|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۲۸۶۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
المجعی پیش بینی کرد در نتیجه اعلام بسیج عمومی در شهرهای غرب لیبی طی روزهای آتی تغییرات بزرگی به نفع نیروهای دولت وفاق ملی رخ دهد.
 دولت وفاق ملی لیبی از کنترل دوباره خود بر پایگاه النقلیه و منابع نفتی در مسیر فرودگاه طرابلس خبر داد. همزمان سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد طرابلس از آنکارا درخواست کمک نظامی کرده است.

 به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، مصطفی المجعی، سخنگوی عملیات "آتشفشان خشم" وابسته به دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد این نیروها بار دیگر کنترل پایگاه النقلیه و انبارهای نفتی واقع در مسیر فرودگاه طرابلس را به دست گرفتند.

المجعی پیش بینی کرد در نتیجه اعلام بسیج عمومی در شهرهای غرب لیبی طی روزهای آتی تغییرات بزرگی به نفع نیروهای دولت وفاق ملی رخ دهد.

به گفته المجعی نیروها و استحکامات این دولت در حال حاضر به تمامی کشورها منتقل شده‌اند و این امر تاثیر بزرگی در میادین درگیری خواهد داشت.

از سوی دیگر احمد المسماری، سخنگوی نیروهای تحت امر خلیفه حفتر موسوم به "ارتش ملی لیبی" از کنترل این نیروها بر پایگاه النقلیه و منابع نفتی یاد شده در جنوب طرابلس خبر داد.

المجعی درباره درگیری های روز جمعه در غرب شهر الزاویه میان دو طرف تاکید کرد: نیروهای حفتر تنها تلاش کردند وارد شهر شوند اما به عقب رانده شدند و شرایط الزاویه درحال حاضر مساعد است.

شبکه ماهواره‌ای "لیبیا الاحرار" نیز تصاویری از تلفات نیروهای حفتر را نمایش داد.

از سوی دیگر دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد، دولت وفاق ملی لیبی که از سوی جامعه جهانی به رسیمت شناخته می‌شود، از آنکارا درخواست کمک نظامی کرده است.

فخرالدین آلتون، رئیس دفتر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه توییت کرد: دولت لیبی درخواست کمک نظامی از ترکیه کرده است و ما به توافق امنیتی امضا شده احترام خواهیم گذاشت.

آلتون افزود: از دولت مشروع و تایید شده در لیبی حمایت می‌کنیم و گروه‌های خارجی باید از حمایت خود از گروه‌های غیر قانونی دست بردارند.

طبق برخی گزارش‌های رسانه‌ای که مسکو آنها را تکذیب کرد،‌ روسیه نیروهای را برای حمایت از نیروهای حفتر به لیبی اعزام کرده است.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه در ادامه گفت: ما از دولت لیبی حمایت می‌کنیم زیرا نمی‌خواهیم لیبی به منطقه جنگی تبدیل شود.

او هشدار داد: این نیروهای منطقه‌ای که برای احیای حاکمیت‌های سرکوبگرانه و غیر قانونی در لیبی فعالیت می‌کنند تلاش‌هایشان برای تشکیل دولت‌های مزدور هرگز موفقیت آمیز نخواهند بود.

از سوی دیگر وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی با انتشار بیانیه‌ای در فیس‌بوک از قصد وزرای خارجه ایتالیا، آلمان، انگلیس و فرانسه برای سفر به این کشور در تاریخ هفتم ژانویه آتی خبر داد.

طبق این بیانیه هیات یاد شده قصد دارد با فائز سراج و تعدادی از مسؤولان لیبی دیدار و گفتگو کند.

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد، محمد سیاله، وزیر خارجه لیبی در تماس تلفنی با جوزپ بورل، مسؤول جدید سیاست خارجه اتحادیه اروپا به بررسی تحولات لیبی و کشتارهای انجام شده در حق غیرنظامیان در شهرهای غرب لیبی و طرابلس به دست خلیفه حفتر  پرداختند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین