|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۲۸۶۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶
بر اساس این گزارش، با برنامه ریزی و سناریوی از پیش تعیین شده، این تمرین عملیاتی ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه شب گذشته به دنبال استشمام بوی دود توسط نگهبانان و درخواست کمک از سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تهران، آغاز شد.
 آتش نشانان سه ایستگاه آتش نشانی تهران به منظور آمادگی هر چه بیشتر مانور بزرگ آمادگی در برابر حوادث و آتش سوزی در بازارچه قدیمی تجریش را با موفقیت برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حدود نیمه شب گذشته آتش نشانان سه ایستگاه شماره‌های ۶، ۸۸، ۱۰۵ ویژه خاموش کردن آتش و همچنین گروه امداد و نجات ۴ این سازمان به همراه نردبان آتش نشانی و کامیونت خاور حامل دستگاه تنفسی در حضور معاون منطقه سه عملیات آتش نشانی و رؤسای ایستگاه‌ها، مانور بزرگ مهار آتش سوزی را اجرا کردند.

این مانور در حالی به اجرا درآمد که این بازارچه، فاقد سیستم اعلام و اطفا حریق مناسب بوده و همچنین دسترسی خودروهای آتش نشانی به این بازارچه و نیز تردد آنها در معابر آن بسیار دشوار است.

بر اساس این گزارش، با برنامه ریزی و سناریوی از پیش تعیین شده، این تمرین عملیاتی ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه شب گذشته به دنبال استشمام بوی دود توسط نگهبانان و درخواست کمک از سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تهران، آغاز شد.

رضا امیری یگانه معاون منطقه ۳ عملیات سازمان آتش نشانی تهران در خصوص اهمیت محل برگزاری این مانور گفت: بازارچه تجریش یکی از بازارچه‌های قدیمی پایتخت محسوب می‌شود که با توجه به حساسیت بسیار بالای بازارچه تجریش به دلیل قدیمی بودن سازه آن، فوق العاده ناایمن بوده و نیز در هنگام وقوع هرگونه آتش سوزی و حادثه‌ای، دسترسی به آن به خاطر معابر تنگ بسیار سخت است.

وی افزود: با توجه به اهمیت این بازارچه که هر روزه هزاران نفر از شهروندان برای تأمین مایحتاج خود به این مکان مراجعه و در معابر آن در رفت و آمد هستند، تصمیم گرفته شد به منظور آمادگی هرچه بیشتر آتش نشانان، در نیمه شب و در زمان تعطیلی و خلوتی بازارچه، مانوری برگزار شود.

امیری یگانه تصریح کرد: این تمرین عملیاتی شامل بخش‌های مختلفی مانند لوله کشی و آبرسانی در مسیرهای تنگ و بسیار طولانی از چند جهت و همچنین عملیات‌های آبگیری و آب رسانی و نجات افراد گرفتار به وسیله نردبان بود که آتش نشانان همه این بخش‌ها را به خوبی اجرا کردند.

وی در مورد جزئیات این مانور اظهار داشت: آتش سوزی از یک باب مغازه در وسط بازارچه آغاز شد و شعله‌های آتش در حال سرایت به سایر واحدهای تجاری اطراف بود که نگهبانان با مشاهده دود و آتش با استفاده از خاموش کننده موجود سعی در مهار آتش سوزی داشتند که به علت عدم موفقیت به ناچار با سازمان آتش نشانی تماس گرفته و درخواست کمک کردند.

معاون منطقه سه عملیات آتش نشانی ادامه داد: نیروهای آتش نشانی ایستگاه‌های اعزام شده به سرعت پس از استقرار خودروهای عملیاتی در مکان‌های مناسب در اطراف بازارچه تجریش، با انجام لوله کشی و آبرسانی به محل آتش سوزی با تمام تلاش و توان خود به مقابله با آتش سوزی فرضی شتافتند و این آتش سوزی را مهار و کاملاً خاموش کردند.

وی هدف از اجرای این مانور را تقویت توان عملیاتی و سرعت عمل نیروهای عملیاتی منطقه خصوصاً ًدر جهت آبرسانی از رینگ خارجی به داخل بازارچه و نیز افزایش توان عملیاتی پرسنل و آمادگی ذهنی نحوه عملیات و آبرسانی در معابر تنگ و خارج از دسترس خودروهای آتش نشانی اعلام کرد و افزود: افزایش هماهنگی ایستگاه‌های همجوار جهت مدیریت حادثه در بافت‌های فرسوده و متراکم بازارچه تجریش و مرور عملیاتی اجرای ICS و SOP و ارزیابی نقاط ضعف و قوت فرماندهان در این خصوص از دیگر اهداف این تمرین عملیاتی بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین