|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۲۸۸۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس از ابتدای دولت تدبیر و امید توسط خیران مدرسه ساز در این استان ساخته شده و طی هفته اخیر و در قالب پویش ایران من خیّران، ساخت ۱۰۰ مدرسه در کرمان را متقبل شده اند که اکثر آنها در جنوب و شرق و شهر کرمان است.
 مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به وجود ۷۱۰ مدرسه زیر ۱۰ نفر در این استان گفت: ۲۵۱ مدرسه در کرمان با کمتر از پنج دانش آموز فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، احمد اسکندری نسب روز یکشنبه در گردهمایی معاونان و کارشناسان آموزش متوسطه کرمان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به مجاهدت های سپهدشهید حاج قاسم سلیمانی ابراز امیدواری کرد، راه و منش این شهید بزرگوار همواره به عنوان یک الگوی موثر در ایران اسلامی و آحاد جامعه به ویژه حوزه تعیم و تربیت جاری باشد.

وی اضافه کرد: تعداد دانش آموزان بیش از ۳۰ درصد از مدارس دوره متوسطه این استان نیز کمتر از حد نرمال است اما به دلیل بعد مسافت، امکان تجمیع این مدارس وجود ندارد.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه حدود ۳۵ هزار فرهنگی پیشکسوت و بازنشسته در کرمان وجود دارد و بیشتر این افراد در امر تدریس با اموزش و پرورش همکاری دارند تصریح کرد: در برخی نقاط استان فرهنگیان پیشکسوت بخصوص مردان را فراخوان کرده و برای جبران کمبود معلم از وجود آنها استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: در استان کرمان ۳۲ منطقه آموزشی، ۷۷۰۰ مدرسه، ۳۱ هزار کلاس درس و ۶۵۴ هزار دانش آموز داریم که ۴۴ هزار همکار فرهنگی کار تعلیم و تربیت این دانش آموزان را به عهده دارند.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه قریب به ۳۵ هزار فرهنگی پیشکسوت و بازنشسته داریم که اکثر آنها در امر تدریس با ما همکاری دارند، تصریح کرد: در برخی نقاط استان به ویژه مردان، همه پیشکسوتان را فراخوان کرده و برای جبران کمبود معلم از وجود آنها استفاده می کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: به دلیل محدودیت هایی که داشتیم، امسال در حوزه ابتدایی نیز از پیشکسوتان کمک گرفته ایم.

وی در ادامه با بین این اینکه از ۶۵۳ هزار دانش آموز استان کرمان بیش از ۲۵۰ هزار نفر در دوره متوسطه مشغول به تحصیل هستند افزود: ۱۶ منطقه کمتر توسعه یافته در استان کرمان داریم که در شرق و جنوب استان واقع هستند و در سیل اخیر نیز تعدادی از مدارس ما در جنوب و شرق استان آسیب دیده است.

اسکندری نسب تصریح کرد: کرمان رتبه نخست کشور را در مدارس شبانه روزی دارد که در راستای توسعه عدالت آموزشی در اکثر نقاط این استان برای پوشش تحصیلی دانش آموزان عشایر و روستایی (۲۲۰) مدرسه شبانه روزی احداث شده و بیش از ۳۲ هزار و ۷۰۰ دانش آموز مشغول به تحصیل هستند.

اسکندری نسب اظهار داشت: تکریم معلم، مدیریت منابع و مدرسه پویا بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب در آموزش و پرورش استان کرمان را در دستور کار قرار دارد و معیشت کارکنان نیز مورد توجه است.

وی با اشاره به مشارکت خیران مدرسه ساز و مدرسه یار در استان کرمان افزود: سالانه در بین بیش از ۴۰۰ هزار دانش آموز لوازم التحریر، کتب درسی، پوشاک، بسته های مناسب و تغذیه با همکاری خیران مدرسه یار توزیع می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس از ابتدای دولت تدبیر و امید توسط خیران مدرسه ساز در این استان ساخته شده و طی هفته اخیر و در قالب پویش ایران من خیّران، ساخت ۱۰۰ مدرسه در کرمان را متقبل شده اند که اکثر آنها در جنوب و شرق و شهر کرمان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به کمبود فضای آموزشی گفت: هزار ۱۷۱ کلاس درس با بیش از ۳۵ نفر دانش آموز به ویژه در شهر کرمان داریم و حتی کلاس ۴۸ نفره نیز داریم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین