|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۲۸۸۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰
«خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت ونزوئلا حدود یک سال پیش خود را رئیس جمهور خودخوانده این کشور اعلام کرد و دولت ترامپ از وی حمایت کرد و پس از آن حدود ۶۰ کشور دیگر راه واشنگتن را در مورد ونزوئلا در پیش گرفتند.
  سخنگوی وزارت خارجه روسیه با محکوم کردن سیاست تحریمی آمریکا علیه ونزوئلا گفت که سیاست تحریم آمریکا در مورد ونزوئلا از تمام حدود غیر انسانی و غیرسازنده فراتر رفته است.

ماریا زاخارووا امروز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی خود افزود: مخالفان دولت قانونی ونزوئلا با تداوم اقدامات آمریکا از تلاش برای اجرای کودتای مسلحانه در این کشور دست نمی کشند و همه می دانند که اقدامات آمریکا در مورد ونزوئلا از نظر حقوقی غیرقابل قبول است

«خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت ونزوئلا حدود یک سال پیش خود را رئیس جمهور خودخوانده این کشور اعلام کرد و دولت ترامپ از وی حمایت کرد و پس از آن حدود ۶۰ کشور دیگر راه واشنگتن را در مورد ونزوئلا در پیش گرفتند.

کمیسیون اروپا، گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت نشناخته و صرفا از وی به عنوان رئیس «قانونی» پارلمان این کشور یاد کرده است.

با وجود تلاش های گوایدو و متحدانش، دولت ونزوئلا به رهبری «نیکولاس مادورو» همچنان در راس کار است و مادورو کنترل نهادی دولتی، دادگاه عالی ونزوئلا، ارتش و هیات انتخاباتی این کشور را در اختیار دارد.

گوایدو به تازگی در بروکسل با «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دیگر مقام های ارشد کمیسیون و پارلمان اروپا دیدار و گفت و گو کرد.

توقف گوایدو در بروکسل، بخشی از کارزار بین المللی وی برای جلب حمایت از تمهیداتش علیه مادورو است.

اتحادیه اروپا پیش از این تحریم هایی را علیه ونزوئلا وضع کرده که شامل تحریم تسلیحاتی و هدف قرار دادن ۲۵ مقام دولت مادورو است. این اتحادیه در عین حال در برابر فشار آمریکا برای تشدید تحریم ها مقاومت کرده است.
مادورو رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا همچنان به دنبال راه های مختلف برای جبران هزینه های ناشی از بحران اقتصادی است و در این راستا، موفق شده است به رغم تحریم های آمریکا، بخشی از ذخایر طلای ونزوئلا را به فروش برساند.

بحران اقتصادی در ونزوئلا باعث کمبود مواد غذایی و دارو، قطعی برق و سیل عظیم مهاجرت از این کشور شده است. ظرف سال‌های گذشته دستکم سه میلیون نفر از این کشور به کشورهای دیگر نقل مکان کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین