|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۱
کد خبر: ۲۸۸۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
پیکر مرحومه منیژه لشکری همسر سرلشکر خلبان شهید حسین لشکری پس از تشییع، برای خاکسپاری به بهشت زهرا (س) منتقل شد.
مراسم تشییع پیکر همسر سرلشکر خلبان شهید حسین لشگری صبح در در پایگاه هوایی شهید لشگری برگزار شد.

 مراسم تشییع پیکر همسر سرلشکر خلبان شهید حسین لشگری (سیدالاسرای ایران)، صبح امروز (سه‌شنبه هشتم بهمن ماه) با حضور حجت الاسلام عباس محمدحسنی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، حجت‌الاسلام قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان معاون هماهنگ کننده نهاجا، امیر سرتیپ دوم زال بیگی فرمانده پایگاه شهید لشکری، فرماندهان، کارکنان، پیشکسوتان و خانواده معظم شهدا در پایگاه شهید لشکری برگزار شد.

پیکر مرحومه منیژه لشکری همسر سرلشکر خلبان شهید حسین لشکری پس از تشییع، برای خاکسپاری به بهشت زهرا (س) منتقل شد.

همسر سرلشکر خلبان شهید حسین لشکری، روز شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

شهید حسین لشگری با آغاز جنگ تحمیلی به خیل مدافعان کشور پیوست و پس از انجام ۱۲ مأموریت، هواپیمای وی مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و در خاک دشمن به اسارت نیروهای بعثی عراق درآمد.

وی در سه‌ ماهه اول دوران اسارت در سلول انفرادی بود و پس از آن در مدت هشت سال در کنار ۶۰ نفر از دیگر هم‌رزمان در یک سالن عمومی و دور از چشم صلیب سرخ جهانی نگهداری می‌شد اما پس از پذیرش قطعنامه ایشان را از سایر دوستان جدا کردند که دوران اسارت انفرادی وی ۱۰ سال طول کشید.

لشگری سرانجام پس از ۱۶ سال اسارت به نیروهای صلیب سرخ معرفی شد و دو سال بعد در ۱۷ فروردین ۱۳۷۷ به خاک مقدس وطن بازگشت و پس از بازگشت به وطن، لقب «سیدالاسرای ایران» را از مقام معظم رهبری دریافت کرد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین