|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۲۸۸۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
حکیم گفت: از شورای امنیت سازمان ملل متحد و نهادهای سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب می‌خواهیم که در برابر این نقض آشکار حقوق ملت فلسطین موضعی تاریخی بگیرند.
رهبر جریان حکمت ملی با محکومیت طرح «معامله قرن» تاکید کرد که «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا باید بداند که قدس هویت ملت های مسلمان است و هرگز از آن کوتاه نمی آیند.

«سید عمار حکیم» در بیانیه ای که روز شنبه صادر شد، تاکید کرد: قدس مسئله انسانی، اسلامی و عربی ما بوده، هست و خواهد ماند و مصادره یا احتکار یا فروش آن در چانه‌ زنی‌ ها یا زد و بندها یا مزایده‌ های انتخاباتی با هر دستاویزی ممکن نیست.

وی ادامه داد: آن که برای حل مسئله فلسطین به توهم افتاده یا راه توطئه در پیش گرفته بداند که انسان همان طور که از کرامت خویش کوتاه نمی‌آید از هویت خود نیز کوتاه نخواهد آمد.

این رهبر سیاسی عراق خاطر نشان کرد که قدس برای ما مسلمانان هویت و ذات وجودی است، این «معامله شوم» کالایی بی‌ ارزش است که امکان ندارد ملت فلسطین و آزادگان جهان تحت هر شرایطی بدان رضایت دهند.

 حکیم گفت: از شورای امنیت سازمان ملل متحد و نهادهای سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب می‌خواهیم که در برابر این نقض آشکار حقوق ملت فلسطین موضعی تاریخی بگیرند.

رهبر جریان حکمت ملی از مبلغان دینی، احزاب سیاسی، محافل آکادمیک و فعالان رسانه‌ای در سرتاسر جهان نیز خواست این توطئه خطرناک برای امنیت و ثبات جهان را محکوم کنند.

«دونالد ترامپ» سه‌شنبه هفته گذشته (هشتم بهمن ماه) همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید از طرح سازش خود موسوم به معامله قرن رونمایی کرد.

وی اعلام کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.

طرح معامله قرن خواستار چشم‌ پوشی پناهندگان فلسطینی ساکن کشورهای عربی به ویژه لبنان از حق بازگشت به سرزمین خود است؛ طرحی که بر خلاف مفاد قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل است .

این طرح هم چنین در پی الحاق قدس و بخش‌های اشغالی کرانه باختری رود اردن به رژیم صهیونیستی است.

به دنبال انتشار معامله قرن بسیاری از شخصیت ها، مقام های سیاسی و دینی سراسر جهان به ویژه مسلمانان معامله قرن را محکوم کردند.

عراق از جمله کشورهایی بوده که در سطح رسمی، مراجع عظام دینی، عشایر، گروه های مقاومت اسلامی و رهبران و جریان ها و تشکل های سیاسی و صنفی موضع به شدت مخالف با این طرح سازش داشته است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین