|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۴
کد خبر: ۲۸۷۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
برنامه های این سند در محورهای اصلی آموزشی، ورزشی، اجتماعی، اقتصاد، حقوق، سیاسی، امنیتی در ۱۷۶ زیر شاخه حوزه زنان و دختران برای بخش های دولتی، خصوصی و تشکل های مردم نهاد تدوین شده و جوامع محلی و عامه مردم را در برمی گیرد.
  معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: برنامه ششم توسعه بر اساس عدالت جنسیتی طراحی و تدوین شده و یکی از مهمترین شاخص های دولت نیز توجه ویژه به موضوع بر اساس موازین شرعی و دستورات قرآنی است.

معصومه ابتکار عصر شنبه در دیدار با نمایندگان جمعی از تشکل های مردم نهاد، ورزشکاران، نخبگان و کارآفرینان استان ایلام اظهار داشت: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده که بیستمین سند آن امروز در استان ایلام به امضا رسید بر پایه عدالت جنسیتی طراحی شده و در هر استان بر اساس شرایط و بافت آن استان اساسنامه سند متفاوت است.

وی افزود: برنامه های این سند در محورهای اصلی آموزشی، ورزشی، اجتماعی، اقتصاد، حقوق، سیاسی، امنیتی در ۱۷۶ زیر شاخه حوزه زنان و دختران برای بخش های دولتی، خصوصی و تشکل های مردم نهاد تدوین شده و جوامع محلی و عامه مردم را در برمی گیرد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه این سند یک طرح تحول زا و بنیادی در حوزه زنان و دختران است، یادآور شد: دولت ۲ نوع حمایت از جامعه زنان دارد که یک نوع حمایت عمومی است که در قالب نشست های منطقه و با حضور تشکل های مردم نهاد فعال در حوزه های مختلف است و نوع دوم نیز حمایت از پروژه های راهبردی و بر اساس سند توسعه استان است.

ابتکار توضیح داد: در نشست های منطقه ای تاکنون یک هزار انجمن مردم نهاد در هفت نشست منطقه ای پروژه ها و طرح های خود را عرضه کرده اند و دولت حمایت های ویژه ای را از پروژه های مشترک دارد و تا پایان سال جاری تعداد یک هزار و ۵۰۰ تشکل در نشست های منطقه ای به تبادل نظر و عرصه طرح می پردازند.

وی افزایش و ارتقای تاب آوری جوامع محلی در برابر مشکلات و حوادث، بهبود مشارکت اجتماعی زنان و توان افزایی آنها را از مهمترین اولویت ها و برنامه های دولت برشمرد و گفت: استان ها از جمله ایلام باید نقشه راهی در این زمینه داشته باشند و از ظرفیت تشکل های مردم نهاد استفاده کنند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در مورد اشتغال زنان بی سرپرست و دختران جویای کار اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد برای ایجاد شغل پایدار در بین کارجویان اقدام به ایجاد کسب و کارهای نوین و خلاقانه، با مهارت آموزی در کسب و کار موفق همراه با بازار فروش می کنند که در واقع این مراکز و شرکت ها صفر تا ۱۰۰ داشتن یک اشتغال پایدار را آموزش می دهند و دولت نیز از این شرکت ها و استارتاپ های کسب کار حمایت می کند.

وی افزود: همچین حمایت از صندوق های خرد و تعاونی های روستایی برای ایجاد کسب و کارهای پایدار و زودبازده در دستور کار دولت است ، در کنار حمایت از کارآفرینی، انسجام خانوادگی در برابر تهدیدات و آسیب های اجتماعی از دیگر برنامه های دولت در زمینه خانواده است.

ابتکار با بیان اینکه کشور ما اکنون در جنگ سخت اقتصادی و تحریم قرار دارد، گفت: دشواری های تحمیلی با همدلی، هم افزایی و همراهی بخش خصوصی، سرمایه گذاران و انجمن های مردم نهاد با بخش دولتی بی اثر یا کم اثر می شود.

به گفته معاون رییس جمهور میزان همدلی و اتحاد مردم و مسوولان ایران اسلامی بیشتر از گذشته است و شهادت سردار سلیمانی و تشییع باشکوه پیکر ایشان نیز در افزایش این اتحاد با وجود حوداث تلخ کرمان و سقوط هواپیما تاثیرگذار بود.

وی افزود: کشور ایران همه پرسی انتخابات را طی ماه های آتی در پیش دارد که باید در قالب مشارکت گسترده و پرشور، مجلسی در شان اقتدار و جایگاه ایران اسلامی با انتخاب نمایندگانی دلسوز، کارآمد و جسور از همه طیف ها و گرایش های سیاسی داشته باشیم.

در این دیدار برخی از نمایندگان تشکل ها، ورزشکاران، کارآفرینان به بیان خواسته ها و دغدغه های خود پرداختند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین