|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۲۸۸۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
 مدیرکل میراث ‌فرهنگی گیلان از ثبت ۶۰ اثر تاریخی منقول و غیرمنقول، طبیعی و ناملموس گیلان در فهرست آثار ملی ایران خبر داد و گفت: این استان با دارا بودن ۱۱۷۳ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی، رتبه چهارم به لحاظ تراکم آثار تاریخی در کشور را داراست.

شهرود امیرانتخابی در گفت وگو با ایسنا، از ثبت ۶۰ اثر تاریخی منقول و غیرمنقول، طبیعی و ناملموس گیلان در فهرست آثار ملی ایران خبر داد و اظهار کرد: آثار ثبت شده در ۹ ماه نخست امسال شامل ۲۷ اثر غیرمنقول، ۱۶ اثر طبیعی، ۱۲ اثر ناملموس(معنوی) و پنج اثر منقول(اشیا) است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه از فروردین تا پایان آذرماه سال جاری ۳۵ بنای تاریخی با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال مرمت و بازسازی شده است، افزود: در حالیکه استان گیلان با مناظر طبیعی همچون دریا و کوه شناخته می‌شود، اما این استان با دارا بودن ۱۱۷۳ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی، رتبه چهارم به لحاظ تراکم آثار تاریخی در کشور را داراست.

امیرانتخابی تصریح کرد: انجام گمانه زنی در هفت محوطه تاریخی و ثبت جهانی سه سایت جنگل‌های هیرکانی در گیلان از دیگر اقدامات میراث فرهنگی گیلان در ۹ ماهه نخست سال جاری است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین