|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۵
کد خبر: ۲۸۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
شعارهای "حاج قاسم قسم به خون پاکت راهت ادامه دارد"، "ایران سیاهپوش شده انتقام انتقام"، نشان از ارادت زائران و مجاوران حاضر در این مراسم نسبت به این شهید بزرگوار که عنوان خادمی امام رضا (ع) را داشت،است.
  پیکر سردار شهید سلیمانی و یارانش هم اکنون با حضور پرشور مردم ولایتمدار و انقلابی مشهد با شعار"فریاد یا امام رضا، قاسم رسید از کربلا" به سمت حرم رضوی در حال تشییع است.

پیکر سردار شهید سلیمانی و یارانش در غروب یکشنبه 15 دیماه با حضور گسترده و پرشور مردم ولایتمدار و انقلابی مشهد با شعار"فریاد یا امام رضا، قاسم رسید از کربلا" در حال تشییع است.  مسیر تشییع سردار دلها به سمت حرم رضوی ستاره باران شد. صحن جامع رضوی برای برگزاری نماز جماعت و مراسم گرامی‌داشت سردار شهید قاسم سلیمانی فرش شده است. مردم با ندای "لبیک یا حسین"، "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" نفرت خود را نسبت به این اتفاق نشان می‌دهند.

در این میان تعدادی از فرماندهان ارتش و سپاه به همراه هیأت همراه به جایگاه ویژه مراسم وارد شدند.

پس از تلاوت قرآن، صلوات خاصه امام رضا (ع) در فضای حرم طنین انداز شد با پایان مراسم تلاوت قرآن و خوانش صلوات خاصه حضرت امام رضا(ع) مرثیه‌ و نوحه‌خوانی برای گرامی‌داشت شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی انجام شد و در این زمان صدای گریه از صفوف مختلف مردم حاضر در صحن‌های حرم مطهر رضوی به گوش می‌رسد. مراسم سینه‌زنی مردم شور و غم آنان را بیش از پیش آشکار می‌کند.

مردم شهیدپرور مشهد با شعارهای  " خون سلیمانی حیات بخشید ما را از فتنه‌ها نجات بخشید" ، " فاتحه‌ای برای خود بخوانید منتظر پاسخ ما بمانید"، " مرگ بر آمریکا"، " این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده"،... ، پیکر پاک این شهدا را تا حرم مطهر رضوی بدرقه می‌کنند.

مردم از نقاط مختلف شهر با مترو، اتوبوس و سایر وسایل نقلیه  با وجود ازدحام بسیار زیاد جمعیت خود را به حرم می‌رسانند و با توجه به محدودیت‌های ترافیکی در خیابان‌های منتهی به حرم رضوی رفت و آمد وسایل نقلیه عمومی به صورت مداوم انجام می‌شود.



با توجه به تاخیر در زمان بندی تشییع پیکر شهید سلیمانی مردم چند ساعت زودتر در خیابان‌های منتهی به حرم حضور بهم رسانده بودند.

مردم از ورودی‌های مختلف حرم رضوی وارد می‌شوند و به سمت ورودی باب‌الرضا که تشییع پیکر سردار سلیمانی به آن منتهی می‌شود، حرکت می‌کنند و با گذشت زمان جمعیت در صحن جامع رضوی افزایش پیدا می‌کند.

مردم هنوز از مسیرهای منتهی به خیابان امام رضا(ع)، با مترو، اتوبوس و هر وسیله نقلیه دیگری در حال رساندن خود به مراسم تشییع پیکر شهدا هستند.

جمعیت در خیابان های اطراف حرم رضوی به قدری زیاد است که حرکت خودروی حامل شهیدان و مردم با کندی در حال انجام است و همچنان در انتظار رسیدن پیکرهای مطهر شهدا هستند.

شعارهای "حاج قاسم قسم به خون پاکت راهت ادامه دارد"، "ایران سیاهپوش شده انتقام انتقام"، نشان از ارادت زائران و مجاوران حاضر در این مراسم نسبت به این شهید بزرگوار که عنوان خادمی امام رضا (ع) را داشت،است.

جمعیت میلیونی برای بدرقه سردار سلیمانی در اطراف خودروی حامل سرداران رشید، موج می زند.مردم تلاش می کنند با رساندن خود به خودرو در خیابان امام رضا(ع)، از پیکر پاک شهدا تبرک کنند.

این مردم حاج قاسم را از خود می دانند و با این استقبال بی نظیر، باری دیگر بیعت خود را با ولایت و سردار سلیمانی اظهار کردند.

سردار برای آخرین بار لباس خادمی امام رضا(ع) به تن کرد

پیکر مطهر شهدا وارد حرم امام رضا(ع) شده و در جایگاه ویژه قرار گرفته است، جایی که تا به حال شهید سردار سلیمانی لباس خادمی اش را به تن می کرده و به برای آخرین بار به پابوسی امام رضا(ع) آمده است.

آمده است که بگوید :" خداوندا مرا بپذیر، خداوند عاشق دیدارتم، همان دیداری که موسی را ناتوان از ایستادن و نفس کشیدن نمود؛ الحمدالله رب العالمین، خداوندا مرا پاکیزه بپذیر" این آخرین دست نوشته حاج قاسم سلیمانی چند ساعت قبل از شهادت اش بود.

 حال تمامی صحن و رواق‌های حرم منور رضوی مملو از حضور زائران و مجاورانی شده که برای وداع و بدرقه او آمده اند. مراسم وداع با پیکر سپهبد شهید سلیمانی با مداحی و نوحه‌خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) همراه شده است.

مردم مشهد در وداع و بدرقه با سردار وطن، حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیداش در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی حضور حماسی و میلیونی را رقم زدند و همین حضور سبب شد مراسمی که باید 2 ساعته به پایان می‌رسید بعد از گذشت 4 ساعت هنوز پایانی برای آن پیش‌بینی نشده است.

همزمانی مراسم تشییع با تاریک شدن هوا سبب شد مردم چراغ های تلفن همراه را روشن کنند، گویی مراسم تشییع سردار سلیمانی ستاره باران شده بود.

به گزارش خبرنگار ایسنا به دلیل طولانی شدن مراسم تشییع پیکر پاک شهید سلیمانی در استان خوزستان، مراسم در مشهد با اندکی تاخیر آغاز شد اما مردم مشهد از ابتدای صبح برای استقبال از این کاروان در خیابان های اطراف حرم مطهر رضوی حضور داشتند.

مراسم مشهد مملو از زائران ایرانی و خارجی بوده که در این مراسم تشییع خادم امام رضا (ع) حضور داشتند و با حضورشان برای سردار سلیمانی سنگ تمام گذاشتند تا آنجا که به دلیل جمعیت میلیونی در این مراسم، مراکز رسمی مانند بانک‌ها، درب‌های خود به سوی بانوان حاضر در این مراسم گشوده شد.

مردم تلاش کردند با رساندن خود به خودرو حامل پیکر شهیدان در خیابان امام رضا(ع)، با کشیدن پارچه و یا لباس شان بر پیکر پاک شهدا از آن تبرک جویند و جمعیت برای بدرقه سردار سلیمانی در اطراف خودروی حامل شهدا در حال افزایش است؛ همین عامل سبب کندی حرکت خودروی حامل شهیدان و مردم به سوی حرم مطهر شده است.

"الله اکبر"، "حیدر حیدر"، "ای لشکر صاحب الزمان، آماده ایم آماده"، "یا حسین"،" نه سازش، نه تسلیم، انتقام انتقام" و "می‌کشم می کشم هر آنکه برادرم را کشت" از جمله شعارهای مردم در مراسم تشییع امروز در مشهد بوده است.

 روابط عمومی سپاه نیز اعلام کرد به دلیل استقبال با شکوه مردم مشهد از پیکر شهید سلیمانی و طولانی شدن این مراسم برنامه ساعت 19 در مصلی تهران لغو شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین