|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۲۸۶۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹
خش اعظم مشکلات فرهنگی فوتبال به دلیل این است که تعریف جامع و کاملی از فرهنگ در فوتبال نداریم. باید سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در بخش فرهنگی باشگاه ها نیز اقدام های الزام آوری را انجام بدهند. همانطوری که در بخش صدور پروانه حرفه ای باشگاه ها چنین اقدام هایی انجام شد.
سومین جلسه معاونان فرهنگی باشگاه های لیگ برتری با حضور مدیران فرهنگی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برگزار شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از سازمان لیگ فوتبال ایران، سومین جلسه معاونان فرهنگی باشگاه‌های لیگ برتری به دعوت حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ با حضور معاونان فرهنگی ۱۲ باشگاه لیگ برتری، غلامحسین زمان آبادی، مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال، حجت الله بهمنی، مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ امروز یکشنبه ۸ دی برگزار شد.

در این نشست معاونان فرهنگی باشگاه‌ها ضمن ارایه گزارش فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در نیم فصل پیشنهادها و راهکارهای خود را برای بهبود فضای فرهنگی در نیم فصل دوم مسابقات ارائه کردند. اعضای حاضر در این جلسه صحبت‌هایی انجام دادند که در ادامه می‌خوانید:

بهمنی: فرهنگ دغدغه اول فوتبال و ورزش کشور است

حجت الله بهمنی مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ با تاکید بر انجام فعالیت‌های فرهنگی در فوتبال اظهار کرد: متاسفانه در گذشته باشگاه‌ها از نظر فرهنگی توجه کمی به مسایل فرهنگی نشان می‌دادند اما در سال‌های اخیر فرهنگ تبدیل به دغدغه اصلی مدیران ورزش و فوتبال کشور و مدیران باشگاه‌ها شده است. مسئولان فرهنگی نیز باید اقدام‌های مناسب فرهنگی را از خودشان آغاز کنند. اقدام‌هایی مثل راستگویی، صداقت و سایر سجایای اخلاقی را در رفتارشان به نمایش بگذارند.

وی افزود: متاسفانه در نیم فصل اول برخی باشگاه‌ها تا اواسط مسابقات هنوز معاون فرهنگی باشگاه خود را انتخاب و معرفی نکرده بودند اما این مرتبه خوشحالیم که ۱۲ باشگاه لیگ برتری در این نشست حضوری مثبت و موثر دارند.

معاون فرهنگی نفت آبادان: همیار هواداران را فعال کردیم

عبدالرحیم صفری، معاون فرهنگی باشگاه صنعت نفت آبادان اولین نفری بود که در این جلسه صحبت‌هایش را مطرح کرد و گفت: از سازمان لیگ فوتبال تشکر می‌کنم که عامل برگزاری این جلسات شده است. ما در باشگاه نفت آبادان در نیم فصل اول همیار هواداران را فعال کرده‌ایم و با هماهنگی نیروی انتظامی و یگان ویژه ساماندهی روی سکوهای ورزشگاه تختی در آبادان را به همیاران هوادار سپرده‌ایم. همچنین مناسبت‌های مختلف فرهنگی را در طول نیم فصل اول مانند هفته معلولان، روز پزشک و ... را گرامی داشتیم.

وی افزود: همیاران هواداران باشگاه نفت آبادان همچنین از هواداران مهمانی که به آبادان می‌آیند مراقبت و محافظت می‌کنند. از سوی دیگر باشگاه نفت آبادان آمادگی کامل دارد که کانون بانوان هوادار را هم زیر نظر معاونت فرهنگی باشگاه راه اندازی کند و به بانوان تماشاگر هم خدمت رسانی کنیم. درهای خروج و ورود مخصوص بانوان هم در ورزشگاه تختی آبادان در نظر گرفته‌ایم.

معاون فرهنگی فولاد خوزستان: انحلال کانون‌های هواداری عجولانه بود

ساسان سیاح طاهری معاون فرهنگی باشگاه فولاد خوزستان هم صحبت‌هایش را اینگونه آغاز کرد: از روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ به جهت برگزاری این نشست‌ها تشکر می‌کنم اما می‌خواهم که فاصله برگزاری نشست‌ها کمتر شود و این جلسه‌ها بیشتر برگزار شود. از سویی دیگر ایجاد معاونت فرهنگی در باشگاه‌ها به خصوص باشگاه‌های صنعتی که چارت تشکیلاتی و اداری مشخصی دارند کار دشواری بود زیرا تغییر چارت این باشگاه‌های صنعتی به راحتی امکانپذیر نیست. در نهایت در باشگاه فولاد پست مدیر فرهنگی ایجاد شد که همان وظایف معاونت فرهنگی را انجام می‌دهد.

وی افزود: انتظار داریم که باشگاه‌ها از مدیران فرهنگی خود حمایت بیشتری انجام بدهند. واحد فرهنگی باشگاه ها مشکلات فراوانی دارند و برای دریافت بودجه هم باید چانه‌زنی‌های بسیاری انجام بدهند.

طاهری با بیان فعالیت‌های فرهنگی باشگاه فولاد عنوان کرد: بهمن یا اسفند امسال می‌توانیم میزبان مدیران فرهنگی باشگاه‌ها باشیم تا از نزدیک شاهد فعالیت‌های فرهنگی باشگاه فولاد باشند. البته انحلال کانون‌های هواداری به نظر عجولانه می‌آمد زیرا برخی از مشوقان باشگاه‌ها ریشه دارند و می‌توانند روی سکوها کمک حال باشگاه‌ها باشند. از سویی دیگر باشگاه فولاد خوزستان یکی از اولین باشگاه‌هایی بود که کانون بانوان هوادار خود را هم تاسیس و راه اندازی کرد و این آمادگی را هم داریم که کانون بانوان هوادارمان در مسابقات ملی از تیم ملی حمایت کنند.

معاون فرهنگی نساجی مازندران: وظایف معاونت‌های فرهنگی دقیق مشخص شود

رضا نادری معاون فرهنگی باشگاه نساجی مازندران نیز اظهار کرد: بهتر است که وظایف معاونت های فرهنگی باشگاه ها به طور دقیق مشخص شود و این وظایف از سوی سازمان لیگ به باشگاه ها ابلاغ شود. از سویی دیگر معاونت های فرهنگی بودجه ای برای انجام فعالیت های مناسب فرهنگی ندارند و دست خالی هم نمی شود کار زیادی انجام داد. از سویی دیگر اگر قرار است کانون بانوان هوادار فعال شود این مساله را اعلام رسمی کنند تا بتوانیم پاسخگوی بانوان هوادار نساجی باشیم و در این زمینه نیز اقدام های لازم را انجام بدهیم.

وی افزود: هواداران نساجی همواره تیم های میهمان را مورد تشویق قرار می دهند و حتی به آنها با خواندن متنی خوشامد گویی می کنند. ضمن اینکه به نظرم برای لیدرهای باشگاه ها نیز باید اقدام های مناسبی انجام داد و اقدام های تشویقی و کلاس های آموزشی در این زمینه برگزار کنیم.

معاون فرهنگی ذوب آهن: رسانه‌ها به فعالیت های فرهنگی بیشتر توجه کنند

سید وحید طباطبایی مسئول فرهنگی باشگاه ذوب آهن اصفهان اظهار کرد: خوب است که فراخوانی برای لیدرها داشته باشیم زیرا فرهنگ سازی در فوتبال از روی سکوها آغاز می شود. باید کانون های هواداری سازماندهی مجدد شوند. بخشنامه و دستورالعمل های لازم باید از سوی نهادهای بالادستی مثل سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به باشگاه ها ابلاغ شود.

وی افزود: بولتن های آموزشی از سوی سازمان لیگ فوتبال به باشگاه ها ارسال شود تا باشگاه ها نیز در این زمینه بتوانند اقدام های مناسب تری را انجام بدهند. ضمن اینکه باید بگویم رسانه ها معمولا کمتر اخبار فعالیت های فرهنگی را پوشش می دهند و از رسانه ملی توقع می رود که توجه بیشتری به فعالیت های فرهنگی که بخصوص قبل از شروع مسابقات انجام می شوند را پوشش بدهند.

معاون فرهنگی سپاهان: گنجاندن بند فرهنگی در قرارداد بازیکنان

محسن شکل آبادی معاونت فرهنگی باشگاه سپاهان اصفهان گفت: سه پیشنهاد برای بهتر شدن فعالیت های فرهنگی باشگاه ها دارم اول اینکه مسئولان فرهنگی به تیم ها نزدیک تر شوند و و همراه تیم فوتبال باشند. پیشنهاد دوم من این است که ما در باشگاه سپاهان یک درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان را صرف امورخیریه می کنیم. پیشنهادم این است که در قرارداد بازیکنان بند فرهنگی گنجانده شود و در صورتیکه بازیکنی اقدامی مثبت و موثر فرهنگی انجام داد مبالغی به بازیکنان پرداخت شود.

وی افزود: پیشنهاد سوم این است که در مراسم برترین ها نیز قهرمان یا پهلوان فرهنگی داشته باشیم. انتخاب این قهرمان فرهنگی فاکتورهای خاص خود را داشته باشد.

زمان آبادی مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال در این زمینه گفت:ما به دنبال ایجاد یک کوچ فرهنگی (مربی فرهنگی) هستیم معاون فرهنگی در واقع این مربی فرهنگی در تیم های لیگ برتری خواهد بود. از سویی دیگر وزارت ورزش اعلام کرده باشگاه ها مکلف هستند که ۳ درصد از بودجه شان را اختصاص به کار فرهنگی بدهند و معاونت های فرهنگی این بودجه را از مدیران باشگاه ها پیگیر باشند.

معاون فرهنگی پرسپولیس: اقدام‌های فرهنگی مدیر محور شده است

حسین خبیری، معاون فرهنگی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: خوشحالم که اقدام های فرهنگی از لیدرمحور به مدیر محور تغییر پیدا کرده است. از سویی دیگر اینکه بگوییم ۳ درصد از بودجه باشگاه باید به کارهای فرهنگی اختصاص داده شود خوب است اما ضمانت اجرایی ندارد زیرا ما منصوب مدیرباشگاه هستیم. بهتر است بخشنامه های فرهنگی به باشگاه ابلاغ شود. از سویی دیگر مدیران باشگاه ها باید بدانند که  اقدام های فرهنگی بازخورد مثبتی دارد.

وی افزود: اگر هم قرار است ورود بانوان در مسابقات لیگ برتر اجرایی شود این مساله را زودتر به باشگاه ها اعلام و ابلاغ کنند تا قبل از دقیقه ۹۰ بتوانیم کارها را به طور مناسب ساماندهی کنیم.

معاون فرهنگی ماشین سازی تبریز: با تکنولوژی داوری سکوها آرام‌تر می شوند

میرحسن محمودپور معاون فرهنگی باشگاه ماشین سازی تبریز  ضمن بیان فعالیت ها  فرهنگی این باشگاه هم اظهار داشت: درصورتیکه از تکنولوژی کمک داور ویدئویی استفاده کنیم جو ورزشگاه ها به میزان زیادی بهتر خواهد شد. زیرا بخش زیادی از فحاشی تماشاگران مربوط به اشتباهات داوران در مسابقات فوتبال است.

معاون فرهنگی تراکتورسازی تبریز: برای فرهنگ سازی باید فرهنگ شناسی کرد

حامد طلوعی معوان فرهنگی باشگاه تراکتورسازی تبریز هم اظهار داشت:برای فرهنگ سازی در فوتبال باید ابتدا فرهنگ شناسی کنیم و مختصات هواداران باشگاه های مختلف را هم باید بدانیم تا بتوانیم به درستی در این زمینه برنامه ریزی کنیم.

معاون فرهنگی نفت مسجدسلیمان: در فوتبال همه مسایل باید شفاف سازی شود

سیروس حیدری معاون فرهنگی باشگاه نفت مسجدسلیمان ضمن بیان فعالیت های فرهنگی این باشگاه گفت: ورزشگاه خانگی تیم نفت مسجدسلمیان به نام شهید بهنام محمدی ۱۳ ساله است. بنابراین در کارهای فرهنگی باید همه مدیران باشگاه ها و فوتبال پاک دست باشند و به صورت شفاف مسایل را بیان کنند.

معاون فرهنگی باشگاه گل گهرسیرجان: فرهنگ در بطن فوتبال قرار گیرد

مسعود سنجری پاریزی معاون فرهنگی باشگاه گل گهرسیرجان اظهار کرد:  بخش فرهنگی باشگاه ما بیش از ۳ درصد از بودجه باشگاه را در اختیار دارد و تمامی مناسبت ها و اقدام های فرهنگی را هم در زمان مسابقات لیگ برتر و هم در طول هفته انجام می دهیم. از سویی دیگر این آمادگی را داریم که میزبان معاونت های فرهنگی باشگاه ها در سیرجان باشیم.

وی افزود: فقط انتظار داریم که اقدام های فرهنگی در متن فوتبال قرار بگیرند نه در حاشیه و پیوست. باید بتوانیم که فرهنگ مناسب را در بطن فوتبال نهادینه کنیم.

معاون فرهنگی باشگاه سایپا: فرهنگ سازی را از بازیکنان آغاز کنیم

خانم افسانه حسن زاده مسئول فرهنگی و تربیتی باشگاه سایپا تهران اظهار کرد: آنطور که من متوجه شدم فرهنگ سازی در فوتبال مختص تماشاگران و لیدرها شده است. در حالیکه باشگاه ها می توانند اقدام های فرهنگی را با کار روی بازیکنان خودشان آغاز کنند. در این زمینه ما اقدام های مثبت و موثری در باشگاه سایپا انجام داده ایم. حتی برای بازیکنان تیم های پایه خودمان اقدام های تربیتی و فرهنگی مثبتی را آغاز کرده ایم که با استقبال همه بازیکنان مواجه شده است.

وی افزود: برای برخی بازیکنان تیم های پایه اقدام های فرهنگی نظیر کتاب خوانی، حضور در سینما و تئاتر و... انجام داده ایم البته به شرطی که بازیکنان اصول فرهنگی و تربیتی ساده ای مثل پرتاب نکردن بطری آب و... را حتی در تمرین های تیم رعایت کنند.

معاون فرهنگی باشگاه پیکان: فعالیت های فرهنگی الزام آور شوند

امیر مهدی نفر معاون فرهنگی باشگاه پیکان تهران هم اظهار کرد: بخش اعظم مشکلات فرهنگی فوتبال به دلیل این است که تعریف جامع و کاملی از فرهنگ در فوتبال نداریم. باید سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در بخش فرهنگی باشگاه ها نیز اقدام های الزام آوری را انجام بدهند. همانطوری که در بخش صدور پروانه حرفه ای باشگاه ها چنین اقدام هایی انجام شد.

وی افزود: یک راه ساده هم این است که ۴ باشگاه استقلال، شهر خودرو، شاهین شهرداری بوشهر و پارس جنوبی که نماینده ای در این نشست فرهنگی نداشتند مورد سوال قرار بگییرند که چرا نماینده باشگاه های آنها در این جلسه حاضر نشده اند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین