|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۲۸۷۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۰
سردار غلامرضا جلالی شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت شهید حسن شوکت پور و شهدای شهر درجزین از توابع شهرستان مهدیشهر استان سمنان در سالن ورزشی ولایت این شهر افزود: علت مخالفت نظام جمهوری اسلامی ایران با آمریکا به به نام رییس‌جمهوری آن مربوط نیست، ایدئولوژی آمریکا و جامعه اسلامی در مبنا با یکدیگر متفاوت است.
  رییس سازمان پدافند غیر عامل گفت: آمریکا رهبر تروریست‌های جهان، داعش مولود این کشور و وهابیت تولید انگلیس است.

سردار غلامرضا جلالی شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت شهید حسن شوکت پور و شهدای شهر درجزین از توابع شهرستان مهدیشهر استان سمنان در سالن ورزشی ولایت این شهر افزود:  علت مخالفت نظام جمهوری اسلامی ایران با آمریکا به به نام رییس‌جمهوری آن مربوط نیست، ایدئولوژی آمریکا و  جامعه اسلامی در مبنا با یکدیگر متفاوت است.

وی ادامه داد: هسته داعش زمان ارتش صدام شکل گرفت و از اهداف تشکیل آن پس از حمله به کشورهای سوریه و عراق، حمله به ایران بود.

وی افزود: آمریکا با حمایت اروپا و هزینه کرد عربستان، داعش را تولید کرد تا انقلاب اسلامی را مهار کند و اگر سستی صورت می پذیرفت داعش بر تخت سلطنت قرار می گرفت.

جلالی ادامه داد: ایران در هشت سال دفاع مقدس آموزش بسیج و یگان مردمی را تجربه کرد و به همین خاطر در شرایط حضور داعش در منطقه، سپاه قدس در عراق نیروی مردمی حشد شعبی و در سوریه نیروهای دفاع ملی یا «دفاع الوطنی» را آموزش و سازماندهی کرد تا با اقتدار سردار قاسم سلیمانی و همراهی افرادی چون ابومهدی مهندس داعش را در نطفه خفه کند.

وی تاکید کرد: سپاه قدس توطئه آمریکا را از بین برد و با آنکه داعش انواع سلاح پیشرفته در اختیار داشت، سردار سلیمانی با  کمک بسیج مردمی عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان و ایران نابودی داعش را رقم زد و یک  تهدید بزرگ را خنثی و آن را به فرصتی علیه اسرائیل تبدیل کرد.

سردار جلالی تصریح کرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی دردناک است و اینکه آمریکا او  را در فرودگاه تحت اختیار خود و در سفری غیر نظامی مورد هدف قرار می دهد نامش ترور است و آمریکا نشان داد که هیچ بویی از شجاعت نبرده است.

وی با اشاره به حمله سپاه به پایگاه هوایی عین الاسد گفت: این حمله  تکنولوژی سپاه را به رخ دشمن کشید و پس از بمباران هیروشیما هیچ کشوری قدرت تهدید و حمله به پایگاه آمریکایی را تا به امروز نداشت، همچنین این حمله دقت سلاح و پدافند هوایی ایران را نشان داد.

وی خاطر نشان کرد: نباید از جنگ رسانه غافل شویم و دشمن سعی می کند علاوه بر جنگ نظامی و با وجود ترس از قدرت نظامی ایران توسط رسانه ها در مقابل کشور بایستد.

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به تشییع با شکوه سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: بزرگ ترین تشییع تاریخ با حضور بیش از ۲۵ میلیون نفر در ایران شکل گرفت و این رویداد بین المللی نتیجه شهادت حاج قاسم است که ریشه در اخلاص وی داشت و توانست روحیه انقلابی گری را در مردم بیشتر از گذشته تقویت کند.

وی  در ادامه به بیان ویژگی ها و خاطرات شهید جانباز حسن شوکت پور پرداخت و اظهار داشت: شهید در شهر سمنان و درجزین  آنطور که باید شناخته شده نیست  و در شهری مانند اصفهان بیشتر به معرفی او پرداخته شده است.  

وی  افزود:اخلاص، تعهد، شجاعت، ساده زیستی، اخلاق  و مسوولیت پذیری از ویژگی های بارز شهید حسن شوکت پور بود.

شهید شوکت پور در سال ۱۳۳۱ در درجزین متولد شد و پس از پیروزی انقلاب از سوی دفتر عمران حضرت امام خمینی (ره) به کردستان رفت و به فعالیت های عمرانی و سازندگی مشغول شد.

 وی به عنوان یکی از بهترین مسوولان تدارکات جنگ منشا خدمات بسیار ارزشمندی در ساماندهی و پیشبرد لجستیک مناطق جنگی شد.

وی در عملیات والفجر ۸ در فاو از ناحیه کمر بر اثر اثابت ترکش توپ قطع نخاع شد و مجبور به استفاده از صندلی چرخدار گردید  اما حضور در کنار رزمندگان او را با همان صندلی چرخدار به مناطق عملیاتی کشاند و تا پایان جنگ در کنار سرداران و فرماندهان جنگ بود.  

با پایان جنگ به سمت فرماندهی لجستیک نیروی مقاومت و جانشین فرماندهی آماد نیروی زمینی سپاه منصوب شد. وی به علت قطع نخاع و شرایط جانبازی در سال ۱۳۶۸ بر اثر عفونت کلیه، دارفانی را وداع گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین