|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۳
کد خبر: ۲۸۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱
وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه «پیوند با قرآن یک نعمت ارزشمند است که خداوند متعال به خوبان جامعه عطا می‌کند»، گفت: برای مصونیت از آسیب باید با باورها و اندیشه‌های قرآنی پیوند ایجاد کنیم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی - وزیر اطلاعات و رئیس جامعه اطلاعاتی - در آئین اختتامیه نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت جامعه اطلاعاتی کشور با عنوان «مهدی یاوران»، با بیان اینکه «پیوند با قرآن یک نعمت ارزشمند است که خداوند متعال به خوبان جامعه عطا می کند»، اظهار کرد: قرآن کریم آسیب زدایی مؤثری دارد و برای مصونیت از آسیب‌ها باید با باورها و اندیشه‌های قرآنی پیوند ایجاد کنیم. خوشبختانه کارکنان و خانواده جامعه اطلاعاتی با قرآن اُنس دارند و برای شکوفایی حرکت قرآنی به طور خودجوش عمل می‌کنند؛ باید این شور و نشاط معنوی و ارتباط قرآنی را قدر دانست.

وی با تاکید بر اینکه پیوند با قرآن لایه به لایه است، گفت: باید همیشه و در همه حال به قرآن احترام بگذاریم و آداب قرآن را رعایت کنیم. امروزه با رهنمودهایی که مقام معظم رهبری نسبت به مسائل قرآن، پیوند با قرآن و تلاوت قرآن دادند، الحمدلله روز به روز این آداب قرآنی در جامعه بهتر افزایش پیدا می کند.

وزیر اطلاعات افزود: داستان های قرآنی هر کدام درس های آموزنده ای دارد و با الگوهایی که برای انسان مطرح می‌کند، می‌خواهد روش های زندگی را به ما نشان دهد؛ یعنی از کارهایی که خداوند گفته باید پیروی و از کارهایی که نگفته باید اجتناب کنیم.

علوی با اشاره به نزول قرآن کریم از سوی خداوند متعال گفت: جامعه ای می تواند از قرآن استفاده کند که تدبر، تفکر، تعقل و عمل به قرآن کند تا زندگی آن قرآنی و سرمایه تمام را بدست آورد. جامعه ای اگر قرآن نداشته باشد چیزی ندارد.

نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت جامعه اطلاعاتی کشور با عنوان «مهدی یاوران» در باغ موزه دفاع مقدس برای اعضای جامعه اطلاعاتی کشور در ۲۵ رشته به صورت شفاهی و کتبی شامل (قرائت، حفظ، صوت و لحن، اذان، ادعیه خوانی، تواشیح و ...) با حضور اساتید و داوران برجسته بین‌المللی برگزار شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین