|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۶
کد خبر: ۲۸۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
در این جلسه در خصوص نحوه همکاری‌ها و تعامل در عرصه‌ها و مسابقات مختلف بحث های خیلی صریح و روشنی داشتیم و ما سیاست های کلی خومان را تبیین کردیم. آنها هم تاکید بر اجرای کامل منشور المپیک را داشتند و حمایت‌های خودشان رو مثل گذشته از ورزش ایران کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و کلیه فعالیت ورزشی اعلام کردند.
 وزیر ورزش و جوانان در تشریح جلسه با مسوولان کمیته بین المللی المپیک گفت: با تببین واقعیت ها برخی ذهینیت‌هایی را که رسانه‌های معاند ایجاد کرده بودند بر طرف کردیم.

به گزارش ایسنا، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان پیرامون جلسه‌ای که با مدیران ارشد کمیته بین المللی المپیک داشت گفت:  ما به دنبال دعوتی که  داشتیم به لوزان آمدیم و امروز یک جلسه خوب کاری و اجرایی داشتیم با عالی ترین مقامات کمیته بین المللی المپیک (ioc) که البته این نشست مقدمه جلسه‌ای بود که فردا با آقای توماس باخ خواهیم داشت.

وی در ادامه عنوان کرد: در این جلسه در خصوص نحوه همکاری‌ها و تعامل در عرصه‌ها و مسابقات مختلف بحث های خیلی صریح و روشنی داشتیم و ما سیاست های کلی خومان را تبیین کردیم. آنها هم تاکید بر اجرای کامل منشور المپیک را داشتند و حمایت‌های خودشان رو مثل گذشته از ورزش ایران کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و کلیه فعالیت ورزشی اعلام کردند.

سلطانی فر افزود: آنها خواستار این بودند که این تعاملات و گفت‌وگوها استمرار پیدا کند، تا ذهنیت‌های که و به وجود میاد ما بتوانیم این ذهنیت ها رو روشن تر برطرف کنیم و هر کدام با رعایت ملاحظاتی که داریم بتوانیم همکاری ها رو توسعه دهیم.   

وی تصریح کرد: حمایت‌های آنها در بخش‌های مختلف تا الان خوب بوده و قرار شد که این حمایت ها گسترش پیدا می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به جلسه دیگری که امروز میان وی و  چو ریاست فدراسیون جهانی تکواندو خاطر نشان کرد: امروز با ریاست فدراسیون جهانی تکواندو جلسه‌ای داشتیم که نکات خیلی خوبی در این جلسه رد و بدل شد.

سلطانی‌فر با بیان اینکه آقای چو از اینکه این ورزش به خوبی در ایران گسترش پیدا کرده و و ورزشکاران ما در رویدادهای مختلف مقاما های خوبی به دست می‌آورند، ابراز شگفتی می‌کرد، افزود: ما گفتیم که سیاست‌های دولت این است که ما بتوانیم بخش خصوصی در همه رشته‌های ورزشی فعال تر بکنیم و در تمام ورزش‌های مختلفی که مورد استقبال جوانان و نوجوانان ماه است از جمله رشته های رزمی و بویژه تکواندو را ما فعال‌تر بکنیم و زمینه و شرایط گسترش آن را بیش از پیش فراهم کنیم.

سلطانی فر در ادامه بیان کرد: در این نشست همچنین در خصوص برگزاری رویدادهای بین المللی در سال ۲۰۲۰ در تکواندو در ایران صحبت شد که ما تقاضا داشتیم و با توجه به تعداد قابل توجهی از  جوانانی که در ایران به این رشته روی آورده اند، میزبانی مسابقات بیشتری داشته باشم و همچنین خواستار حمایت‌های بیشتری از سوی فدراسیون جهانی شدیم که همه این موارد با استقبال آقای چو مواجه شد.

سلطانی همچنین در پایان به بازدید از موزه بین المللی المپیک اشاره کرد و گفت: در ادامه این بازدید جلسه‌ای را با مسولان فرهنگی کمیته بین المللی المپیک داشتیم که در هر صورت بسیاری از این موارد و ذهنیت‌هایی که ایجاد شده بود و برخی از رسانه‌های معاند ایجاد کرده بودند در خصوص محدودیت و ملاحظات خاصی که برای مردم وجود دارد تمام این ها را تشریح کردیم. فکر می‌کنم که توانستیم بخش عمده‌ای از این تبلیغاتی که علیه ما می‌شود در بخش های مختلف با تبیین واقعیت‌ها و دادن اطلاعات دقیق بر طرف کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین