|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۲۸۶۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴
متهم اظهار داشت به علت باز بودن صفحه اینستاگرام مال باختگان صفحه جعلی اینستاگرام با اسم و مشخصات آنها می‌کردم و با فرستادن پیام و شماره حساب از فالورهای مال باختگان تقاضای پول می‌کردم و برای رد گم کردن پلیس، وجه حاصله را از طریق پولشویی از چرخه بانک خارج کردم.
 رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری کلاهبرداری با ۳۰ شاکی خبر داد و گفت: متهم با ساخت صفحه جعلی در شبکه‌های اجتماعی از فالورهای مال باختگان تقاضای واریزی وجه نقد می‌کرد.

 سرهنگ تورج کاظمی در تشریح این خبر اظهار کرد: بیستم مرداد ماه امسال زنی ۳۰ ساله ساکن تهران با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای «ناحیه ۳۱ تهران» به پلیس فتا، مراجعه و اظهار داشت: در صفحه اینستاگرام دارای فالورهای زیادی می‌باشم که اغلب دوستان و اقوامم هستند، اخیراً فرد ناشناس با پروفایل و نام و تصاویر من در اینستاگرام برای فالورهایم که دوستان و اقوامم هستند پیامی ارسال و درخواست پول کرده است.

وی با بیان اینکه پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و تیمی از افسران پلیس تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند، گفت: هنگام رسیدگی به این پرونده ۳۰ پرونده مشابه دیگر نیز در پلیس فتا تشکیل و آنان نیز اظهارات مشابهی در این خصوص مطرح کردند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در تحقیقات پلیسی به دست آمد که متهم با شناسایی افرادی که صفحه اینستاگرامشان در فضای مجازی باز است، صفحه اینستاگرام جعلی با نام و پروفایل و تصاویر مال باختگان ساخته و از فالورهای مال باختگان تقاضای واریزی وجوه نقد می‌کند.

وی تصریح کرد: در تحقیقات انجام شده، هویت متهم شناسایی و مشخص شد که وی مردی ۲۳ ساله و ساکن حوالی میدان نوبنیاد است. با دستور قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس فتا برای ادامه تحقیقات پلیسی انتقال داده شد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه این کلاهبردار جوان به جرایم ارتکابی اعتراف کرد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

سرهنگ کاظمی گفت: متهم اظهار داشت به علت باز بودن صفحه اینستاگرام مال باختگان صفحه جعلی اینستاگرام با اسم و مشخصات آنها می‌کردم و با فرستادن پیام و شماره حساب از فالورهای مال باختگان تقاضای پول می‌کردم و برای رد گم کردن پلیس، وجه حاصله را از طریق پولشویی از چرخه بانک خارج کردم.

این مقام انتظامی عنوان کرد: با تکمیل تحقیقات، متهم به همراه ۳۰ شاکی به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای اعزام شد.

رئیس پلیس فتا پایتخت در پایان به کاربران در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد: تنظیمات امنیتی نرم افزارهای اجتماعی خود را با دقت بررسی و در حفظ و نگهداری حریم خصوصی با دقت و حساسیت بیشتری تلاش کنید.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین