|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۴
کد خبر: ۲۸۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
پلیس نظامی روسیه در طول سه ماه گذشته دستکم در ۱۰ نقطه و پایگاه در شمال سوریه مستقر شده است که برخی از آنها پایگاه‌های آمریکایی هستند که این نیروها با آغاز عملیات "چشمه صلح" ارتش ترکیه در اکتبر گذشته، از آنها عقب‌نشینی کردند.
 نیروهای آمریکایی برای چهارمین بار در طول هشت روز گذشته مانع از پیشروی سربازان روس در اتوبان ام۴، مسیر ارتباطی منبج-قامشلی در استان حسکه سوریه شدند.

 برخی منابع محلی به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفتند "یک گشت آمریکایی شامل ۱۰ خودروی زرهی روز شنبه وارد مرکز شهرک تل تمر واقع در غرب حسکه شده و در آنجا مسیر نیروهای روس را که در حال حرکت به سمت اتوبان ام۴ بودند، مسدود کردند، همچنین دو فروند هلی‌کوپتر آمریکایی یک بالگرد روس را که از پایگاه روسیه در تل تمر برخاسته بود، مجبور به فرود کردند ".

سربازان روس در پی اقدام نیروهای آمریکایی در بستن مسیر، به سمت پایگاه خود بازگشتند.

نیروهای آمریکایی از ۱۸ تا ۲۱ ژانویه جاری سه بار مانع حرکت نیروهای روس به سمت منطقه نفتی رمیلان شدند، به این ترتیب نیروهای آمریکایی در طول هشت روز گذشته در مجموع چهار بار مانع حرکت سربازان روس شده‌اند.

همچنین نیروهای ی.پ.گ (یگان‌های مدافع خلق کرد) و پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) در ۱۵ ژانویه جاری مانع از پیشروی نیروهای روس به سمت منطقه الرمیلان که پایگاه آمریکا در آنجا واقع است، شدند.

پلیس نظامی روسیه در طول سه ماه گذشته دستکم در ۱۰ نقطه و پایگاه در شمال سوریه مستقر شده است که برخی از آنها پایگاه‌های آمریکایی هستند که این نیروها با آغاز عملیات "چشمه  صلح" ارتش ترکیه در اکتبر گذشته، از آنها عقب‌نشینی کردند.

با وجود خروج آمریکایی‌ها از پایگاه‌های یاد شده، اما این نیروها هنوز در پایگاه‌های نزدیک به میدان‌های نفتی مستقر بوده و حضور خود در آنها را تقویت کرده و صدها دستگاه کامیون‌ حامل تجهیزات نظامی و لجستیک را به این پایگاه‌ها منتقل کرده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در نوامبر ۲۰۱۹ با انتشار بیانیه‌ای از اعزام نیروها و تجهیزات بیشتری برای حفاظت از چاه‌های نفتی واقع در شرق سوریه خبر داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیشتر درباره پایگاه‌های این کشور در سوریه گفته بود: از نفت حفاظت خواهیم کرد و تصمیم خواهیم گرفت در آینده چه کاری انجام دهیم.

وزارت دفاع روسیه پس از آنکه واشنگتن اعلام کرد قصد جفاظت از میدان‌های نفتی شرق سوریه را دارد، در بیانیه‌ای واشنگتن را به دزدی در سطح جهانی متهم کرد.

همچنین این وزارتخانه عکس‌های ماهواره‌ای را منتشر و اعلام کرد اینها کاروان‌های تانکرهایی در حال حرکت به خارج سوریه هستند، این عکس‌ها نشان می‌دهند عملیات استخراج نفت سوریه قبل و بعد از شکست داعش در شرق فرات با حمایت نظامیان آمریکایی انجام شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین