|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۳
»
کد خبر: ۲۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۵
ترکیب جدید هیات رییس شورای شهر تهران در جلسه امروز مشخص شد که بر اساس آن احمد مسجدجامعی نامزد اصلاح طلبان برای ریاست شورا بر این کرسی نشست.
ترکیب جدید هیات رییس شورای شهر تهران در جلسه امروز مشخص شد که بر اساس آن احمد مسجدجامعی نامزد اصلاح طلبان برای ریاست شورا بر این کرسی نشست.

به گزارش "تدبیر و امید"، نخستین جلسه دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران امروز با حضور استاندار و فرماندار تهران برگزار شد.

در آغاز این جلسه، عیسی فرهادی فرماندار تهران به ارائه گزارشی آماری از مصوبات شورای سوم پرداخت و در ادامه گفت "در انتخابات شوراها 2 میلیون و 700 هزار رای و در  ریاست جمهوری  3 میلیون و 200 هزار رای داشتیم که از انتخابات شورا 500 هزار رای سفید به صندوق ریخته شده بود که نشانگر علاقه‌مندی مردم بود ولی گرمای آن روز اجازه انتخاب رای را به آن‌ها نداده بود و در واقع مشارکت در انتخابات شوراها یک میلیون نفر کمتر از ریاست جمهوری بود که امیدواریم برای دوره بعد مجلس شورای اسلامی فکری کند که رای‌ها بالاتر باشد."

در ادامه جلسهٰ با تعیین هیات رییسه سنی مراسم تحلیف اعضا برگزار شد. عباس شیبانی مسن ترین عضو شورای شهر و حسین رضازاده و محسن پیرهادی(دو عضو جوان شورا) به عنوان هیئت رئیسه سنی از سوی اعضای شورای شهر چهارم انتخاب شدند.

 بعد از برگزاری مراسم تحلیف، استاندار تهران در سخنانی گفت: "امروز غریب به ۴۵۰ شورای روستا و 42 شورای شهر کار خود را در استان تهران آغاز می‌کنند."

سرانجام روند رای گیری برای انتخاب رییس شورا آغاز شد که در نهایت احمد مسجدجامعی نامزد اصلاح طلبان برای ریاست شورا با کسب 16 رای بالاتر از مهدی چمران که 15 رای به دست آورده بود، به عنوان رییس جدید شورای شهر تهران انتخاب شد.

در ادامه برای انتخاب نایب رییس شورا ابتدا حکیمی پور عضو اصلاح طلب و طلایی عضو اصولگرای شورا ثبت نام کردند که در جریان رای گیری، حکیمی پور اعلام کرد که به دلیل انتخاب مسجدجامعی به عنوان رییس، از نایب رییسی کنار می کشد. در نهایت طلایی با 22 رای نایب رییس شورا شد.

در این جلسه همچنین الهه راستگو و هادی ساعی به عنوان منشی های هیات رییس انتخاب شدند. عباس جدیدی و ابوالفضل قناعتی دیگر نامزدهای این پست بودند.

در پایان نیز تقی پور با 17 رای سخنگوی شورای شهر شد. سلطانی فر 14 رای به دست آورده بود.

قرار است اعضای شورای شهر تهران امروز با حضور در مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی با آرمان‌های امام راحل(ره) تجدید بیعت کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین