبایی بود که در قدرت علمی زبانزد بودند.

آیت الله آملی لاریجانی به نوشتن داستان راستان توسط علامه مطهری برای همه حتی بچه‌ها اشاره کرد و افزود: شهید مطهری، شارحی بزرگ بود که برابر ظلم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قیام کرد.

وی، هنر اصلی شهید مطهری را داوری وی بین فلسفه شرق و غرب دانست و گفت: مطهری ثابت کرد فلسفه شرق از برهانی قوی برای مدیریت مسایل روز برخوردار است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به جوانان توصیه کرد برای شناخت انقلاب اسلامی، کتاب‌های شهید مطهری را مطالعه کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با حفظ وحدت و حمایت از رهبری در پرتو امنیت و اقتصاد سالم، انقلاب اسلامی به سمت مقصد حرکت کند.

شهید مطهری در مبارزه با التقاط نقش مهمی داشت

حجت الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه نگهداری انقلاب، نیازمند احیای تفکر شهید مطهری است، گفت: شهید مطهری جهانگیر شدن انقلاب اسلامی را در سال ۵۷ پیش بینی کرده بود.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه انقلاب ما منادی عدالت است و نه تنها مسلمانان بلکه غیر مسلمانان را نیز در خود حل خواهد کرد، گفت: شهید مطهری، آزادی از منظر قرآن را قبول داشت و نقش مهمی در مبارزه با تعاریف مارکسیستی از اسلام را داشت.  

وی تصریح کرد: از نظر شهید مطهری، انقلاب اسلامی را نمی‌توان از رهبری و انگیزه الهی آن جدا کرد و آزادی همراه با دروغ و اغفال و امامی که دنبال سازش با غرب باشد، قبول نداشت.

امرودی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در اندیشه شهید مطهری و در عاطفه و امنیت، شهید سردار سلیمانی را دارد، گفت: تفکر انقلاب اسلامی به لطف خون شهدا، در جهان فراگیر شده و هر روز فراگیرتر می شود.

آیین گرامیداشت صدمین سالگرد ولادت شهید مرتضی مطهری با سخنرانی علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، پیروز حناچی شهردار تهران و حجت الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و قرائت پیام آیت الله آملی لاریجانی و با حضور خانواده شهید مطهری از جمله علی مطهری نایب رییس مجلس، تعدادی از نمایندگان مجلس، اصحاب رسانه و علاقه مندان به وی در فرهنگسرای ارسباران در حال برگزاری است.

آیت‌الله مرتضی مطهری متفکر، فیلسوف و از شخصیت‌های فکری و سیاسی و از یاران مبارز امام خمینی(ره) بود که با سخنرانی‌ها و آثار علمی و اعتقادی که داشت از انحراف‌های عقیدتی جوانان هنگام مبارزه برای پیروزی انقلاب اسلامی جلوگیری کرد تا آنجا که به‌عنوان پشتوانه‌ای ارزشمند برای حوزه‌های دینی و علمی کشور شناخته‌ شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین