|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۸۸۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷
او در فاصله سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ رییس جمهوری آرژانتین بود و پیش از آن نیز به مدت ۱۲ سال (۱۹۹۵ تا ۲۰۰۷) ریاست باشگاه بوکا جونیورز را برعهده داشت؛ دوران ریاست وی در این باشگاه در تاریخ بوکا برجسته و درخشان است و آنها در دوران حضور مکری ۱۷ جام را که ۱۱ مورد آن عناوین بین المللی بود، فتح کردند.
 براساس تصمیم هیات مدیره بنیاد فیفا، رییس جمهوری اسبق آرژانتین به عنوان مدیر اجرایی این نهاد منصوب شد.

«مائوریتسیو مکری» چه در عرصه سیاست و چه در حوزه فوتبال سابقه طولانی در مدیریت در بالاترین سطح را دارد.

او در فاصله سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ رییس جمهوری آرژانتین بود و پیش از آن نیز به مدت ۱۲ سال (۱۹۹۵ تا ۲۰۰۷) ریاست باشگاه بوکا جونیورز را برعهده داشت؛ دوران ریاست وی در این باشگاه در تاریخ بوکا برجسته و درخشان است و آنها در دوران  حضور مکری ۱۷ جام را که ۱۱ مورد آن عناوین بین المللی بود، فتح کردند.

مکری علاوه بر این در سمت رییس شواری شهر بوینس آیرس، پیشگام پیشنهاد موفقیت آمیز پایتخت آرژانتین برای میزبانی از المپیک ۲۰۱۸ جوانان بود.

بنیاد فیفا در سال ۲۰۱۸ به عنوان نهادی مستقل و تحت حمایت فیفا با هدف کمک به توسعه تغییرات و اصلاحات مثبت اجتماعی در اقسی نقاط جهان، تاسیس شد. ریاست هیات اجرایی این نهاد را «یوری ژورکائف» ستاره اسبق تیم ملی فرانسه که به همراه این تیم جام جهانی را نیز بالای سر برده است، برعهده دارد و عمده حوزه فعالیت این نهاد، آموزش از طریق طرح موسوم به فوتبال برای برنامه مدارس است و فدراسیون بین المللی فوتبال نیز همین حالا نیز بودجه ای معادل ۱۰۰ میلیون دلار به این طرح اختصاص داده است.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین