|
|
امروز: دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۲۸۸۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
مکرون نوشت: ژوئن آینده به لندن سفر می کند و نشان افتخار این کشور موسوم به لژیون دنور را برای ادای احترام به شجاعت کل این کشور و مردم آن اعطا می کند. با گذشت ۱۰ سال از توافق دفاعی بین فرانسه و بریتانیا دو کشور باید همکاری در زمینه دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی را تقویت کنند.
امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را شوکه‌کننده توصیف کرد و برگزیت را حاوی درس‌های از جمله در ارتباط با مخالفت با اروپا بین رهبران سیاسی انگلیس و سایر کشورها دانست.

مکرون در نامه ای که خطاب به انگلیسی ها نوشته آورده است: کشور شما بعد از ۴۷ سال همزیستی اتحادیه اروپا را ترک کرد. این نتیجه تصمیم بریتانیایی در همه پرسی ژوئن ۲۰۱۶ میلادی به عنوان یک گزینه دموکراتیک بوده که فرانسه همواره به آن احترام می گذارد.

من به شما می گویم که به عنوان یک متحد و حتی یک دوست و یک اروپاییِ واقعی، عمیقا از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ناراحت هستم و امروز به میلیون ها بریتانیایی از انگلستان، ولز و ایرلند شمالی فکر می کنم که عمیقا احساس می کنند که به اتحادیه اروپا وابسته هستند.

من به صدها هزار شهروند فرانسوی در انگلیس و شهروندان بریتانیایی در فرانسه می اندیشم که نگران حقوق و آینده شان هستند و به آنها  اطمینان می دهم که ما از چنین حقوقی حمایت خواهیم کرد.

مکرون در بخشی از نامه خود خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را شوک آور توصیف کرد و نوشت این اولین بار است که یک کشور جامعه اروپا را ترک می کند. در اولین گام های اتحادیه اروپا در سال ۱۹۵۰ میلادی، انگلیس حضور نداشت، اما ما برای آغاز، بسیار به دیدگاه های آینده نگرانه وینسون چرچیل نخست وزیر پیشین بریتانیا مدیون هستیم.

از سال ۱۹۷۳ به رغم این که روابط اروپایی ها ممکن است بارها دچار آشفتگی شده باشد، بریتانیا، نقش محوری را در پروژه اروپا به ویژه تشکیل بازار مشترک ایفا کرده است که بیش از تصور خود انگلیسی ها نقش بانفوذی در این زمینه داشته است.

مکرون نوشت: باید دلایل خروج انگلیس را درک کرد و از آن درس گرفت. باید از این مساله درس گرفت که مخالفت با اروپا از سوی رهبران سیاسی در بریتانیا و دیگر مناطق جهان، ناشی از شکست ها و فرار از این شکست ها است.

درس دیگر این است که بیایید تصدیق کنیم این خروج نتیجه آن است که اروپا به اندازه کافی کارامد، دارای قدرت حمایتی برخوردار نیست و به نظر می رسد که از واقعیات روز زندگی فاصله گرفته است.

بنابراین به اعتقاد من، اروپا به نیروی حرکتی جدیدی در جهان نیاز دارد که بیش از هر زمانی در گذشته نیاز به مدیریت، امنیت و محافظت دارد.  

مکرون در این نامه آورده است برای یک اروپای واحد، دموکراتیک و مستقل دست از تلاش بر نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد که به دنبال دفاع از اصول اتحادیه اروپا از جمله پیروی از قواعد بازار مشترک، وحدت  اروپا و ثبات در ایرلند است و تاکید کرد که فرانسه و مردم آن و هیچ یک از مردم  اروپا به فکر انتقامجویی و مجازات نیستند.

مکرون همچنین با اشاره به روحیه احترام و تعهد متقابل به اتحادیه اروپا و روابط قوی بین فرانسه و انگلیس گفت دو کشور باید روابط جدیدی را در آینده برقرار کنند.

رئیس جمهور فرانسه نوشت، به نفع دوکشور است که روابط نزدیک و قوی برقرار کرده و  در حوزه های دفاعی وامنیتی، قضایی، محیط زیست، علمی و فرهنگی همکاری کنند.

وی افزود؛ همان طور که همواره گفته ام صادقانه می گویم که تسهیل دسترسی به بازار اروپا به میزان پذیرش مقررات اتحادیه اروپا بستگی خواهد داشت زیرا ما نمی توانیم اجازه دهیم که رقابت مخربی بین ما شکل بگیرد.   

وی خواستار آغاز فصل جدیدی در روابط فرانسه و انگلیس بر اساس سابقه روابط مستحکم دو کشور شد.

مکرون نوشت: ژوئن آینده به لندن سفر می کند و نشان افتخار این کشور موسوم به لژیون دنور را برای ادای احترام به شجاعت کل این کشور و مردم آن اعطا می کند. با گذشت ۱۰ سال از توافق دفاعی بین فرانسه و بریتانیا دو کشور باید همکاری در زمینه دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی را تقویت کنند.

رئیس جمهور فرانسه همچنین خواستار  طرح های جاه طلبانه جدید با همکاری بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس شد و در پایان نامه خود نوشت: دوستان انگلیسی عزیز، شما اتحادیه اروپا را ترک می کنید اما اروپا را ترک نمی کنید. شما از فرانسه و دوستی با مردم آن فاصله نمی گیرد. کانال مانش بین فرانسه و انگلیس هرگز سرنوشت ما را از هم جدا نکرده و برگزیت نیز جدا نخواهد کرد. ساعت یازده شب گذشته ما با شما خداحافظی نکردیم اما یک صبح بخیر زودهنگام گفتیم.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین