|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۲۸۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
 منابع آگاه از کشته و مجروح شدن ۶۳ تن در پی حمله هوایی نیروهای خودخوانده "ارتش ملی لیبی" به خوابگاه دانشجویان دانشکده افسری در جنوب طرابلس خبر دادند، این حمله واکنش سازمان ملل را در پی داشت و در داخل نیز دولت وفاق ملی عزای عمومی اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، مرکز موسوم به "پزشکی میدانی و پشتیبانی" وابسته به وزارت بهداشت دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد که خوابگاه دانشجویان دانشکده افسری در منطقه الهضبه واقع در جنوب طرابلس شامگاه شنبه هدف حمله هوایی قرار گرفت.

طبق گزارش این مرکز، در این حمله ۳۰ تن کشته و ۳۳ تن دیگر نیز مجروح شدند.

در همین راستا، فوزی أونیس، سخنگوی وزارت بهداشت دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد، در این حمله که توسط نیروهای شرق لیبی به رهبری خلیفه حفتر انجام شد خوابگاه ویژه دانشجویان این دانشگده نظامی هدف قرار گرفت.

وی تأکید کرد که دولت وفاق ملی لیبی پاسخ قاطعانه‌ای به این حمله خواهد داد.

شورای عالی دولت لیبی نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام عزای عمومی این حمله را "جنایتکارانه" خواند.

در بیانیه شورای عالی دولت لیبی آمده است: این اقدام تروریستی مشابه حمله داعش به مرکز آموزش پلیس در سال ۲۰۱۶ در "زلیتن" است.

این شورا در ادامه ضمن تسلیت به خانواده‌های قربانیان این حمله، تأکید کرد که پاسخ به این جنایت فجیع معمولی نخواهد بود.

پیش از این مرکز رسانه‌ای عملیات ارتش دولت وفاق ملی موسوم به "آتشفشان خشم" اعلام کرده بود که در پی حمله جنگنده‌های خارجی وابسته به خلیفه حفتر به دانشکده افسری در جنوب طرابلس ۲۸ تن کشته و ۱۸ تن نیز مجروح شدند.

در همین راستا، هیئت اعزامی سازمان ملل به لیبی در بیانیه‌ای حمله به دانشکده نظامی در جنوب طرابلس را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: هیئت سازمان ملل تأکید می‌کند که تشدید روزافزون و خطرناک اقدامات نظامی اوضاع لیبی را پیچیده‌تر کرده و فرصت‌های ازسرگیری روند سیاسی را تهدید می‌کند.

این هیئت ضمن تسلیت به خانواده‌های قربانیان این حمله تأکید کرد: تداوم بمباران کورکورانه غیرنظامیان و تأسیسات غیرنظامی مانند بیمارستان‌ها و مدارس و غیره، به منزله جنایت جنگی قلمداد شده و جنایتکاران تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند از مجازات فرار کنند.

وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی نیز این حمله را محکوم کرد.

این وزارتخانه از جامعه بین‌الملل خواست که به مسؤولیتش عمل کرده و خلیفه حفتر را به اتهام جنایت علیه بشریت به دیوان کیفری بین‌المللی تحویل دهد.

از سوی دیگر، مصطفی المجمعی، سخنگوی عملیات آتشفشان خشم از حمله نیروهای خلیفه حفتر به یک بیمارستان در طرابلس و فرودگاه معیتیقه خبر داد.

وی در این باره گفت: نیروهای وابسته به خلیفه حفتر با راکت گراد بیمارستان تخصصی دیابت و غدد در منطقه "صلاح‌الدین" در طرابلس را هدف قرار دادند.

وی افزود: این حمله کورکورانه تلفات جانی به همراه نداشته اما خسارت شدیدی به اتاق مراقبت‌های ویژه و بخش‌های دیگر بیمارستان وارد شده است.

المجمعی ادامه داد: ارتش دولت وفاق ملی شنبه یک کاروان نظامی وابسته به حفتر را که در حال حرکت به سمت طرابلس بود، هدف قرار داد. جبهه‌های درگیری امروز آرام است.

در همین حال، عائشه بویصیر، مسؤول رسانه‌ای فرودگاه معیتیقه به روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی گفت که این فرودگاه شنبه هدف حملات کورکورانه راکتی قرار گرفت و به دنبال این حمله پروازهای فرودگاه کنسل شد و پروازهای آن نیز به فرودگاه بین‌المللی مصراته محول شدند.

وی در این باره افزود: ۲۰ راکت به اطراف فرودگاه اصابت و ده‌ها موشک نیز به مناطق غیرنظامی حومه این فرودگاه برخورد کرد.

اسامه علی، سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی نیز اعلام کرد که یک شهروند لیبیایی در اثر حمله به منازل مسکونی همجوار با فرودگاه معیتیقه در منطقه "شرفه الملاحه" کشته و یک کودک نیز مجروح شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین