|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۲۸۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
 معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با بیان این که ما بهترین تولید بیوتک را داریم، گفت: ما باید بوروکراسی پیش روی محققان را برداریم و از تولید حمایت کنیم تا بهتر بتوان جوانان این مرز و بوم را جذب کرد.

سورنا ستاری در بیست‌وپنجمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی که روز دوشنبه، ۲۳ دی ماه در سالن همایش‌های رازی برگزار شد،  با بیان تسلیت به خاطر اتفاقات دو هفته اخیر اظهار کرد: من به عنوان کسی که پدر خود را در سانحه سقوط هواپیما از دست دادم، می‌دانم که چقدر این موضوع برای خانواده‌هایشان سخت است.

وی افزود: فکر می‌کنم که باید هر گاه که به زمین می‌خوریم، دست خود را روی زانوی خود بگذاریم و بلند شویم و هر زمانی که سریعتر به این جمع‌بندی برسیم، نقطه عطفی برای زندگی ما است.

ستاری در ادامه خاطرنشان کرد: از دکتر ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت که در این سال‌ها برای حوزه پژوهش وزارت بهداشت پدری کرده، تشکر می‌کنم. از دکتر نمکی وزیر بهداشت نیز برای فعالیت‌هایشان در این وزارتخانه ممنونم. فعالیت‌هایی که در وزارت بهداشت انجام می‌شود، برای ما نمونه است. ما بزرگترین سیستم بیوتکنولوژی منطقه را داریم. در ایران بیش از ۲۰ داروی بیوتک تولید شده است و من خیلی کم می‌شنوم که دانشجوی داروسازی از کشور خارج شده باشد و این نتیجه کار وزارت بهداشت است.

وی با بیان این که سازمان غذا و دارو یکی از مترقی‌ترین سازمان‌های کشور است، افزود: همیشه انتقادهایی وجود دارد، اما خوب است نمونه این سازمان در کشور زیاد شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد:‌ ۱۱۰ سال فروش نفت خام ما را وارداتچی به بار آورده و زیرساختهای اداری‌مان باتولید و صادرات مخالفت می‌کنند. همین موضوع بر زیر ساختهای فکری مردم هم تاثیر گذاشته و تفکر مردم نیز تغییر پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه ما بهترین تولید بیوتک را داریم، افزود: مشارکت بخش خصوصی در حوزه سلامت قابل توجه است و ما شرکت‌هایی داریم که سالیانه میلیاردها تومان در خطوط تولید خود سرمایه‌گذاری کنند.

ستاری افزود: محصول حاصل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پژوهش است و دولت وظیفه دارد که زیر ساخت‌ها و تحقیقات پایه را توسعه دهد. ما باید بوروکراسی پیش روی محققان را برداریم و از تولید حمایت کنیم تا بهتر بتوان جوانان این مرز و بوم را جذب کرد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در پایان با تشکر از افرادی که در این سال‌ها از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت کردند، گفت‌: از همه مسئولانی که از جوانان پشتیبانی کردند، تشکر می‌کنم و امیدوارم که این جشنواره دستاوردهای قابل توجهی داشته باشد، ما در خدمت برگزیدگان این جشنواره در بنیاد ملی نخبگان هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین