|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۸۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
تشدید درگیری ها و تبادل آتش سنگین توپخانه بعد از آن صورت می گیرد که سازمان همکاری و امنیت اروپا در شرق این کشور هشدار داد که درگیری های فزاینده می تواند منطقه را به سوی درگیری های تمام و کمال بازگرداند،
دونتسک اوکراین از بامداد امروز (چهارشنبه) عرصه تبادل آتش سنگین توپخانه بین جدایی طلبان طرفدار روسیه و نیروهای دولت اوکراین بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از دونتسک، پرتاب چندین فروند خمپاره از نزدیک مراکز مواضع دولت به سوی خرابه های فرودگاه دونتسک، از بامداد امروز صبح آغاز شد. شورای شهر دونتسک در بیانیه ای اعلام کرد که صدای انفجار در همه محله های شهر شنیده می شود.

در همان حال ارتش اوکراین نیز امروز اعلام کرد بر اثر حمله مسلحانه جدایی طلبان به مواضع ارتش یک سرباز کشته و دو نفر زخمی شده اند. نیروهای دولت همچنین جدایی طلبان را به اشغال مواضعی راهبردی در خط مقدم درگیری ها و شمال شهر 'لوهانسک' متهم کردند.
تشدید درگیری ها و تبادل آتش سنگین توپخانه بعد از آن صورت می گیرد که سازمان همکاری و امنیت اروپا در شرق این کشور هشدار داد که درگیری های فزاینده می تواند منطقه را به سوی درگیری های تمام و کمال بازگرداند، با آنکه طرفین از روز پنجم سپتامبر (14 شهریور) در مورد برقراری آتش بس توافق کرده بودند.

اوکراین از ماه فوریه سال جاری میلادی (بهمن/اسفند 1392) عرصه اعتراضات مردمی به دلیل مخالفت ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری پیشین این کشور با امضای توافق نامه تجاری با اتحادیه اروپا بوده است. درگیری ها در ادامه به رویارویی نظامی جدایی طلبان در شرق این کشور با نیروهای دولت کی یف منجر شده است. بر اساس آمار سازمان ملل متحد این درگیری ها تاکنون چهار هزار کشته از میان غیرنظامیان این کشور برجای گذاشته است.



منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین