|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۲۸۷۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸
بر اساس این گزارش ساخت 400 هزار واحد مسکونی که دولت در سال 98 و 99 در برنامه دارد، در قالب اقدام ملی مسکن و فروش اقساطی پنج ساله اجرایی خواهد شد. زمین مورد نیاز برای ساخت حدود 236 هزار واحد تهیه شده است و برای الباقی نیز زمین در حال تهیه شدن است. ثبت نام از طریق سامانه در چندین استان صورت گرفته است. این طرح در قالب اجرای قانون تامین مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه مصوب سال 86 به اجرا در آمده است.
 سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساخت مسکن ملی و تکمیل مسکن مهر در جلسه امروز این کمیسیون از تهیه زمین برای آغاز ساخت 236 هزار واحد مسکونی در قالب مسکن ملی و تکمیل حدود 144 هزار واحد مسکن مهر خبر داد.

صدیف بدری در گفت و گو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جلسه امروز لایحه موافقنامه حمل و نقل بین المللی جاده‌ای مسافر و کالا بین دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی در ادامه اظهار کرد: باتوجه به اهمیت بهره گیری از حمل و نقل جاده ای در گسترش مبادله کالا و جابه جایی مسافر و با نظر به آثار مثبت آن در تقویت روابط اقتصادی و سایر همکاری ها بین ایران و سوئیس و باتوجه به ضرورت تامین شرایط حقوقی لازم برای فعالیت ناوگان ترابری هر کشور جهت تردد از قلمرو یک کشور به کشور مقابل و به منظور برقراری تسهیلات مناسب در زمینه عملیات حمل و نقل بین دو کشور این لایحه توسط دولت تهیه شده و امروز در کمیسیون عمران با حضور مسئولان مرتبط از وزارت راه و شهرسازی و شرکت پست جمهوری اسلامی و مرکز پژوهش ها مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم اردبیل در مجلس تصریح کرد: بر اساس این لایحه تسهیلاتی برای تبادلات ترافیکی و حمل بار و مسافر بین دو کشور توسط شرکت‌ها هر دو کشور ایجاد خواهد شد. در این موافقتنامه امتیازاتی برای معافیت های مالیاتی و عوارضی بر مالکیت وسایل نقلیه و تردد مسافر در نظر گرفته شده که می تواند مشوقی برای گسترش همکاری ها بین دو کشور باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: این لایحه می تواند برای استفاده از ظرفیت های ناوگان حمل و نقل دو کشور و نوسازی ناوگان حمل و نقل فرصت مناسبی ایجاد کند. این لایحه در نهایت به تصویب اعضای کمیسیون رسید. در ادامه نیز گزارش وزارت راه و شهرسازی در خصوص مسکن ملی و تکمیل مسکن مهر مورد بررسی قرار گرفت.

صدیف بدری افزود: بر اساس این گزارش ساخت 400 هزار واحد مسکونی که دولت در سال 98 و 99 در برنامه دارد، در قالب اقدام ملی مسکن و فروش اقساطی پنج ساله اجرایی خواهد شد. زمین مورد نیاز برای ساخت حدود 236 هزار واحد تهیه شده است و برای الباقی نیز زمین در حال تهیه شدن است. ثبت نام از طریق سامانه در چندین استان صورت گرفته است. این طرح در قالب اجرای قانون تامین مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه مصوب سال 86 به اجرا در آمده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به برنامه وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل مسکن مهر بیان کرد: تعدادی از مسکن های مهر تا آخر امسال تکمیل خواهند شد و مابقی نیز تا آخر خرداد 99 تکمیل می شوند. تاکنون حدود 144 هزار واحد مسکونی تکمیل شده و در شرف تحویل به متقاضیان است. حدود 70 هزار واحد نیز عملیات ساختمانی آنان نیمه تمام است. برای مسکن مهر در شهرهای جدید مانند پرند و پردیس و هشتگرد اقدامات خوبی انجام شده و اغلب مشکلاتشان مرتفع شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین