|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۲۸۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
بوتجج اغلب برای تبلیغ خودش به سابقه استقرار هفت ماهه خود به عنوان نظامی در افغانستان اشاره می‌کند اما کمتر تاکید مستقیمی بر اینکه رئیس جمهوری بعدی آمریکا باید کهنه‌کارجنگ باشد، داشته است.
 یک نامزد ریاست جمهوری جوان حزب دموکرات آمریکا که قبلا به عنوان یکی از نظامیان این کشور در جنگ خدمت کرده اظهار کرد، آمریکا نیاز دارد یک کهنه‌سرباز رئیس جمهورش باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پیت بوتجج، از نامزدهای ریاست جمهوری رده بالا در حزب دموکرات در مصاحبه‌ای با آیووا پی‌بی‌اس با این سوال روبرو شد که آیا رسیدن یک نامزد دارای تجربه حضور در جنگ به ریاست جمهوری آمریکا ارزشمند است؟ بوتجج که به عنوان افسر اطلاعاتی نیروی دریایی آمریکا در جنگ افغانستان در سال ۲۰۱۴ خدمت کرده تصریح کرد، در زمان حضورش در پایگاه بگرام در افغانستان خطرات حملات موشکی را تجربه کرده و زمانی نیز به هنگام خدمت به عنوان یک راننده نیروهای آمریکایی در شهر کابل خطرات زیادی را به جان خریده است.

این در حالی است که تولسی گابارد نیز یکی دیگر از نامزدهای ریاست جمهوری حزب دموکرات است که در عراق به عنوان نظامی آمریکا خدمت کرده اما بخت و اقبال بسیار کمتری برای پیروزی نسبت به بوتجج دارد.

بوتجج در ادامه مصاحبه خود خاطرنشان کرد: این‌ها، تجاربی بسیار واقعی برای من هستند و من معتقدم ریاست جمهوری کسی که قبلا خطر را تجربه کرده و شخصا به هنگام اتخاذ تصمیم درباره اعزام افراد به یک جنگ درک می‌کند که چه خطراتی وجود دارند، دارای ارزش است.

بوتجج اغلب برای تبلیغ خودش به سابقه استقرار هفت ماهه خود به عنوان نظامی در افغانستان اشاره می‌کند اما کمتر تاکید مستقیمی بر اینکه رئیس جمهوری بعدی آمریکا باید کهنه‌کارجنگ باشد، داشته است.

این شهردار ۳۷ ساله شهر ساوث بند ایالت ایندیانا، تنها نامزد دارای سابقه شرکت در جنگ در میان نامزدهای ریاست جمهوری رده بالای حزب دموکرات است.

بوتجج که در زمان حضورش در ارتش زمانی وظیفه خواندن و تفسیر اطلاعات مربوط به جریان مالی گروه‌های تروریستی را برعهده داشته، گفت، از نظر وی دونالد ترامپ‌، رئیس جمهور آمریکا قبل از آنکه دستور به اجرای حمله هوایی برای ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی در عراق را بدهد مشورت اطلاعاتی با نمایندگان کنگره آمریکا و یا حتی هم‌پیمانان این کشور نداشته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین