|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۲۸۷۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹
آن‌چه حزب همبستگی ایران اسلامی در ششمین کنگره سراسری خود در روزهای پایانی آذر ماه و با موضوع "نهادهای انتخابی و جمهوریت نظام" در خصوص ایجاد فضایی مناسب برای شرکت آزادانه همه سلایق در انتخاباتی رقابتی و منصفانه و تشکیل مجلسی در تراز ایران اسلامی تذکر داده بود، اینک خودنمایی می‌کند.
 حزب همبستگی ایران اسلامی با انتقاد از روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، این امر را در برگزاری انتخاباتی با مشارکت حداکثری موثر دانست.

به گزارش ایسنا، در بخش‌هایی از بیانیه حزب همبستگی با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی در شرایط داخلی و تهدیدهای خارجی خاطرنشان شده است: در شرایطی که کشور در یکی از حساس ترین برهه های زمانی خود به سر می برد، نیاز به تشکیل یک مجلس مقتدر، کلان نگر و با حضور نخبگان همه جریانات سیاسی که بتوانند نمایندگی طیف های مختلف مردم را به عهده داشته و تصمیماتی بر مبنای منافع ملی اتخاذ کنند، بیش از پیش ضروری می نماید.

نویسندگان این بیانیه یادآور شده‌اند: آن‌چه حزب همبستگی ایران اسلامی در ششمین کنگره سراسری خود در روزهای پایانی آذر ماه و با موضوع "نهادهای انتخابی و جمهوریت نظام" در خصوص ایجاد فضایی مناسب برای شرکت آزادانه همه سلایق در انتخاباتی رقابتی و منصفانه و تشکیل مجلسی در تراز ایران اسلامی تذکر داده بود، اینک خودنمایی می‌کند.

صادرکنندگان این بیانیه معتقدند که با توجه به نتیجه بررسی صلاحیت‌ها مجلسی شکل نمی گیرد که بتوان امیدی به به تشکیل آن داشت مگر آن‌که در اندک فرصت باقی مانده شاهد تغییر رویکرد و حرکت در مسیر تامین منافع ملی باشیم.

حزب همبستگی ایران اسلامی اعلام کرده است که همچون دیگر احزاب اصلاح‌طلب و علیرغم همه محدودیت‌ها تنها راه اصلاح را رجوع به صندوق های رای و تسری خواست و اراده مردم در تصمیم‌سازی های خرد و کلان می‌داند و ادامه داده است: با تکیه بر همین دیدگاه، همه اعضای واجد شرایط خود را به شرکت در فرآیند ثبت نام و حضور در انتخابات مجلس فراخواند و هم گام با سیاست های کلان جریان اصلاحات، برگزاری انتخاباتی با مشارکت حداکثری مردم و نخبگان سیاسی را سرلوحه اقدامات خود قرار داد که متاسفانه با واکنش ناامید کننده تصمیم گیران ذیربط نظارتی و شورای نگهبان روبه رو شد.

اعضای حزب همبستگی ایران اسلامی ضمن انتقاد از عملکرد هیات های اجرایی و هیات‌های نظارت و رد صلاحیت‌هایی که غیرمنصفانه خوانده‌اند تاکید کرده‌اند: محدودیت برای حضور جریان اصلاحات به عنوان نماینده طیف وسیعی از مردم در مجلس آینده، علاوه بر محروم کردن کشور از بخش مهمی از ظرفیت نخبگان و کارشناسان موثر و دلسوز، اقدامی است چالش برانگیز و تشکیل مجلسی ضعیف را بر خلاف منافع ملی و انسجام داخلی به دنبال خواهد داشت.

این حزب در بند پایانی بیانیه خود با هشدار به تاثیر روند بررسی صلاحیت ها، شورای نگهبان را به تجدید نظر و اصلاح عملکرد خود فراخوانده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین