|
|
امروز: جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۸۸۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵
افزایش تولید و تحویل خودرو و طرح های متنوع فروش خودروسازان همزمان با تحویل خودروهای معوق اقدامات موثری است که در جهت کاهش و فروکش حباب قیمت های کاذب و نیز واسطه‌گری صورت گرفته است. درواقع، افزایش تولید و تحویل پیش فروش های سابق، تنها راهکاری که در حال حاضر به صورت تئوری برای کنترل و مدیریت بازار وجود دارد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: یکسان بودن شرایط ثبت نام در طرح‌های فروش خودروسازان یکی از راهکارهایی است که به منظور کاهش حضور دلالان در حوزه خرید و پیش‌خرید خودرو لحاظ شد.

 رامین نورقلی پور گفت: تسهیلات در نظر گرفته شده برای طرح‌های فروش فوری سایپا موجب می شود سند خودرو تا یک سال در رهن این خودروساز باقی بماند و بنابراین فروش در بازار توسط مشتری امکان‌پذیر نیست.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن و بندرگز در مجلس شورای اسلامی افزود: در این راستا و به منظور کاهش واسطه گری و رسیدن محصول به دست مصرف کننده واقعی، سایپا راهکارهای دیگری را نیز در نظر گرفته، از جمله اینکه خریدار نباید در فاصله ۱۸ ماه گذشته خرید دیگری انجام داده باشد؛ همچنین ترکیب سامانه سایپا و ایران‌خودرو از دیگر راهکارها برای مقابله با واسطه‌گری است.

نورقلی پور ادامه داد: این تدابیر اگرچه تاثیر ملموسی بر ترافیک مراجعان ندارد اما اقداماتی است که در جهت کنترل بازار و به منظور کاهش دلالی و واسطه‌گری و رسیدن خودرو به دست مصرف کنندگان واقعی در طرح های فروش سایپا و دیگر خودروسازان صورت می گیرد اما شاید کماکان به راهکار واقعی رفع این معضلات نرسیده ایم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش تولید و تحویل خودرو و طرح های متنوع فروش خودروسازان همزمان با تحویل خودروهای معوق اقدامات موثری است که در جهت کاهش و فروکش حباب قیمت های کاذب و نیز واسطه‌گری صورت گرفته است. درواقع، افزایش تولید و تحویل پیش فروش های سابق، تنها راهکاری که در حال حاضر به صورت تئوری برای کنترل و مدیریت بازار وجود دارد.

وی با بیان این‌که میزان تولید ما کماکان با میزان تقاضا برابری ندارد تصریح کرد: نیاز داریم که سالانه حداقل حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو ارائه دهیم که متاسفانه شرایط  به گونه ای است که میزان تولید کمتر از این مقدار است. از طرفی سرمایه ها به سمت بازار خودرو هجوم آورده و فضای خاصی را در بازار خودرو ایجاد کرده است.

نورقلی پور گفت: خودروسازان با تمام توان در حال کار هستند، البته ظرفیت تولید خودروسازان بسیار بالاتر از این میزان تولید است اما محدودیت های بسیاری در حوزه انتقال پول و واردات مواد اولیه، قطعات و در حوزه واردات CKD وجود دارد که خودروساز را در مشکلات بسیار شدیدی قرار داده و متاسفانه مانع افزایش تولید شده است.

وی، ترکمن و بندرگز در مجلس شورای اسلامی گفت: جلساتی را با وزیر صمت و معاونان این وزارتخانه به منظور مدیریت بازار برگزار کرده و امیدواریم که بتوانیم با افزایش ظرفیت های خالی در داخل کشور، تولید را بیش از پیش افزایش دهیم تا وضعیت بازار بهبود یابد.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن و بندرگز در مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی های آماری نشان می دهد که بیش از ۷۵ درصد ثبت‌نام‌ها برای خرید خودروهای سایپا از منازل و با اینترنت شخصی و خانگی صورت گرفته است.

وی افزود: وزارت صمت در حال انجام این مطالعه و بررسی است؛ در این مطالعه آی پی ها بررسی می شوند تا متعلق به جای خاصی نباشند و با ورود دلالان مقابله به عمل آید. هدف این تحقیق این است که توزیع نسبتا متوازنی در جامعه خریداران وجود داشته باشد و خرید تجمعی نباشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: صرف خرید از منزل به معنای عدم انجام خرید به منظور سرمایه گذاری یا واسطه گری نیست، این مسائل در جامعه وجود دارد و عملا نمی توان برای حذف آن کار خاصی را انجام داد اما پیگیری این موضوع خریداران تا حدی موجب خرید خریداران واقعی و کاهش دلالی می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین