|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۸۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
 مراسم گرامیداشت درگذشت جهان پهلوان تختی در ابن بابویه شهرری برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مراسم پنجاه و دومین سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی در ابن بابویه تهران و با حضور تعدادی از مسئولان برگزار شد.

در این مراسم سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، علی اکبر حیدری دارنده برنز المپیک و از همدوره‌های تختی، محمدرضا طالقانی رئیس سابق فدراسیون کشتی، حمید سوریان دارنده ۷ طلای جهان و المپیک و نایب رئیس فدراسیون کشتی، سید شمس الدین حسینی و محمد عباسی وزرای اسبق اقتصاد و ورزش، حسن غفوری فرد رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی، شروین اسبقیان مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها، حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی، سید جلال عسگری دبیر فدراسیون کشتی، فرماندار ری، شهردار منطقه ۲۰، مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران، قهرمانان و ورزشکاران و همچنین رییس فدراسیون کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای حضور داشتند.

صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک در این مراسم با اشاره به خصایص پهلوانی تختی، گفت: باید به این مردم آفرین گفت که بعد از نیم قرن همچنان به مسیر پهلوانی وفادارند. تختی نیم قرن پیش هدف خودش را عبور از آدمیت اعلام کرد. پیام تختی به نسل جوان این است که اگر قرار است پایدار باشید باید راه و روش و سیره تختی را دنبال کنید. انسانهایی که مرام پهلوانی را انتخاب کردند، ماندگار شدند.

وی افزود: شهر ری نگین درخشان تمدن ایران زمین است. انسان‌های بزرگی همچون تختی اینجا خفته‌اند که حکمت الهی است. تختی فراتر از قهرمان است و  نماد فضیلت، معرفت و مرام پهلوانی به شمار می‌رود. ما نیز برای اینکه ماندگار شویم باید راه و مرام تختی را انتخاب کنیم.

رییس کمیته ملی المپیک در ادامه با اشاره به حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی، گفت: خیلی از سرداران به شهادت رسیدند اما حاج قاسم سلیمانی سردار دل‌ها بود که قلوب ۸۰ میلیون ایرانی را تسخیر کرد و به گونه‌ای خداوند متعال رقم زد که شهید قاسم سلیمانی عزیزترین انسان کره زمین شد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین