|
|
امروز: پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۲۸۶۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۳
در حال حاضر نهضتی در دولت از سوی سازمان برنامه و بودجه شکل گرفته و دنبال این هستیم به جز برنامه‌هایی که برای توسعه کشور به عنوان برنامه میان مدت پنج ساله ششم توسعه اجرا می‌کنیم برنامه ویژه برای رفع محرومیت داشته باشیم.
  معاون رئیس جمهور گفت: در سفر سال گذشته ۹۷۰ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌ها طی دو سال در استان مصوب شد و حدود ۴۷۰ میلیارد تومان در تعهد امسال بود که تاکنون ۲۹۰ میلیارد تومان پرداخت و مبلغ باقی مانده در کمتر از دو ماه آینده پرداخت می‌شود.

محمدباقر نوبخت، شامگاه جمعه ۶ دی، در بازدید از پروژه از راه آهن استان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مردم استان شایستگی توجه را دارند، اظهار کرد: برای اینکه در پروژه راه آهن استان قطعه بیرجند را به یونسی و سپس به شبکه سراسری وصل کند، کاملاً پای کار هستیم.

وی افزود: در سفر سال گذشته ۹۷۰ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌ها طی دو سال در استان مصوب شد و حدود ۴۷۰ میلیارد تومان در تعهد امسال بود که تاکنون ۲۹۰ میلیارد تومان پرداخت و مبلغ باقی مانده در کمتر از دو ماه آینده پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: از بندر اقیانوسیه چابهار نیز عملیات با سرعت به سمت زاهدان در حال انجام است و قرارگاه متعهد شد با ۳۰۰ میلیون یوروریی که به این طرح اختصاص دادیم، بتواند تا پایان سال ۹۹ بندر چابهار را به عنوان یک بندر غیر تحریمی اقیانوسیه به زاهدان وصل کند تا از مسیر کرمان به بافق، طبس، یونسی- مشهد و سرخس متصل خواهد شد.

نوبخت تصریح کرد: با توجه به اینکه اقدامات مسیر تربیت حیدریه به سمت هرات در حال انجام است، بیرجند از طرف سمت شرق و نیز به سمت غرب از راه آهن برخوردار می‌شود.

وی با اشاره به تلاش سه قوه برای خدمت به مردم، افزود: دشمنان با تحریم‌ها تلاش می‌کنند جلوی خدمت به مردم را بگیرند، اما ما پای کار هستیم و با همه محدودیت‌ها محرومیت‌های مردم را فراموش نخواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: تلاش دولت بر این است که بیش از بیش به زیرساخت‌های کشور توجه کند و مأموریت اصلی نظام با تاکید بنیانگذار انقلاب و مقام معظم رهبری، توجه به محرومان و انسان‌های شریفی است که در روستاها و حاشیه شهرها هستند.

نوبخت با بیان اینکه این افراد نیاز به مسکن دارند که بنیاد مسکن این کار را انجام خواهد داد، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته با توجه به اینکه سیاست ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری بر بسط و توسعه ریل بود و دولت توسعه شبکه حمل و نقل ریلی را در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر نهضتی در دولت از سوی سازمان برنامه و بودجه شکل گرفته و دنبال این هستیم به جز برنامه‌هایی که برای توسعه کشور به عنوان برنامه میان مدت پنج ساله ششم توسعه اجرا می‌کنیم برنامه ویژه برای رفع محرومیت داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: قطعاتی که به عنوان قطعات منفصله از محور بیرجند- قاین باقی مانده با کاری که برای زیرساخت‌های این استان انجام می‌گیرد، به انجام خواهد رسید.

نوبخت با اشاره به اتصال استان‌ها به شبکه سراسری، تصریح کرد: دو مصوبه دولت برای راه آهن خراسان جنوبی به تصویب رسیده که به اجرا درخواهد آمد چراکه تاکنون نشده که به مردم قول بدهیم و انجام نشود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه یک قطعه از پروژه راه‌آهن نیاز به فایناس دارد، در مورد اعلام زمان اتمام پروژه نمی‌توان قولی داد، اما پس از اینکه قرارداد فایناس نهایی شود، در آینده نزدیک زمان اتمام این پروژه به طور دقیق اعلام می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین