|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۸۷۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵
سخنگوی وزارت خارجه درباره جزییات پیام آمریکا که روز جمعه سوئیسی ها تحویل دادند، تصریح کرد: نامه از سوی وزیر خارجه آمریکا و بی ادبانه بود و با همان لحنی که شایسته آمریکایی ها بود پاسخ آنها را همان روز دادیم.
 سخنگوی وزارت خارجه: امشب جلسه مهمی درباره گام پنجم برگزار می شودسید عباس موسوی سخنگوی دستگاه دیپلماسی امروز (یکشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران به تشریح آخرین تحولات در عرصه سیاست خارجی پرداخت و به سؤالات مطرح شده پاسخ داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از خبرگزاری ها، وی در ابتدا شهادت سردار قاسم سلیمانی را تسلیت گفت و یاد خاطره وی را گرامی داشت و فاتحه ای برای او به همراه خبرنگاران حاضر در نشست قرائت کرد و افزود: سردار جهانی مبارزه با تروریسم بود و تلاش های بیهوده برای نشان دادن تصویر دیگری از ایشان راه به جایی نمی برد.

سخنگوی وزارت خارجه از دولت و ملت عراق برای تشییع پیکر سردار قدردانی و شهادت ابومهدی  المهندس را تسلیت گفت.

موسوی به اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه دیپلماسی در پی ترور سردار شهید پرداخت.

وی گفت: مجمع گفتگوهای تهران با حضور شخصیت های داخلی و خارجی  با تکیه بر پویش صلح هرمز روز سه شنبه در تهران برگزار می شود و انشالله شاهد کنفرانس گفتگویی پربار خواهیم بود و شاهد آثار آن برای ثبات و امنیت منطقه باشیم.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی بیان کرد: ایران و وزارت خارجه قطعا مذاکره زیر سایه تهدید را نخواهد پذیرفت.

موسوی افزود: وزارت خارجه تابع و مجری دستورات نظام است و هرگاه دستوری بگیرد با کمال دقت احرا می کند.

سخنگوی وزارت خارجه درباره جزییات پیام آمریکا که روز جمعه سوئیسی ها تحویل دادند، تصریح کرد: نامه از سوی وزیر خارجه آمریکا و بی ادبانه بود و با همان لحنی که شایسته آمریکایی ها بود پاسخ آنها را همان روز دادیم.

موسوی درباره توئیت اخیر ترامپ به آمریکایی ها توصیه کرد دست از تهدیدهای توخالی بردارند.

موسوی در پاسخ به سوالی گفت: اینکه عمل متقابل ما در پی ترور سردار سلیمانی چه خواهد بود همان است که در بیانیه شورای امنیت ملی آمده و وزارت خارجه در چارچوب مصوبات شورا حرکت می کند و آن تصمیم را یا مقامات ذیربط در زمان مقرر اعلام می کنند یا متوجه خواهید شد.

وی درباره سفر وزیر خارجه قطر گفت: این سفر چند روز قبل برنامه ریزی شده بود. محور گفتگو با ایشان و سایر مقامات تشریح شرایط منطقه ای پس از این اتفاق ناگوار بود و ظریف به صراحت اعلام کرد یک مقام رسمی نظامی ایران و یک مقام رسمی نظامی عراق در خاک این کشور هدف قرار گرفتند و این اقدامی حماقت آمیز بوده است و به صراحت اعلام کرد مسئولیت آن بر عهده آمریکاست و طرف های مقابل به خویشتنداری توصیه کردند که ما گفتیم این توصیه را به آمریکایی ها داشته باشید نه ما.

این دیپلمات ارشد کشورمان خبر سفر هیات عمانی به تهران را رد کرد و گفت: این خبر به هیچ وجه صحت ندارد و هیاتی از عمان به ایران نیامده است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی تصریح کرد: ایران دنبال جنگ نیست ولی اعلام کرده برای هر شرایطی آمادگی دارد.

موسوی درباره گام پنجم نیز گفت: تصمیماتی اتخاذ شده بود و اقداماتی را آماده کرده بودند. امشب جلسه مهمی درباره گام پنجم برگزار می شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین