|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۸۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
لحظاتی قبل پیکر سردار شهید حسین پورجعفری از هم رزمان و یاران ۴۰ ساله شهید قاسم سلیمانی که در حمله هوایی نیروهای آمریکایی در مسیر فرودگاه بغداد به شهادت رسیده بود به خاک سپرده شد.
 بامداد روز چهارشنبه  پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی پس از اقامه نماز صبح به وقت کرمان در کنار مزار شهید یوسف الهی و با حضور خانواده این شهید سرافراز جهان اسلام در بهت و اندوه و گریه جمعیت حاضر در گلزار شهدای کرمان به خاک سپرده شد و مالک اشتر زمان به روح الله پیوست.

ای مبارز عاشق و عابد عارف، که به‌ دست شقی‌ترین و نکبت‌بارترین دشمنان خبیث ملت ایران و جهان اسلام، یعنی آمریکای جنایتکار به درجه رفیع شهادت و به آرزوی دیرینه خود رسیدی بدان و آگاه باش ما راهت را، ایمان و اعتقادت را و عشق و آرمانت را ادامه خواهیم داد! راحت بخواب سردار در خانه ابدیت اما بدان حرم بی‌مدافع نمی‌ماند! تنها دلمان برایت سخت، تنگ خواهد شد، راحت بخواب سردار. همان جور که خواستی همه شهادت دادند در کنار مزارت که تو چقدر خوب بودی. شهادتت مبارک حاج قاسم و خداحافظ ...

هم اکنون گلزار شهدای کرمان مملو از جمعیت عاشقان ولایت شده است و ندای "لبیک یا حسین" در فضای گلزار به گوش می رسد.

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم خاکسپاری شهید قاسم سلیمانی در جمع خیل گسترده مردم حاضر در گلزار شهدای کرمان و با تسلیت به خانواده عزیزانی که در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی در کرمان داغدار شدند، با اشاره به حمله موشکی صبح امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی عین السد گفت: بامداد امروز و ساعت ۱ و ۲۰ دقیقه رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را در هم کوبیدند.

وی با بیان اینکه پایگاه های مورد حمله از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارای ظرفیت ۴۰۰۰ نیروی آمریکایی بوده که به روز ترین و پیشرفته تجهیزات نظامی مجهز بوده است افزود: ساعت ۱ و ۲۰ دقیقه بامداد امروز با موشک های متعدد این پایگاه ها مورد حمله موشک زمین به زمین نیروی هوا فضای سپاه قرار گرفت.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به واکنش آمریکایی ها به این حملات گفت: ابتدا اعلام کردند که ترامپ می خواهد سخنرانی داشته باشد و بعد گفتند که بیانیه ای را منتشر می کند. آمریکایی ها در بهت و سردرگمی قرار گرفته اند.

شریف ادامه داد: شهید پورجعفری، شهید قاسم سلیمانی و مردم داغدار ایران اسلامی و جبهه مقاومت همه بدانید که پاسداران انقلاب اسلامی و رزمندگان اسلام مصمم هستند که راه حاج قاسم را با قوت ادامه دهند و لحظه‌ای برای تنبیه متجاوزان و دشمنان را از دست نخواهند داد.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به مراسم پرشکوه تشییع پیکر شهدای جبهه مقاومت در عراق و ایران اظهار کرد: دشمن باید بداند راه قاسم با قوت و شدت بیشتری ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: حاج قاسم سلیمانی به شدت به نماز صبح و مناجات قبل از نماز صبح علاقه داشتند و به همین دلیل نیز صبح امروز و پس از اقامه نماز صبح مراسم تدفین این شهید بزرگوار را برگزار کردیم.

به گزارش ایسنا، قرار است مراسم بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حسین پورجعفری صبح امروز ساعت ۹ صبح در مصلی شهر کرمان برگزار شود.

جمعیت حاضر در گلزار شهدای کرمان در حین خاکسپاری و تدفین پیکر شهید سلیمانی شعار "مرگ بر آمریکا" را سر می دادند.

مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان نیز پیش از این به ایسنا گفته بود: از روز گذشته تربت کربلا، خشت از کربلا و انگشتری از حاج قاسم سلیمانی که با آن نماز شب را می‌خواند در اختیار بنده قرار داده‌اند تا در کفن این شهیدان قرار دهیم.

لحظاتی قبل پیکر  سردار شهید حسین پورجعفری از هم رزمان و یاران ۴۰ ساله شهید قاسم سلیمانی که در حمله هوایی نیروهای آمریکایی در مسیر فرودگاه بغداد به شهادت رسیده بود به خاک سپرده شد.

خیل جمعیت مستقر در گلزار شهدای شهر کرمان که از نخستین ساعات اولیه امروز  و بعضا قبل از آن حضور چشمگیر داشته اند اکنون شاهد به خاک سپردن تکه ای از وجودشان در جوار آرامگاه شهید عارف کرمان محمدحسین یوسف الهی هستند.

حاج قاسم، حالا بعد از یک عمر تلاش و مجاهدت در راه خدا آرام بخواب که سلیمانی های زیادی از ریخته شدن خونت روییده اند و جوانه زده اند بخواب تا در روزگاری نه چندان دور با آقایمان امام زمان محشور شوی.

روز گذشته طبق اعلام ستاد تشییع و تدفین سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با توجه به جان باختن و مصدوم شدن تعدادی از شرکت کنندگان در آیین تشییع سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان و به منظور جلوگیری از تکرار این حادثه بر اثر ازدحام جمعیت، تدفین این سردار گرانقدر به تعویق افتاده بود.

به گزارش ایسنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دوشنبه بر پیکر سردار شهید سلیمانی و همرزمانش نماز خواندند و سپس پیکر شهدای مقاومت بر دستان مردم تهران از میدان انقلاب تا میدان آزادی تشییع شد.

پیکر سردار شهید سلیمانی پس از تشییع اهواز، مشهد، تهران ر قم به کرمان منتقل و روز گذشته با حضور تاریخی و حماسی مردم بدرقه شد.

سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک در شهرستان رابر استان کرمان در خانواده‌ای مذهبی متولد شد.

وی ابتدای جنگ تحمیلی با شماری از نیروهای کرمان، تیپ زرهی را تشکیل داد و سپس به لشکر ۴۱ ثارالله تبدیل شد. او از آغاز تشکیل این لشکر تا انتصاب به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق (حشد الشعبی) به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ماه در حمله هوایی نیروهای آمریکایی در مسیر فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین