|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
لوموند گزارش داد: وسعت برنامه آینده غنی سازی در ایران، آینده رآکتور آب سنگین اراک ،تاسیسات غنی سازی 'فردو ' و نیز لغو تحریم های بین المللی علیه ایران محور اصلی مذاکرات را تشکیل دادند.
مذاکرات هسته ای سه جانبه وزرای امور خارجه ایران و آمریکا و 'کاترین اشتون' هماهنگ کننده مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 که در مسقط ادامه دارد، به طور گسترده در رسانه های فرانسوی زبان بازتاب یافت.
روزنامه'لوموند' در خبری با اشاره به ادامه مذاکرات در مسقط نوشته است که یکی از مذاکره کنندگان اصلی ایرانی در مورد بخت دستیابی به توافق جامع ابراز خوشبینی کرد.

این گزارش حاکی است: 'عباس عراقچی' معاون وزیر امور خارجه ایران ،مذاکرات میان 'محمد جواد ظریف' و 'جان کری' وزرای امور خارجه ایران و آمریکا را که پشت درهای بسته برگزار شد،'جدی، واقعی و پیچیده' ارزیابی کرد.
لوموند گزارش داد: وسعت برنامه آینده غنی سازی در ایران، آینده رآکتور آب سنگین اراک ،تاسیسات غنی سازی 'فردو ' و نیز لغو تحریم های بین المللی علیه ایران محور اصلی مذاکرات را تشکیل دادند.

روزنامه 'لو فیگارو' نیز در گزارشی با اشاره به این که دو هفته تا موعد مقرر 24 نوامبر (3 آذر ماه) زمان باقی مانده است، افزوده است: همیشه قبل از سر رسید موعد تعیین شده مذاکرات سرعت می گیرد.
روزنامه فرانسوی 'لو پاریزین'، ' ون مینوت' و هفته نامه 'اکسپرس' نیز در مطالبی مشابه در مورد مذاکرات مسقط نوشتند: گفت وگوی میان مسوولان دیپلماسی ایران و آمریکا در مورد برنامه هسته ای ایران در مذاکراتی که دو طرف آن را 'جدی' ارزیابی کردند، همچنان ادامه دارد.

این گزارش می افزاید: واشنگتن در اظهار نظر رسمی در این مورد، مذاکرات را جدی خواند و اعلام کرد که هنوز تا دستیابی به توافقی که به ده سال بحران پایان دهد، زمان باقی است.
رادیو فرانسه نیز با بیان این که در روز سوم این مذکرات روز سه شنبه، ( 20آبان ماه) برگزار می شود، افزود: طبق برنامه معاونان وزرای امور خارجه کشورهای 1+5 با حضور کاترین اشتون و محمد جواد ظریف به بحث ها ادامه می دهند. جان کری در این مذاکرات حضور نخواهد داشت.

این رسانه های فرانسوی همچنین در بازتاب اخبار مذاکره به اظهارات روز یکشنبه 'باراک اوباما' رییس جمهوری آمریکا نیز اشاره کردند. وی گفته بود: هنوزفاصله زیادی میان طرف های مذاکره وجود دارد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین