|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۲۸۶۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰
سردار احمد وحیدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در مراسم بزرگداشت پنجمین سالگرد شهادت سردار شهید مدافع حرم حاج حمید تقوی‌فر در سخنانی بیان کرد: داستان زندگی این شهید داستان یک مجاهد و مهاجر و یک انسان شجاع و بزرگ است و تقریباً ۵۵ ساله بود که به شهادت رسید.
 رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: سردار شهید حاج حمید تقوی فر در انجام ماموریت‌های اطلاعاتی و عملیاتی لحظه‌ای تردید در دلش را نداد و با ایمان به مجاهدت پرداخت.

سردار احمد وحیدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در مراسم بزرگداشت پنجمین سالگرد شهادت سردار شهید مدافع حرم حاج حمید تقوی‌فر در سخنانی بیان کرد: داستان زندگی این شهید داستان یک مجاهد و مهاجر و یک انسان شجاع و بزرگ است و تقریباً ۵۵ ساله بود که به شهادت رسید.

وی افزود: حاج حمید تقوی فر کسی بود که یک لحظه از مجاهدت قبل یا بعد از انقلاب غافل نشد و آرام ننشست و برای این مجاهدت خط و مرزی قائل نبود او آواره کوه و بیابان یا هور و صحرا بود.

وحیدی با اشاره به اینکه بخشی از کارهای اطلاعاتی حاج حمید تقوی فر همچنان ناگفته باقی مانده است، یادآور شد: او در دوران دفاع مقدس کارهای بزرگی کرد که کمتر کسی نمی‌توانست آن کارها را انجام دهد. حاج حمید پشت و شاید تنها کسی باشد که در دوره صدام توانست وارد یک پایگاه هوایی شود من نفر دومی را تاکنون نیافته‌ام.

فرمانده دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: شجاعت یکی از خصلت‌های بزرگ مردان خداوند است حاج حمید شجاع بود و در راه مجاهدت‌اش ایمان قوی داشت. دفاع از سامرا برای ما معنای خاصی داشت چرا که امامان غریب ما در آنجا به شهادت رسیده‌اند و حضور دارند اگر شهادت رزمندگان ای همچون حاج حمید تقوی فر نبود جبهه باطل غالب می‌شد. ملت عراق توانستند توطئه های بزرگی را پشت سر بگذارند که آخرین آن مبارزه با داعش بود اما اکنون آمریکا مجدد به منطقه بازگشت است.

وحیدی افزود: آنچه در عراق اتفاق افتاده است بحث مردم نیست چراکه مردم عراق تابع آیت الله سیستانی هستند آنها افرادی اند که به دنبال عراق منسجم و متکی به اهل بیت هستند اما آمریکایی‌ها نمی‌خواهند که ثبات و امنیت در عراق ایجاد شود و توطئه پشت توطئه ایجاد می‌کنند. جنس مردم عراق و ایران یکی است چرا که به یک جا توجه دارند و آن مکتب نورانی اهل بیت است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به افرادی که حضور رزمندگان را در جبهه مقاومت زیر سوال می‌برند توضیح داد: بگذریم از حرف‌های عده‌ای خائن یا نادان که حضور رزمندگان ما را در جبهه مقاومت زیر سوال می‌برند این افراد کسانی هستند که حتی یک لحظه پایشان به صحنه جبهه و نبرد یا خطر باز نشده است هم اینها افرادی هستند که زمان صدام هم سخنانی بیان می‌کردند. ما امتحانی در پیش داریم و میدان وسیع در پیش رویمان است ما باید برای احقاق حق زحمت بکشیم تا زمینه‌ساز ظهور باشیم در این راه زحمت وجود دارد اما ضرر ای وجود نخواهد داشت. حاج حمید تقوی فر نیز در این میدان بزرگ مجاهدت کرد.

وی گفت: شهدا جریانی هستند که مسیر تاریخ را شکل می‌دهند. اگر در این راه تلاش نکنیم سرزمین‌های اسلامی زیر یوغ دشمنان اسلام خواهد رفت. ممکن است اکنون تغییراتی که در مسیر تاریخ شکل گرفته است برای ما ناملموس باشد اما در این جریان حق برای مقابله با جریان باطل انرژی هایی شکل گرفته است که الگویی برای سایرکشورها شده‌اند از همین رو است که شهدا به ما حیات می دهند.

سیدعلی الیاسری از مجاهدان عراقی و همرزمان شهید حاج حمید تقوی‌فر بیان کرد: آنچه ازفرمانده بزرگ شهید حاج حمید تقوی (ابومریم) می‌خواهم بگویم این است که وقتی از او حرف می‌زنیم از انسانی سخن می‌گوییم که تجسم و تصویری از مردان پیرور امام خمینی (ره) را در وجود خود دارد. تواضع‌ و حضورش در عرصه مبارزه زمان صدام تصویر تابناکی از حاج حمید باقی گذاشته است.

وی یادآور شد: او در یکی از عملیات‌ها در سال ۱۹۹۶ (۱۳۷۳) با گروهی از جوانان در منطقه «سخریجه» در عماره بود که جنگ شدیدی با نظام صدام سرگرفت و بعد از اینکه صدامی‌ها شکست خوردند، تجهیزات و خودروهای زرهی که برای این جنگ فراهم کرده بودند را جا گذاشتند و فرار کردند. این فرمانده شجاع یکی دو روز در آن موضع به تنهایی ماند و می‌گفت بعثی‌ها برای بردن این تجهیزات می‌آیند و من باید آن‌ها را از بین ببرم، شجاعت و مردانگی حاج حمید این گونه بود.

به گزارش ایسنا در بخش پایانی این مراسم از همسر شهیدان فرزانه، نصیری، عباسی، سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه تهران، سردار فروزنده مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، حسینی همرزم شهید تقوی فر، سردار خضریان جانشین قرارگاه رمضان، سردار امامقلی از فرماندهان محور مقاومت،  سعید جلیلی، نوبخت معاون فرهنگی سپاه تهران و سردار رحمانی تقدیر شد.

سردار شهید حاج حمید تقوی‌فر (سردار سامرا) از فرماندهان دوران دفاع مقدس و نوابغ اطلاعات و عملیات بود که دی‌ماه سال ۱۳۹۳ در جریان مقابله با تروریست‌های تکفیری داعش در شهر عزیزبلد عراق به شهادت رسید. این فرمانده ایرانی از مؤسسان حشد الشعبی (بسیج مردمی) در این کشور بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین