|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۲۸۸۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: روز ۱۲ بهمن روز آن ملاقات حیات بخش امام و امت بود ، وقتی امام و امت به هم رسیدند انقلاب اسلامی به ثمره نشست ، امام راحل فرمودند که من با جرات مدعی هستم که ملت ایران بهتر از ملت حجاز در وقت رسول الله(ص) و مردم کوفه در زمان امیر المومنین(ع) می باشند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تصریح این‌که باید مراقب باشیم گرفتار دو قطبی سازی دشمنان نشویم، یادآور شد که بعضی ها از ماجرای اتحاد و همبستگی غفلت می کنند.

‌به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری  در مراسم ویژه ۱۲ بهمن‌ماه که با حضور مسئولان کشوری، لشکری و آحاد مختلف مردم در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، یادآورشد:  امسال مانند سال های گذشته مردم عزیزمان خاطره آن روز سرنوشت ساز را در دهه فجر گرامی می دارند ، قدم هایی که در آن زمان برای ملت ما حیات بخشی دیگری به همراه داشت.

وی با اشاره به ورود تاریخی امام خمینی (ره ) به ایران در 12 بهمن 1357 و با برشمردن برخی ویژگی‌های شخصیتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، گفت:امام خمینی رحمة الله علیه با بهره گیری از میراث علوی و فاطمی و با تکیه بر سیره حسینی و با برداشت دقیق و فنی از میراث جعفری و با چشم انداز و افق مهدوی و در یک کلمه با تکیه بر اسلام ناب محمدی(ص) به سوی مردم خود آمد،  البته چه مردمی یک قوم پر افتخار و با ریشه ، با وفا ، باصفا ، مقاوم ، شجاع ، ایثارگر که آغوش خود را بر روی رهبر خود باز کردند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: روز ۱۲ بهمن روز آن ملاقات حیات بخش امام و امت بود ، وقتی امام و امت به هم رسیدند انقلاب اسلامی به ثمره نشست ، امام راحل فرمودند که من با جرات مدعی هستم که ملت ایران بهتر از ملت حجاز در وقت رسول الله(ص) و مردم کوفه در زمان امیر المومنین(ع) می باشند.

حاج علی اکبری در ادامه گفت: این ملت شایسته ایران ، وقتی با امام همراه شد آن شد که شد ، حاصل امام و امت در اختیار ما است ، حاصل امام و امت فاتح ، مستقل، در حال پیشرفت و مردم سالار است؛ یک نهضت معنوی و جنبش معنوی الهی بزرگ در زمانه ما بود که ثمره آن انسانهای بزرگ و جوانان تاریخ ساز بود و نظامی که از مردم بود و با کلید واژه مردم سالاری دینی یعنی جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت.

وی یادآور شد: بیداری اسلامی در منطقه به لطف خداوند به وجود آمد و فجر درخشان ، بیداری و تحولات مردم در منطقه به نفع مستضعفان ؛ این حاصل مشترک کار امام و امت بود ، و آن چیزی که امروز در دست ما است خط امام است.

امام جمعه موقت تهران افزود: آن چیزی که در اختیار ما است یک مکتب سعادت آفرین است، در قدم اول رژیم فاسد شاهشاهی از سر راه برداشته شد ، امام با توجه به مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی ایران کار را به مردم سپردند ؛ این مکتب با تمام ظرفیت و زیبایی در اختیار ما است ، رهبری با وفاداری به خط امام این راه را الحمدالله همراه با ملت بصیر ادامه داده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اظهار کرد: برادران و خواهران عزیز رهبر عزیزمان در سال ۹۸ و در حرم امام خمینی(ره) ویژگی ممتاز مکتب امام را مقاومت معرفی کردند ، مسئله مقاومت آن روح حاکم بر مکتب امام است، مقاومت مبتنی بر آیات و سیره روشن اولیا خدا است و ریشه دینی دارد.

وی ادامه داد: در جریان انقلاب اسلامی آیه ای مربوط به مقاومت زیاد خوانده و تکرار می شد، مقاومت رمز موفقیت ملت ما در چهل سال گذشته بوده است و البته رمز پیروزی ما در پیش رو انقلاب خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه خاطرنشان کرد: مقاومت بهترین سلاح یک ملت است که اگر آن را داشته باشد می تواند فتوحات فراوانی داشته باشند ، امروز نام ملت ایران به خاطر مقاومت ستودنی آن در جهان به بزرگی برده می شود ؛ درخت انقلاب هر روز پربار تر و پر ریشه تر از گذشته می شود.

حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: دشمنان ما هر روز رو به افول بیشتر می روند و این ثمره وحدت کار امام و امت است که دشمنان روز به روز نابودتر می شوند ، جوانان ما باید مکتب امام را به خوبی بشناسند تا ادامه این راه در گام دوم انقلاب همواره تر باشد.

وی افزود: مقاومت هزینه دارد مگر سازش و تسلیم هزینه ندارد ، هرکس هزینه تسلیم را بدهد خار و ذلیل می شود و هرکس هزینه مقاومت را بدهد عزتمند خواهد شد ؛ اما ملت انقلاب اسلامی از اولین روزهای انقلاب شعار هیهات من الذله را سر دادند و عزت کسب کردند؛ در تمام حوزه های مختلف نظامی ، اجتماعی ، سیاسی و.... باید مقاومت در جریان باشد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: دشمنان انقلاب بیکار نیستند و با استفاده از نفوذی ها و منافقین می‌خواهند خط مقاومت ملت ایران را بکشند ملت ایران باید از گذشته بیشتر هوشیار تر و بصیر تر باشد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: امسال دهه فجر ما از راه رسید و ملت عزیز ما در شرایط ویژه ای قرار دارد ، رهبر عزیزمان در پیامی که به اتحادیه اروپایی داشتند تعابیر دقیق و زیبایی مطرح کردند ، ما امروز درشریط میانه حوادثی مهم که هر یک عظمت ملت ایران است قرار داریم ، دهه فجر الحمدالله در این شرایط در حال برگزاری است.

حاج علی اکبری اظهار کرد: شهادت شهدای مقاومت و شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی چه غوغایی به پا کرد و مقام معظم رهبری در خصوص شهادت شهدای مقاومت تعبیر یوم الله را به کار بردند، شهادت سپهبد سلیمانی و یاران باوفایش در نزدیکی دهه فجر اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: حال و هوای دهه فجر امسال حال و هوای دیگری است ، ملت عزیز ما ان شاءالله در ۲ اسفند ماه با حضور خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی نشان خواهند داد که پای کار این نظام هستند و در شکوه کامل این انتخابات برگزار خواهد شد ، باید مراقب باشیم که گرفتار دو  قطبی سازی دشمنان نشویم ، مسئولان ، آحاد مختلف مردم و گروه های سیاسی اتحاد داشته باشند، بعضی ها از ماجرای اتحاد و همبستگی غفلت می کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در پایان سخنان خود تصریح کرد: مردم با حضور خود در انتخابات یک مجلس در تراز مجلس گام دومی انقلاب تشکیل می دهند ؛ طرح ننگین معامله قرن ، حکایت از اوج ضعف و سستی استراتژیک آمریکا و سران صهیونیست دارد ، معامله قرن طرحی است که از اول شکست خورده است ، از اول انقلاب تا هم اکنون ملت ما با مسئله فلسطین آشنا هستند ؛ ملت ایران در پرتو رهبری انقلاب این راه را ادامه داده و می‌دهند ؛  طرح معامله قرن طرحی آشفته و بدون حامی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین