|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۲۸۷۹۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
 رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که با همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی و اطلاعات سپاه توانستیم حکم نهایی سرباند قاچاق سوخت را صادر کنیم.

به گزارش ایسنا، علی مویدی خرم‌آبادی در نشست خبری اظهار کرد: این فرد که در قاچاق صدها میلیون تن سوخت سهم داشت حکم قطعی خود را دریافت کرده و باید جریمه ۱۴۵ میلیارد تومانی پرداخت کند.

به گفته وی، در سال جاری مجموعا ۸۶ هزار پرونده به ارزش حدودا ۱۰ هزار میلیارد تومان در این ستاد تشکیل شده که در قیاس با سال قبل رشدی ۷ درصدی را نشان می‌دهد.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای ایجاد هماهنگی در مبارزه با قاچاق میان استان‌های کشور، اظهار کرد: ما در دو سال گذشته دو رویکرد دانش‌محور و بومی‌ کردن مبارزه با قاچاق در سطح استان‌ها را دنبال کردیم و خوشبختانه با همکاری ۲۶ دستگاه عضو ستاد مبارزه با قاچاق دستاوردهای قابل اتکایی در این زمینه به دست آمده است.

مویدی خرم‌آبادی ادامه داد: یکی از دستاوردهای مهم ما مقابله با خروج کالاهای اساسی از کشور بوده و خوشبختانه در این مدت این قاچاق به کمترین میزان خود رسیده است.

وی با بیان این‌که برنامه‌ریزی‌های قابل توجهی برای جلوگیری از قاچاق سوخت در دستور کار قرار گرفته، اظهار کرد: در ۱۸ ماه گذشته ما از قاچاق ۹ میلیارد لیتر سوخت جلوگیری کرده‌ایم و در سایر حوزه‌ها اقدامات قابل توجهی در این زمینه صورت گرفته است.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: در حوزه قاچاق لباس و پوشاک نیز اقدامات مثبتی صورت گرفت که با کاهش ورود پوشاک قاچاق، تولید کشور در این زمینه ۳۰ درصد افزایش یافت.

به گفته مویدی خرم‌آبادی، میزان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده به ۹۵۰۰ میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال‌های قبل رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به این‌که برای مبارزه با قاچاق باید در مقابل باندهای سازمان‌یافته مقاومت کنیم، گفت: خوشبختانه اقدامات مثبتی در زمینه‌ شناسایی این باندها صورت گرفته و برای مثال در استان سیستان و بلوچستان برنامه‌ریزی‌هایی برای مدیریت این قاچاق سازمان‌یافته به طور خاص در حوزه سوخت در دستور کار است.

وی اضافه کرد: در حوزه دخانیات نیز اقدامات نتیجه‌بخشی در دستور کار بوده که نتیجه آن این است که در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از میزان مصرف دخانیات کشور در داخل تولید می‌شود و قاچاق در این زمینه به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

مویدی خرم‌آبادی درباره‌ میزان ارز ۴۲۰۰ تومانی قاچاق شده نیز اظهار کرد: با توجه به اهمیت این موضوع و تاثیری که می‌تواند بر قیمت ارز بگذارد عدد مربوط به این قاچاق را در جلسه‌ای دیگر دقیق تشریح کرده و در رابطه با آن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین