|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۲۸۸۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴
شیراز از استان فارس به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی، زنجان به‌عنوان شهر جهانی ملیله، ملایر از استان همدان به عنوان شهر جهانی مبلمان منبت و روستای قاسم آباد از استان گیلان به عنوان روستای جهانی چادرشب‌بافی در فهرست شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی قرار گرفته‌اند.
وزیر میراث فرهنگی کشور از ثبت جهانی ملیله‌دوزی زنجان، منبت مبلمان ملایر و چادرشب بافی روستای قاسم آباد و ثبت شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی با تصویب شورای جهانی صنایع دستی خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران با اعلام خبر جهانی شدن سه شهر و یک روستای صنایع دستی ایران در این باره اظهار کرد: شورای جهانی صنایع‌دستی به تازگی سه شهر و یک روستای ایران را در فهرست شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی ثبت کرده است. با ثبت این چهار شهر و روستا، تعداد شهرها و روستاهای جهانی ایران در این فهرست از ۱۰ به ۱۴ رسید تا همچنان ایران رتبه اول جهان را از این لحاظ دارا باشد.

علی اصغر مونسان با اشاره به عناوین شهرها و روستاهای ثبت شده از سوی شورای جهانی صنایع‌دستی گفت: شیراز از استان فارس به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی، زنجان به‌عنوان شهر جهانی ملیله، ملایر از استان همدان به عنوان شهر جهانی مبلمان منبت و روستای قاسم آباد از استان گیلان به عنوان روستای جهانی چادرشب‌بافی در فهرست شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی قرار گرفته‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین